• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Priljubljenost družbenih omrežij v Srbiji: Facebook pada, Instagram (še vedno) raste

Srbska agencija Pioniri je v sodelovanju z raziskovalno družbo Smart Plus Research že tretje leto zapored izvedla raziskavo Social Serbia. Njen cilj je nuditi vpogled v število uporabnikov družbenih omrežij v Srbiji, njihove navade in odnos do oglaševanja na teh kanalih.

Raziskavo Social Serbia 2019 so opravili marca letos, in sicer na vzorcu tisoč ljudi v starosti od 13 do 64 let. Rezultati kažejo, da je zanimanje za družbena omrežja iz leta v leto večje, spreminja pa se način, kako jih ljudje uporabljajo. Spremembe so izjemno hitre in močno vplivajo na komunikacijo podjetij in blagovnih znamk s potrošniki. V primerjavi s prejšnjimi leti je tokratna raziskava pokazala, da priljubljenost Instagrama še vedno narašča – 58 odstotkov vprašanih spremlja objave na njem, 41 odstotkov pa tudi Instagramove zgodbe. Instagram je prvič zabeležen tudi kot platforma za klepet, sicer pa velja omeniti opazno rast na vseh tovrstnih platformah (Viber, WhatsApp in Facebook Messenger).

Če Instagram v Srbiji raste, pa je letos prvič upadla priljubljenost Facebooka, in sicer za 4 odstotke. Na vprašanje, kakšne objave spremljajo na tem družbenem omrežju, je največ vprašanih (49 odstotkov), odgovorilo, da spremljajo tisto, kar objavijo njihovi prijatelji, le 9 odstotkov pa jih spremlja objave blagovnih znamk in podjetij, ki jim sledijo. »Uporabniki so zelo jasno podali sporočilo: drage znamke, tu nismo zaradi vas! Blagovne znamke, ki bodo to prej dojele, imajo večjo možnost ustvariti digitalno prisotnost, ki bo relevantna za njihovo ciljno skupino na družbenih omrežjih,« je povedal Ivan Živković, vodja in kreativni direktor agencije Pioniri.

Za konec pa še ena zanimivost: v nasprotju s prejšnjimi leti se je zaupanje v vplivneže letos nekoliko povečalo.