• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Agencija 101: Ne bomo počivali na lovorikah!

Naziv agencije leta 2019 na letošnjem SOF-u je pripadel Agenciji 101. Pravijo, da jim je uspel sijajen dosežek, vendar pa ne nameravajo počivati na lovorikah, je za MM zatrdil direktor Peter Vidmar.

ŽIGA INTIHAR, PETER GIODANI/ARHIV MM

Postali ste agencija leta, za kar ima največ zaslug uspešna akcija »Skrita soba pobega«. Ste presenečeni, da vam je zaradi ene same, čeprav odmevne akcije, pripadel ta prestižni naziv?

Akcija »Skrita soba pobega« za naročnika Unicef Slovenija ima resnično največ zaslug za našo zmago na letošnjem SOF-u, kar potrjujejo že prejete nagrade zanjo na večjih tujih oglaševalskih festivalih. Končnega slavja pa kljub vsemu ne bi bilo, če se med najboljše ne bi uvrstila tudi naša druga dela. Zato smo izredno ponosni, da smo prejeli dve zlati in eno srebrno nagrado za predstavitev izdelka »Union Red Ale« Pivovarne Laško Union in kar tri srebrne nagrade za projekt »Čista moč« blagovne znamke Volkswagen naročnika Porsche Slovenija. V ožjem izboru pa smo imeli še pet prijavljenih del. Zaradi vseh teh del skupaj smo prejeli ta prestižni naziv, ki je rezultat trdega dela, ustvarjalnosti, predanosti in strokovnosti ekipe, ki v »zaodrju« agencije skupaj s svojimi naročniki snuje inovativne in učinkovite presežke.

Se torej strinjate, da je bolj kot število prijavljenih projektov pomembna njihova kakovost?

Seveda. Sama količina na kreativnih festivalih še nikoli ni prinesla nagrad. Poleg kakovosti in »globine« prijavljenih del pa je za osvajanje najvišje nagrade pomembna tudi raznolikost, ki izkazuje kreativno širino agencije. Veliko o kakovosti pove že ožji izbor, ki izlušči nadpovprečna dela. Vsekakor je za slovensko kreativno stroko pomembno, da agencije prijavijo dela, v katerih vidijo kreativni potencial. Naloga strokovne žirije pa je, da te potenciale ovrednoti.

Še en rek lahko omenimo na tem mestu, in sicer, da je lažje priti na vrh kot tam tudi ostati. Kako si boste prizadevali, da boste tudi v prihodnje ostali vodilna slovenska agencija oziroma da boste tudi naslednje leto uspeh ponovili?

Težko komentiram. Za zdaj vemo samo, kako težko je priti na vrh. Vsekakor ne bomo počivali na lovorikah. Ob tem pa je vendarle res tudi to, da nam je uspel sijajen dosežek, ki nam omogoča, da se nam z doseganjem prve stopničke na SOF-u v prihodnosti ne bo treba obremenjevati. Ostajamo zvesti sami sebi, svojim vrednotam in viziji. Osredotočeni smo na dobro delo in na ohranjanje odličnih odnosov, tako v ekipi kot tudi z našimi zvestimi naročniki. Nagrade morajo biti in vedno bodo le posledica dobrega dela.

Družbeno odgovorne akcije so po mnenju nekaterih članov žirije na SOF-u najbolj navdušile. Zakaj mislite, da je tako? Kaj je tako posebnega na tovrstnih projektih?

Družbeno odgovorni projekti že v svojem imenu nosijo ključno dodano vrednost. Torej, kadar ima določena akcija družbeno odgovorno noto, pomeni, da poleg svoje strogo komunikacijske funkcije opravlja tudi »dobro delo« za družbo, skupino znotraj družbe ali določenega posameznika. Ob tem se ustvarja kup pozitivnih čustev na več ravneh, kot so hvaležnost, upanje, olajšanje s strani šibkejše ali zapostavljene skupine ali posameznika; sočutje, celo krivda s strani ostalih; optimizem, pogum in spodbujanje vrednot, ki nas povezujejo na ravni družbe. Zaradi tako močno izraženih čustvenih reakcij tovrstne akcije nosijo veliko večjo moč, da posledično vplivajo tudi na kognitivne in vedenjske vzorce, kar je najtežje doseči. Premik od klasičnih akcij k družbeno odgovornim rešitvam ni nagradila samo žirija SOF. Če pogledamo evropske in svetovne oglaševalske festivale, kot so Cannes Lions, Clio in EEA, kjer smo bili z delom »Skrita soba pobega« prav tako nagrajeni, najdemo cel kup nagrajenih družbeno odgovornih kampanj. Tudi Cannes Report 2018 govori prav o tem, da je bil v prejšnjem letu porast del, ki rešujejo družbene probleme, ali se jih na inovativen način dotikajo oziroma nanje opozarjajo.  

Kako so se na novico o vaši zmagi odzvali vaši naročniki in kako konkurenti?

Zdi se nam, da oboji zelo pozitivno. Veseli nas, da je v slovenskem oglaševalskem cehu dovolj prostora za spoštovanje dobrega dela, profesionalnost in pozitivne odnose. Takšne vrednote so nam blizu.

Kaj to pomeni za vas kot agencijo v poslovnem smislu – si obetate veliko novega dela? 

Že zdaj si prizadevamo, da bi sprejeli toliko naročil, kolikor jih lahko kakovostno in premišljeno oddelamo. Kakovost je v naši agenciji vedno pred količino, saj le na takšen način lahko zagotovimo kreativnost in učinkovitost. Predvsem si želimo razvoja odnosov z našimi trenutnimi in prihodnjimi naročniki v smeri dolgoročnih strateških partnerstev.