• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Opazili smo - toaletni papir kot medij

Prostor, kamor gre še cesar peš, je z oglaševalskega vidika zelo delikatno območje. Paloma je vanj vstopila na domiseln način in hkrati z njim opozorila na pomembnost pravočasnega odkrivanja raka na črevesju.

V Palomi so z omejeno serijo toaletnega papirja podprli obeležitev desete obletnice obstoja državnega programa Svit za presejanje in zgodnje odkrivanje predrakavih sprememb in raka na debelem črevesu in danki. Pobudo za potisk toaletnega papirja s promocijskim sporočilom je podal Nacionalni inštitut NIJZ, idejo pa je ob začetku programa prispevala agencija Luna TBWA. »Rolica toaletnega papirja s sporočilom se nam zdi kot zelo učinkovit medij ozaveščanja o pomenu zgodnjega odkrivanja raka na črevesu in danki, saj to uporabljamo v najbolj intimnih trenutkih v svojih toaletnih prostorih. To je, ko in kjer smo najbolj dovzetni za težave in prepoznamo simptome, ki lahko vodijo v bolezen, tudi v njenih najhujših oblikah,« izhodišče akcije pojasnjuje Aleksandra Muster, skrbnica blagovnih skupin v Palomi.

S skupnimi močmi nad tabuje

Ideja je bila tako priložnost za skupno družbeno odgovorno akcijo za promocijo zdravja. Sporočilo akcije (natisnjeno na rolice papirja) je del komunikacije NIJZ, logotip programa SVIT pa so vključili tudi v osnovni dizajn embalaže in komunikacijske materiale na prodajnih mestih. »S ciljem, da s sporočilom dosežemo čim širšo skupino ljudi, smo se odločili, da bo toaletni papir na razpolago v vseh večjih trgovinah v Sloveniji po posebni promocijski ceni. Če bi ostalo samo pri promocijskih vzorčkih toaletnega papirja, bi zaobjeli le manjšo skupino prebivalcev.«

Sama izvedba razvoja izdelka je bila po besedah Musterjeve zaključena v zelo kratkem času. Želeli so, da je toaletni papir na trgovskih policah v času, ko se program oglašuje na televiziji in družabnih omrežjih ter po vsej Sloveniji potekajo dogodki, ki pripomorejo k ozaveščanju o pomenu sodelovanja v programu SVIT. »Toaletni papir je na trgovskih policah tako že od začetka marca in prepričani smo, da se bodo tudi kupci toaletnega papirja pozitivno odzvali ter z rolico papirja v svojih toaletnih prostorih tudi sami pripomogli k vse večji ozaveščenosti svojih bližnjih. Toaletni papir bo na voljo v vseh večjih trgovinah še do meseca maja.«

V Palomi so sicer zelo zadovoljni z odzivom trgovcev, ki so bili pripravljeni izdelke postaviti na prodajne police, ne manjka pa tudi pozitivnih odzivov s strani uporabnikov. »Na splošno lahko rečemo, da smo v skupnih aktivnostih z NIJZ uspeli čim več ljudi  nagovoriti vsaj preko enega, če ne več komunikacijskih kanalov,« je zadovoljna sogovornica.

Zavedanje je še vedno (pre)nizko

Cilj akcije torej sledi ciljem programa SVIT, ki spodbuja pravočasen pregled za predrakave spremembe (adenome) in raka na debelem črevesu in danki. V Palomi izpostavljajo žalostno dejstvo, in sicer da je zavedanje o tem, da je bolje preprečiti kot zdraviti, za današnji čas še vedno prenizko. Za nameček sodelovanje v programu SVIT krije Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, zato vabljenim ne predstavlja dodatnih stroškov.

V Palomi so zato prepričani, da lahko le skupaj podremo marsikateri tabu in si želimo, da bi se ljudje o zdravstvenih težavah bolj odkrito pogovarjali. »S sporočilom ne ciljamo le na prebivalce, ki so vabljeni, da sodelujejo v presejalnem testu, temveč tudi mlajše, ki v program še niso vključeni, a se morebiti že srečujejo s težavami. Predvsem mlajša populacija je tista, ki daje vse večji poudarek zdravju in se zaveda, da lahko zdravje v zrelem življenjskem obdobju in starosti dosežemo le s preventivo v mladosti,« opozarja Musterjeva.