• Facebook
  • Twitter
  • RSS

WARC: Globalne naložbe v oglaševanje se bodo povečale za 4,3 odstotka

Po napovedih WARC-a, založnika strokovnih marketinških revij in portala z informacijami iz sveta marketinga, naj bi naložbe v oglaševanje v letu 2019 znašale 616 milijard dolarjev (543,23 milijarde evrov).

Kot smo poročali lani, WARC-ovi raziskovalci za leto 2018 napovedali eno najboljših let za oglaševanje po finančni krizi. V bistvu so jo celo podcenili, ko so napovedali 4,7-odstotno rast. Dejansko se je »izkazala« kot 5,4-odstotna (leta 2017 je bila na primer triodstotna), »poganjali« pa so jo predvsem veliki dogodki, kot sta svetovno prvenstvo v nogometu in zimske olimpijske igre.

Za leto 2019 torej globalno gledano napovedujejo – v žargonu vremenoslovcev – milejšo rast. Ena od izjem je področje Vzhodne in Srednje Evrope, ki ji zaradi krepitve ruskega trga napovedujejo skoraj 11-odstotno rast (za 2018 so ji na primer napovedovali 8,4-odstotno). Če se ozremo proti digitalno razvitejši Zahodni Evropi, bo rast »le« 3,5-odstotna. Razočaranje da ali ne, v rekordnem letu je bila rast več kot 9-odstotna.

Televizija ostaja največji oglaševalski kanal, a mobilno oglaševanje naj bi ga letos s skoraj 22-odstotno rastjo ujelo oziroma prehitelo. Spletnemu oglaševanju raziskovalci napovedujejo 12-odsotno rast, a v »paketu« s slabo novico. Če odštejemo oglaševanje na Googlu in Facebooku (ki predstavljata 61,4 odstotka vseh naložb v spletno oglaševanje), se bodo naložbe v spletno oglaševanje zmanjšale za več kot 7 odstotkov. Globalno gledano spletno oglaševanje predstavlja 46,7 odstotka oglaševalskega kolača, »tradicionalni« kanali pa 53,3 odstotka. Oglaševalske naložbe v tiskane medije še naprej padajo, za leto 2019 napovedujejo 9,5-odstotni padec, v radijsko oglaševanje pa rast za odstotek.