• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Če bi predmeti lahko spregovorili …

Po poročilih Združenih narodov je za mnoge ženske najbolj nevaren kraj tam, kjer bi se morale počutiti najbolj varne: njihov dom. Ogromno je namreč žensk, ki so žrtve nasilja za domačimi stenami, kar je spodbudilo brazilsko oglaševalsko akcijo »You are not alone« (»Niste same«).

Brazilija je država, kjer je domače nasilje izjemno razširjeno – po raziskavi iz leta 2015 naj bi bilo kar 70 odstotkov Brazilk žrtev nasilja, ki ga nad njimi izvajajo njihovi možje. Kozmetična blagovna znamka Avon, ki se posveča tudi pomoči zlorabljenim ženskam, in brazilski Avon Institute sta zato zasnovala oglaševalsko akcijo, s katero so želeli opozoriti na to težavo. »Največji razlog, zakaj se takšne stvari dogajajo, je pomanjkanje prič. Do nasilja pride doma in tudi če ženska policiji prijavi nasilno dejanje, je težava v tem, da gre za njeno besedo proti njegovi. A obstajajo 'priče', ki o nasilju sicer ne morejo spregovoriti – to so predmeti, s pomočjo katerih možje izvajajo nasilje. In prav tem predmetom smo 'dali besedo', z akcijo pa smo želeli povedati žrtvam, da imajo v Avonu podporno mrežo, na katero se lahko obrnejo,« pravi Danilo Janjacomo, kreativni direktor skupine agencij, združene pod imenom HUB Avon, Brazilija.

V središče oglasov so tako postavili povsem vsakdanje predmete, na primer metlo, medvedka, blazino ali kipec, ki jih najdemo v skoraj vsakem domu, tako kot je po besedah snovalcev akcije tudi nasilje prisotno v ogromno gospodinjstvih. Prav ti predmeti so pogosto »priče« strahovitim dejanjem in v oglasih vidimo, kako bi bilo, če bi lahko povedali svojo zgodbo.