• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Nov mejnik v mobilnosti

Če dnevno preživite vsaj nekaj časa v avtomobilu, je velika verjetnost, da boste med vožnjo opazili kakšen avtobus z velikim napisom Nomago. Gre za celovitega ponudnika prevozov in potovanj, ki potnike dnevno vozi v 49 slovenskih mest, z njegovo pomočjo pa lahko stranke odpotujejo tudi v 195 držav po svetu. 1. maja 2019 bo Nomago praznoval prvi rojstni dan in v tem času so ustanovitelji dosegli že precejšen uspeh.

»Urbana središča rastejo, mesta postajajo močnejša od držav in z vse večjo koncentracijo ljudi v mestih se povečujejo tudi prometne težave. Mi smo tukaj, da postavimo nov mejnik v mobilnosti.«

Vse skupaj se je začelo z idejo o novi blagovni znamki, o kateri so razmišljali kar nekaj časa, saj je prišlo do združitve podjetij z zelo močno lastno identiteto. Prav skupek močnih identitet je bil glavni razlog, da se je vzpostavila nova znamka, pod katero so skupaj ustvarili novo zgodbo in postavili skupino Nomago ob bok sodobnim blagovnim znamkam tako v Sloveniji kot tudi v regiji. Pod blagovno znamko Nomago so trenutno združena avtobusna podjetja Izletnik Celje, Avrigo Nova Gorica, Promet Mesec, AP Rižana in potovalna agencija STA potovanja, pred tem pa še podjetja, kot so Integral Kočevje, Integral Notranjska ter Koratur. Od pravno-formalne združitve in uradne predstavitve blagovne znamke Nomago 1. maja 2018 pa sta se družbi pridružili še podjetje Brioni iz hrvaškega Pulja in Alibus International iz italijanskega Pordenona. 

Dolgoročna strategija blagovne znamke je seveda povezana s poslovno strategijo, kjer zasledujejo cilj, da postanejo vodilno podjetje na področju mobilnosti in potovanj v regiji Alpe-Adria. Želijo, da jih javnost povezuje s premiki, s potovanji, pa naj bo to vsakodnevno potovanje na delo, v šolo ali pa na drugi konec sveta – bodisi na poslovno potovanje ali avanturistični oddih.

Prehod z nišnega na širši marketing

Z novo blagovno znamko so seveda prišle tudi spremembe v marketingu. »Najprej moramo razlikovati med marketingom z vidika prevozniškega dela skupine in marketingom z vidika potovalne agencije STA potovanja. V tistih podjetjih v skupini, ki se ukvarjajo s prevozi, marketing po definiciji ni obstajal oziroma ni bilo posebnega oddelka zanj. Imeli so tržnike in komercialiste, ki so pokrivali tudi del te funkcije, ki je bila usmerjena predvsem v klasični marketing in B2B-segment. Če gledamo z vidika potovalne agencije STA potovanja, pa je bila zgodba ravno obratna. Zelo veliko se je vlagalo v te aktivnosti in celotni marketing je temeljil na digitalnih kanalih, orodjih in družbenih medijih ter principih vsebinskega in vhodnega, »inbound«, marketinga. To seveda ni presenetljivo, saj je bil poslovni model agencije usmerjen v veliki večini v B2C-segment, ki je zahteval nenehno prilagajanje trgu in potrebam končnih uporabnikov,« nam je zaupala Anuška Cerovšek Beltram, direktorica strateškega marketinga v podjetju Nomago.

S postavitvijo nove znamke in dodajanjem storitev so okrepili tako digitalne kot tudi klasične kanale. Še vedno je glavni poudarek na vsebinskem in digitalnem marketingu, ki pa sta podprta tudi s klasičnimi kanali. V preteklih šestih mesecih, odkar so uvedli novo blagovno znamko, jim je uspelo prav s prisotnostjo na vseh kanalih doseči, da je blagovna znamka Nomago postala zelo prepoznavna, na kar so zelo ponosni.

Agencija STA potovanja zdaj deluje pod blagovno znamko Nomago Travel, ohranja pa svoj stari ključnik #allwedoistravel.

Seveda nas je zanimalo tudi, katera je njihova najpomembnejša ciljna skupina in na kakšen način jo nagovarjajo. »Na B2C-segmentu je naša najpomembnejša starostna skupina od 25 od 40 let. To so popotniki, ki si od potovanj želijo več kot le turističnega obiska destinacij. Nagovarjamo jo preko družbenih medijev in vsebin na naši spletni strani. Izhajamo iz tradicije STA potovanja, ki je že leta 2015 svoje občinstvo nagovarjala, izobraževala in navdihovala z vsebinami na spletni strani oziroma blogu. Naša vizija je popolna digitalizacija poslovanja, tako interno kot eksterno, zato nam predvsem digitalni kanali predstavljajo glavni fokus. In ker je v Sloveniji digitalne kanale močno usvojila tudi starejša populacija, so naš fokus tudi te starejše digitalno pismene skupine,« pravijo pri Nomagu.

Skupina Nomago zdaj pokriva celoten spekter prebivalstva in za vsako skupino imajo primeren produkt, čemur prilagajajo tudi marketinška sporočila. Od otrok (nudijo jim poletne počitnice za otroke v tujini), študentov (od integriranega javnega potniškega prometa, IJPP, do zanimivih priložnosti za poletno delo v tujini in nabiranje prvih mednarodnih delovnih izkušenj), poslovnežev (strokovna in utečena organizacija poslovnih potovanj ter »shuttle bus« do beneških letališč, ki v premijskem razredu poslovnežem in ostalim potnikom nudi vse udobje med vožnjo – od mizic za računalnike do več prostora za noge, wifi in električne ter USB-vtičnice) do upokojencev (najemi avtobusov za ekskurzije, organizirana potovanja). Seveda ne smemo pozabiti niti na prej omenjeno klasično ciljno skupine v B2C-segmentu – popotnike, ki so stari med 25 in 40 let, ki jim nudijo letalske karte, organizirana potovanja in vse preostalo v zvezi s potovanji. »Poleg tega smo zelo močni v B2B-segmentu tako pri prevozih kot tudi potovanjih in prav zato je prišlo do združitve podjetij. Sinergij je zelo veliko,« dodajajo v Nomagu.

Septembra so v Savinjski dolini vzpostavili sistem KolesCE oz. Nomago Bikes na platformi Nextbike. Njihov sistem javne izposoje koles – Nomago Bikes v okviru platforme Nextbike je drugi največji sistem javne izposoje koles, največji sistem javne izposoje električnih koles in daleč najsodobnejši v Sloveniji.

Nova zgodba z novo ponudbo

Nomago je nova zgodba z 90-letno tradicijo. V naboru svojih storitev imajo prevoze po naročilu na vseh ravneh (od avtobusa za več kot 60 oseb do osebnega VIP-prevoza z vozili najvišjega razreda), poleg tega pa pokrivajo celoten spekter potovanj – od celostne organizacije poslovnih poti za podjetja in posameznike, letalske karte, hotele, zavarovanja in druge elemente potovanj za posameznike.

V letu 2018 so uvedli kar nekaj novih storitev, ki so plod združenega podjetja in za katere menijo, da ne bi bile izvedene brez sodelovanja novih obrazov znotraj organizacije. Julija 2018 so vzpostavili novo storitev »shuttle bus« Nomago do beneških letališč Marco Polo in Treviso. Gre za kar deset dnevnih odhodov »shuttle busa«, v katerem uvajajo novo izkušnjo potovanja v treh različnih potovalnih razredih (poslovni – premium, ekonomski in razred, namenjen družinam ter prijateljem, t. i. »friends & family class«). Ponudba navdušuje še tako zahtevne poslovne in siceršnje potnike, saj omogoča neposredno povezavo z udobjem in vsemi obveznimi elementi za delo na poti (brezžična spletna povezava, elektrika, udobje, več prostora). Poleg povezave z Benetkami so vzpostavili tudi dnevne kombinirane prevoze na letališče Brnik, ki so tako standardni kot nadstandardni.

Septembra so v Savinjski dolini, natančneje v Mestni občini Celje ter sedmih okoliških občinah, vzpostavili sistem KolesCE oz. Nomago Bikes na platformi Nextbike. Njihov sistem javne izposoje koles – Nomago Bikes v okviru platforme Nextbike je drugi največji sistem javne izposoje koles, največji sistem javne izposoje električnih koles in daleč najsodobnejši v Sloveniji, saj omogoča izposojo neposredno preko aplikacije. Poleg tega še dodatno pospešuje izposojo, saj je odprt ne samo v Sloveniji, temveč tudi v več kot sto mestih po svetu.

Želijo si, da bi tudi preostala mesta in občine v Sloveniji prepoznala velik pomen tovrstnih usmeritev v sooblikovanju mobilnostne politike in razlikovala med sistemi, namenjenimi prihodnosti, in tistimi, ki ne sledijo agilno spremembam tako v kakovosti kot tudi digitalizaciji delitvene ekonomije.

V sklopu vzpostavitve nove znamke so vzpostavili tudi novo spletno stran nomago.si s predstavitvijo vseh produktov, ki jih ponujajo kot skupina Nomago. V začetku februarja so izpeljali zelo pomemben proces integracije spletne strani stapotovanja.com v nomago.si, ko so na spletno stran dodali vse produkte in vsebine, ki so jih pripravljali kot potovalna agencija STA potovanja. Razvili pa so tudi mobilno aplikacijo, ki jo nenehno nadgrajujejo in v kateri lahko uporabniki pogledajo vozne rede za vse prevoznike v Sloveniji ter kupijo vozovnice za njihove avtobuse.

»Poleg produktov in storitev se mi zdi zelo pomembno izpostaviti še naš digitalen odtis v slovenskem okolju, saj smo bili prvi, ki smo vzpostavili prodajo IJPP preko spletne strani, prodajo enkratnih in IJPP-vozovnic prek aplikacije, spletna stran pa je ob končni pridružitvi stapotovanja.com spletni strani nomago.si postala ena od dvajsetih najbolj obiskanih strani v Sloveniji,« poudarjaCerovšek Beltramova. Dodaja, da imajo še veliko načrtov za prihodnost in nove produkte. »Svetovni trendi pišejo smernice in mobilnost je vsekakor panoga, ki je trenutno zelo vroča tema. Urbana središča rastejo, mesta postajajo močnejša od držav in z vse večjo koncentracijo ljudi v mestih se povečujejo tudi prometne težave. Mi smo tukaj, da postavimo nov mejnik v mobilnosti in skupaj z mesti zgradimo strategijo trajnostnega razvoja optimalnega premika tako znotraj mest kot tudi na glavnih prometnih vozliščih med mesti v Sloveniji, regiji in Evropi.«

Prehod znamke STA potovanja pod Nomago Travel

Kot že omenjeno, trenutno poteka prehod blagovne znamke STA potovanja na blagovno znamko Nomago Travel, za kar so se odločili kljub temu da je STA potovanja med uporabniki že zelo uveljavljena in prepoznavna blagovna znamka. »Pri združitvi podjetij imate na razpolago dva do tri scenarije. Mi smo se odločili za eno blagovno znamko. Pri tem smo se seveda zavedali moči znamke STA potovanja v segmentu popotništva in tudi drznosti odločitve. Vložili smo veliko časa in strokovnih znanj, da ta prehod uspešno izvedemo. Smo drzni in prepričani, da bomo tako okrepili novo znamko z vsebino in prepoznavnostjo, ki nam bo omogočala preboj v segmentu mobilnosti in potovanj,« so prepričani v Nomagu.

Prioriteta Nomago Travel ostajajo letalske karte in storitve, ki so namenjene individualnemu popotniku. Po svojih besedah so tu najboljši in želijo ohraniti svojo pozicijo v Sloveniji, jo razširiti na sosednje trge, kjer so že prisotni, vendar še ne dosegajo enakega tržnega deleža. V naslednjem obdobju na področju potovanj njihova prednostna naloga ne bo uvajanje novih storitev, ker jih imajo že zdaj resnično veliko, temveč je v tem trenutku zanje najpomembnejše vprašanje, kaj bodo njihovi uporabniki potrebovali čez nekaj let in kako jim omogočiti preprost dostop do svojih storitev. Trenutno se torej v prvi vrsti osredotočajo na uporabnika in šele potem na nove storitve. Poleg individualnega potnika bodo ohranili poudarek na potovalnih storitvah za podjetja, kjer so prav tako vodilni na trgu.

»Vsekakor bi bili radi korak pred našimi popotniki in jim ponudili storitve, za katere trenutno še ne kažejo zanimanja in se še ne zavedajo, da jih potrebujejo. Kot vedno želimo ustvarjati zanimanje za potovanja, destinacije, nove poglede na svet in tako poskrbeti za drugačno dojemanje sveta in osebno zadovoljstvo. Naša prioriteta je, da zadovoljimo končnega uporabnika. Prav odnos naših zaposlenih do končnih uporabnikov je tu ključen – vedno smo ohranjali skrb za stranke na odlični ravni, kar dokazujejo tudi stranke, ki se vedno znova vračajo k STA potovanjem oziroma zdaj Nomago Travel – takšnih je večina, nekje med 80 in 90 odstotkov –, prav zaradi našega odnosa do njih. Ta pa je lahko še boljši, če je strokovno znanje agentov podkrepljeno z relevantnimi informacijami o njihovih navadah, željah ... Nomago Travel je podjetje za potovanja, za nomade. Smo popotniki, ki smo obiskali že vseh sedem celin in več kot 120 držav. Za uporabnike imamo nešteto informacij iz prve roke. Vemo, kaj želijo na potovanjih, tako poslovnih kot raziskovalnih, športnih, avanturističnih ali pa zgolj počitniških. To je naša umetnointeligenčna, AI, baza in od tu jemljemo podatke, ki jih podkrepimo z digitalnimi orodji in analizami, ki podpirajo naše delo, da je lahko potovanje več kot samo pot. Od tu tudi slogan Nomaga »Pridi z nami!« in ključnik Nomago Travel in prej STA potovanja – #allwedoistravel,« zaključimo naš pogovor z Anuško Cerovšek Beltram.    

Članek je bil prvotno objavljen v marčevski, 453. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]