• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Apple spet na vrhu Forbesove lestvice največ vrednih znamk

Apple se je že devetič zapored zavihtel na sam vrh lestvice največ vrednih znamk na svetu, ki jo pripravlja ameriška poslovna revija Forbes. Tehnološki velikan je tokrat prvič prebil »magično« mejo 200-ih milijard dolarjev, saj je znamka Apple vredna že 205,5 milijarde dolarjev, kar je še za 12 odstotkov več kot lani.

Čeprav je prodaja iPhonov v zadnjem času upadla za kar 17 odstotkov (predvsem na Kitajskem, kjer sta čedalje bolj priljubljeni znamki Huawei in Xiaomi), pa se je vrednost Applovih delnic povečala za 5 odstotkov, predvsem zaradi storitev, kot so App Store, Apple Pay, iTunes in iCloud. Storitve so najuspešnejši Applov segment takoj za prodajo iPhonov, pri čemer mu poznavalci napovedujejo nadaljnjo rast.

Na drugem mestu lestvice največ vrednih blagovnih znamk je Google, katerega znamka naj bi bila po oceni Forbesa vredna 167,7 milijarde dolarjev. Tudi Google je svojo ponudbo razširil na kategorije, ki so blizu številnim uporabnikom po vsem svetu – od e-pošte in spletnega brskalnika do zemljevidov, storitev v oblaku in številnih drugih storitev.

V prvi peterici so še Microsoft in Amazon, ki sta vrednost svojih blagovnih znamk lani povečala še za 20 odstotkov (Microsoftova je ocenjena na 123,5 milijarde dolarjev, Amazonova pa na 97 milijard dolarjev), in Facebook. Facebook je sicer edina blagovna znamka med prvimi petimi, katere vrednost se je znižala, in sicer za 6 odstotkov na 88,9 milijarde dolarjev. Kljub temu, da ima že 2,4 milijarde aktivnih uporabnikov, se je to družbeno omrežje v preteklem letu soočalo s kar nekaj težavami, na primer s pomanjkljivim varstvom podatkov, ogroženo politiko zasebnosti in porastom lažnih novic, tako da padec vrednosti njegove blagovne znamke za marsikoga ni presenečenje.

Na šestem mestu se je znašla edina blagovna znamka, ki ni povezana s tehnologijo, in sicer Coca-Cola. Njeno blagovno znamko pri Forbesu vrednotijo na 59,2 milijarde dolarjev, kar je za 3 odstotke več kot lani.