• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Odšel je Karl Lagerfeld (1933-2019)

V 86. letu starosti je po dolgotrajni bolezni umrl modni vizionar Karl Lagerfeld, ki je bil od leta 1983 kreativni direktor v francoski modni hiši Chanel. Prav Lagerfeld je avtor ikoničnega monograma CC, enega najprepoznavnejših v svetu mode, pa tudi številnih Chanelovih oglasov.

»Odšel je največji oblikovalec poznega 20. stoletja«, »Smrt ikone« in »Moda je izgubila svojega navplivnejšega oblikovalca« so le nekateri izmed številnih naslovov, ki jih lahko zasledimo ob smrti nemškega oblikovalca Karla Lagerfelda, imenovanega tudi »Kaiser Karl«. Govorice o njegovi bolezni so se pojavile, ko (prvič po letu 1983, odkar je delal za Chanel!) na zadnjih dveh Chanelovih modnih revijah ni pozdravil obiskovalcev.

Leta 1983 je dobil službo glavnega oblikovalca pri Chanelu s preprosto, a težko nalogo – posodobiti luksuzno modno hišo po smrti njene ustanoviteljice Coco Chanel. Ker je o vsem nadaljnjem razvoju verjetno nesmiselno izgubljati besede, naj na tem mestu zapišemo kar njegov komentar. »Vsi so mi govorili, naj se ne dotikam ničesar, češ da je znamka mrtva. A šele ko so jo vsi označili za mrtvo in brezupno, se je meni zdela zanimiva,« je povedal za New York Magazine. Lagerfelda bo na mestu glavnega oblikovalca pri Chanelu nasledila Virginie Viard, ki je bila trideset let njegova namestnica.

Lagerfeld je oblikoval tudi konfekcijska oblačila, saj je želel modo »približati ljudem«. Leta 2004 je kot prvi svetovno priznani oblikovalec oblikoval ekskluzivno kolekcijo za verigo H&M, znano po »hitri« modi. Ob tem je nastal tudi spodnji oglas.

 Lagerfeld je znan tudi po številnih kontroverznih rekih:

»Všeč mi je ideja disciplinirane norosti.«

»Sem zelo prizemljen, a ne na tej Zemlji.«

»Knjige so trde droge, brez nevarnosti prevelikega odmerka. Sem vesela žrtev knjig.«

»Rad se ponovno oblikujem – to je del moje službe.«

»Trezno razmišljanje ob napačnem trenutku lahko ustavi kreativnost.«

»Absurdnost in antiabsurdnost sta dva pola kreativne energije.«

»Mladost je način življenja in ne datum rojstva.«

»Prestiž je lahkotnost kratke majice v zelo dragi obleki.«

Še nekaj najbolj znanih oglasov:

Spodnji oglas za parfum Chanel No5 (2004) naj bi stal okrog 20 milijonov evrov in ga številni uvrščajo med najdražje oglase vseh časov.

Volkswagen Golf (2010)

Magnum (2011)

Diet Coke (2011). Na dietno različico Coca-Cole naj bi bil Lagerfeld še posebej navezan v času hujšanja, ko mu je uspelo v 13 mesecih izgubiti 40 kilogramov.

Chanel (2014)

Amnesty International (2014)