• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Bela knjiga o tehnologiji veriženja podatkovnih blokov

Evropski urad za interaktivno oglaševanje (IAB Europe) je objavil belo knjigo Blockchain Demystified. V njej so se želeli posvetiti temi, ki je še vedno v veliki meri zavita v skrivnost, čeprav ima potencial, da povzroči revolucijo v industriji digitalnega oglaševanja.

Foto: Pixabay

V dokumentu, h kateremu so prispevali Adform, eBay, FreeWheel (in Blockgraph), IAB Italija, MetaX, Mindshare, Publicis Media in Rubicon Project, so poskusili pokriti ključne elemente za boljše razumevanje tehnologije in njene uporabe v digitalnem oglaševanju. »V zadnjih letih se je ogromno govorilo o pomanjkanju transparentnosti in posledično zaupanja v našo industrijo. Večina strokovnjakov meni, da ima tehnologija veriženja podatkovnih blokov potencial, da z njeno pomočjo pokažemo preglednost in ponovno vzpostavimo zaupanje. Bela knjiga nepristransko preučuje potencialno vrednost tehnologije veriženja podatkovnih blokovza našo industrijo in osvetljuje njene sedanje zmogljivosti ter izzive in omejitve. Verjamemo, da bo ta zelo podroben in poglobljen vir osnova za prihodnje razmišljanje o tem, kako lahko omogočimo večjo učinkovitost in zanesljivejšo dobavno verigo za našo industrijo,« je povedala Neslihan Olcay, predsednica odbora za izobraževanje in usposabljanje pri IAB Europe in direktorica turške podružnice medijske agencije Wavemaker.

Dokument vsebuje tudi številne primere, ki prikazujejo uporabo tehnologije veriženja podatkovnih blokov za oglaševalsko industrijo. »Tehnologija veriženja podatkovnih blokovje prelomna tehnologija, za katero mnogi trdijo, da bo povzročila pravo revolucijo v industriji. Čeprav se morda obljube o zaupanju, preglednosti in varnosti ne bodo v celoti uresničile, ta tehnologija lahko postane sprožilec in katalizator za nekatere večje in bolj zapletene projekte, ki bodo posodobili nezanimiv in še vedno delno digitaliziran ekosistem v marketingu in oglaševanju. V tem je bistvena vrednost »blockchaina«, poleg seveda njegovih drugih očitnih koristi,« je dejal vodja projekta bele knjige Anton Kopytov, predsednik evropskega raziskovalnega odbora IAB.

»Zaradi pomanjkanja znanja glede vseh priložnosti, ki jih lahko tehnologija veriženja podatkovnih blokov nudi naši industriji, so viri, kot je bela knjiga, bistveni za razširitev obsega tehnoloških možnosti. Blockchain Demystified je kot odskočna deska za prihodnje delo v IAB Europe na temo tehnologije veriženja podatkovnih blokovoziroma začetek tega, za kar upamo, da bo nekoč – s podporo naših članov – pomembna knjižnica virov na to temo,« pa je povedal Alex Macarescu, programski vodja IAB Europe.