• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako nogomet prispeva k razvoju pametnih mest?

Nogomet spreminja tudi podobo urbanih središč, ugotavlja nova raziskava podjetja Mastercard. V Evropi naj bi do leta 2060 nastala pametna mesta z 200.000 ali več prebivalci, ki bodo zgrajena okoli »superstadionov« in se bodo razvijala zaradi ugodnih vplivov, ki jih ima nogomet na skupnost.

Infografika: Mastercard

Kot ugotavlja raziskava,v katero so zajeli na desetine novih in bodočih stadionov v mestih, katerih klubi tekmujejo v Ligi prvakov UEFA, ti mestom prinašajo vse več koristi, vključno z občutnimi naložbami. Novi stadioni lokalni skupnosti v povprečju prinesejo 585 milijonov evrov, kamor sodita tudi izboljšana infrastruktura in višja stopnja zaposlenosti.

Bodo nogometna mesta zamenjala nakupovalna središča?

Prvo nogometno mesto bo po predvidevanjih avtorja raziskave Paula Fletcherja,  soustanovitelja izobraževalne ustanove University Campus of Football Business, v Evropi nastalo v naslednjih 50 letih, in sicer na nerazvitem področju, ki bo od drugega ali tretjega letališča v državi oddaljeno do 80 minut vožnje. Lokacija bo izbrana na podlagi prostranosti in nevtralnosti glede klubske pripadnosti. Nova vrsta stadionov bo zaradi svoje raznolikosti med drugim vključevala hotel, univerzo, namestitvene kapacitete za študente, zasebni zdravniški center, pokrito in zunanjo areno za koncerte ter pokrito areno za športe, kot so košarka, tenis in boks. Lahko bo vključevala tudi center za e-športe ter konferenčne in razstavne objekte. »Sredstva, potrebna za nastanek takšne prihodnosti, bodo prispevali premožnejši investitorji, saj bo želja po lastništvu nad klubom kmalu presegla ponudbo, kar pomeni, da lahko v prihodnosti pričakujemo nova moštva ali pa obuditev preminulih,« navajajo avtorji raziskave.

Navijači vpleteni tudi v nastanek novega kluba

Kot pravi Aleš Petejan, vodja marketinga družbe Mastercard v Sloveniji, nogomet že danes pozitivno vpliva na izgradnjo pametnih mest in skupnosti v prihodnosti. »Navijačem se včasih zdi, da se njihovo življenje vrti le okoli njihovega kluba, in po našem mnenju bi ljubiteljem te čudovite igre ogromno pomenilo, če bi lahko pri nastanku novega kluba sodelovali od samega začetka,« pravi Petejan. O Mastercardovi pobudi #ŽogaZbližuje, v okviru katere si prizadevajo za družinam prijazne stadione, pa si več lahko več preberete v majski številki MM-a (#455), ki ste jo naročniki danes prejeli v svoje poštne nabiralnike.

Šport za tkanje vezi v skupnosti

Zanimive so tudi ugotovitve raziskave glede pomena nogometa za skupnost. Skoraj vsak peti (17 %) sodelujoči je izjavil, da pripadnost svoji skupnosti najmočneje občuti prav preko nogometa, medtem ko je vero kot vir občutka pripadnosti izbral le vsak deseti (10 %). Več kot petina (21 %) vseh vprašanih je dejala, da je nogomet najpomembnejša tema za pogovore v lokalnem baru.