• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dogodki so ljudje in ljudje so dogodki

Podjetje Proevent je bilo ustanovljeno leta 1994 in je v več kot petindvajsetih letih delovanja iz vodilnega podjetja v postavljanju sejemskih konstrukcij in izposoje opreme za dogodke v Sloveniji in tujini preraslo v družbo z dolgoročno in celovito sejemsko vizijo – od ideje do izvedbe.

Svojo prvotno dejavnost so leta 2006 razširili tudi na organizacijo lastnih dogodkov, ki so do današnjega dne postali prepoznavne znamke z visokokakovostnim značajem. Med svoje največje dosežke prištevajo Otroški bazar, Festival za tretje življenjsko obdobje, Informativo, Areno mladih in Collecto, po novem pa še Slovenski festival vin in dve ediciji Ljubljanske vinske poti. Kot soorganizatorji sodelujejo tudi pri Kongresu izvajalcev računovodskih storitev in podjetniški konferenci BNI Adria. Pozneje so se podali še v računovodske vode, kar pomeni, da imajo danes kar tri različne dejavnosti. O tem smo se pogovarjali z izvršnim direktorjem Tihomirjem Kovačičem.

Kako to, da ste svojo poslovno priložnost zaznali prav v promocijskih postavitvah in sejmih?

Živimo v dobi, ko so informacije še vedno eden od pomembnejših elementov družbe. Ljudje imamo na vsakem koraku možnost izvedeti, kdo nam ponuja najrelevantnejše informacije in priložnosti, vendar običajno vse to poteka preko digitalnih ali drugih medijev. Na dogodkih pa se zgodi nekaj drugega. Ne le da imajo obiskovalci možnost na licu mesta izvedeti vse, kar jih zanima v tistem obdobju, na dogodku lahko tudi dobijo neposreden stik z izdelkom oziroma storitvijo, na osnovi tega pa se odločijo za takojšen nakup ali za poznejšo obravnavo. Dejstvo ostaja, da kar doživiš osebno, pusti na tebi največji pečat – in prav do tega pride med izdelkom in obiskovalcem. Naše geslo se glasi »Zbližujemo ljudi«, kajti našim obiskovalcem želimo ponuditi veliko več, kot pa to omogočajo sodobna tehnologija, nakupovalna središča ali oglasi v revijah. Ponujamo možnost pristnega stika med ljudmi, in to z različnimi izdelki, stran od aplikacij, igric, službene e-pošte in klicev. Čas zase, torej. Dogodki ponujajo širok pester doživetij – najsi bodo to interaktivne predstavitve na sejemskih stojnicah, program na kulturnih odrih, izobraževalni program v predavalnicah, športne delavnice ... Vse to na enem samem mestu. Znamke gredo tja, kamor gredo ljudje, zato podjetja in organizacije prihajajo na naše dogodke.

Je na slovenskem trgu še dovolj prostora za to?

Kljub izzivu sodobne dobe je priložnosti za tovrstne dogodke še veliko. Ljudje se čedalje bolj želijo »odklopiti« ne samo od sodobne tehnologije, ki je sicer še vedno sestavni del današnje družbe in tudi naših dogodkov, temveč tudi od svojega vsakdana. Mi jim ponujamo priložnost, da se na istem mestu sprostijo, doživijo veliko novega, pridobijo številne pomembne informacije, se udeležijo različnih delavnic, spoznajo nove kraje za nedeljske izlete, pa tudi sicer s predavanji in delavnicami poskrbimo za njihovo izobraževanje in kulturno udejstvovanje. Za podjetja in izdelke pa je to idealen prostor, da ustvarijo večdimenzionalno predstavitev, kajti tu so vključeni vsi čuti, saj izdelek vidimo, ga preizkusimo in se pogovorimo s sejemskim osebjem. Vse to ustvarja zelo močne povezave z znamkami – najsi bo to B2C sejemska predstavitev ali B2B kongresna predstavitev. Konotacija v glavah potrošnika je zato pozitivnejša, če je predstavitev seveda uspešna, kot to omogoča zgolj oglas v digitalnih ali tiskanih medijih. Dogodki od nekdaj dajejo v ospredje vsebino, šele nato sledita promocija in prodajni učinek.

Kje so po vašem mnenju razlogi za to, da je priljubljenost dogodkov v takšnem porastu?

Res so v velikem porastu, čeprav nikoli niso bili nepriljubljeni. Podjetja so v času krize sredstva za izobraževanje in marketing precej krčila, vendar je ostal entuziazem s strani obiskovalcev, zato so svojo predstavitev na dogodkih ohranila tudi podjetja in organizacije. Največja razlika, ki jo opazimo, je ta, da se ljudje vračajo na tiste dogodke, ki so jim nudili najboljšo izkušnjo in so vsak na svoj način najbolj kakovostni. Enako velja za podjetja, organizacije in znamke. V trenutku, ko so vsi začeli govoriti o digitalnem marketingu, so se podjetja selila tja, in prav je, da so se. Pomanjkljivost, ki smo jo prepoznali pri tem, je bila, da je treba promocijo v večini marketinških zgodb usmerjati na več platform, ker le tako lahko dosežemo najvišji učinek. Če povemo po domače: paštete ne moreš preizkušati preko Facebooka ali televizijskega oglasa, temveč za to potrebuješ neposredno predstavitev na lokaciji; in če lahko na istem mestu spremljaš še predstavo Maša in medved ali se podaš na bralne urice v knjižnem kotičku, še toliko bolje. In to vedo tako znamke kot obiskovalci že ves čas, samo razporejanje časa in sredstev se rahlo spreminja od skupine do skupine in od časa do časa.

Živimo v času, ko smo ves čas na telefonih in »priklopljeni« na druge elektronske naprave in morda prav zato pogrešamo stik s soljudmi. Se vam zdi, da je tudi to eden od razlogov, zakaj se radi družimo na dogodkih oziroma jih obiskujemo?

Vsak dogodek izvira iz njegove osnovne celice – človeka. In temu prilagajamo naše dogodke. Konkurence je v naši panogi zelo veliko. Tu govorimo predvsem o tem, kako ljudje preživljajo čas, kje se pojavljajo prodajni in promocijski kanali. Dogodkom kot prostoru za promocijo, pospeševanje prodaje, oglaševanje in izobraževanje so posredno ali neposredno konkurenčne vse oblike oglaševanja, promocije, nakupovalna središča, izobraževalne ustanove, centri za zabavo in šport, ne samo digitalni svet kot takšen. A vsem tem je skupna ena stvar – noben kanal ali medij ne ponuja celovite izkušnje, razen dogodka.

Tudi oglaševalske agencije vedno bolj razmišljajo o tem, da podjetja in njihove izdelke predstavljajo na dogodkih, kajne?

Agencije so vedno bile sestavni del našega sejemskega dogajanja. Kljub temu da je naša ekipa izjemno kreativna in se veliko podjetij na nas obrača tudi za ideje o sejemskih predstavitvah, pri organizaciji tako velikega števila dogodkov – vsakega organizira ekipa celo leto – preprosto ni časa za izvajanje kreativnih promocijskih akcij na sejmih. Delujemo po načelu sodelovanja in dopolnjevanja, zato verjamemo, da se lahko prav v tem delu dopolnjujemo z agencijami, razen če podjetja za to že nimajo svojega internega marketinga.

Kaj vse sejmi omogočajo obiskovalcem oziroma uporabnikom?

Predstavitve na sejemskih razstavnih prostorih so praktično večdimenzionalni oglasi. Ponujajo neposreden stik obiskovalca z izdelkom in osebjem na prostoru, če gre za storitveno podjetje, testiranje novosti, preizkušanje hrane in pijače, ustvarjanje baz za nadaljnje obveščanje, na primer preko nagradnih iger, in takojšnjo uporabniško izkušnjo. Za razliko od radijskega, televizijskega oglasa ali obiska nakupovalnega centra pa dogodki, ki so ciljno usmerjeni, omogočajo še veliko več – izobraževanje, kulturno udejstvovanje in možnost udeležbe na različnih delavnicah, na primer slikarskih, fotografskih, računalniških, športnih in drugih. Obiskovalci lahko tako takoj dobijo informacijo, ali je izdelek ali storitev primeren zanje, prav tako pa je to za podjetja odlična postaja za preverjanje, ali je njihov izdelek ustrezen. Več znamk je svoj izdelek prvič predstavilo prav na naših dogodkih.

Dogodki Proeventa so ciljno usmerjeni oziroma ustvarjeni za povsem določene ciljne skupine in ne za posamezno panogo. So takšni dogodki uspešnejši – zakaj?

Proevent že od začetka organizira dogodke, namenjene specifični ciljni skupini. Ključ uspeha na takšnih prireditvah za podjetja in organizacije je, da ne morejo zgrešiti ciljne skupine, kot je to pogosto v oglaševanju nad črto. Ker natanko vedo, kdo obiskuje naše dogodke, se lahko s predstavitvijo najbolj približajo svojim sejemskim, prodajnim ali promocijskim ciljem. In ta ključ, poleg kakovostne vsebine, se je izkazal za najvišjo razlikovalno prednost v naši panogi.

Kaj še vpliva na to, da so dogodki uspešni? Kako pomembno vlogo tu igra ekipa in medsebojna pozitivna energija? 

Dogodki so ljudje in ljudje so dogodki. Brez dobre ekipe noben dogodek ni uspešen in vsak posameznik je enakovreden člen v verigi. Da pa je veriga močna, morajo biti močni vsi njeni členi. V Proeventu kot najvišjo možno vrednoto postavljamo naše sodelavce – ljudi, zato je naš cilj predvsem ustvarjati delovno okolje, kjer se vsi počutimo dobro in sprejeto. Verjamem, da moramo komunicirati odprto, ustvarjati vzdušje, kjer si zaupamo, spoštujemo, hkrati pa se tudi zabavamo, k sodelovanju pa vedno vabimo dobre in nadarjene ljudi, ki v našem delu najdejo navdih in oseben izziv.

Na Proeventu vsako jutro vsi skupaj, ne glede na oddelek, na katerem delujemo, spijemo kavo, poklepetamo in šele nato začnemo z delom. Prav tako dvakrat letno pripravljamo večdnevni 'team building' z izobraževalno noto, z namenom da se pobliže spoznamo, še bolj povežemo in oddaljenost od pisarn izkoriščamo za ustvarjanje najboljših idej na vseh ravneh podjetja. Največji dosežek za nas je, da smo ustvarili trdno in homogeno ekipo, v okviru katere se ustvarjajo tudi prave prijateljske vezi, in sodelavci z veseljem prihajajo vsak dan v službo. Če se to pri kakšnem od zaposlenih ne zgodi, ne razume naše filozofije. Takšen človek se slej ko prej tudi sam izloči. Vsa ta dobra energija, pozitivnost, optimizem, zadovoljstvo in veselje ekipe se odražajo na dogodkih, na katere smo vsi ponosni. A kot rečeno, najbolj sem ponosen na ekipo sodelavcev in sodelavk, s katerimi skupaj gradimo prej omenjene dogodke.

Članek je bil izvorno objavljen v majski številki Marketing magazina (MM455). Revijo lahko naročite tu.