• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ustavimo spletno nadlegovanje zaradi zunanjega videza!

Četrtina mladih žensk je že doživela spletno nadlegovanje zaradi svojega videza. Zasmehujoči in zlonamerni komentarji rušijo njihovo samozavest in jih celo vodijo k samopoškodbam. Dekleta vsako leto izbrišejo kar 115 milijonov fotografij s svojih profilov na družbenih omrežjih. Kozmetična znamka Rimmel se je zato počutila poklicano, da obrani njihovo pravico do samoizražanja.

Pobuda je ključen del Cotyjeve dolgoročne zaveze, da opozarja na predsodke in diskriminacijo, zaradi česar se ljudje ne morejo samoizražati, kot si želijo (bodisi zaradi svojega spola, spolne usmerjenosti, fizičnih omejitev ali rase).

Kozmetična blagovna znamka Rimmel (njihove izdelke lahko najdemo tudi na policah slovenskih drogerij), ki sodi pod okrilje ameriške kozmetične multinacionalke Coty, si je za svoje poslanstvo zadala, da bo tako ženskam kot tudi moškim omogočila, da se pokažejo v svoji najlepši luči in uživajo v 'mejkapu' kot obliki svobodnega in zabavnega samoizražanja. Da bi svoje poslanstvo še utrdila, je odločno zavzela stališče, da moramo kot družba narediti konec ustrahovanju in nadlegovanju na družbenih omrežjih, ki so ga številna, predvsem mlada dekleta, deležna zaradi svojega zunanjega videza.

Coty (ta je sicer med drugim tudi lastnik številnih drugih kozmetičnih znamk, kot sta Covergirl in Max Factor) in Rimmel sta nedavno med 11.000 mladimi ženskami, starimi od 16 do 25 let, iz 10-ih držav izvedla raziskavo o njihovih izkušnjah s spletnim nadlegovanjem v povezavi z njihovim videzom (angl. beauty cyberbullying), ki po njihovi opredelitvi pomeni, da je določena oseba žrtev negativnih in neprimernih komentarjev na družbenih omrežjih. Ugotovitve so vznemirljive, a žal času primerne. Kar ena od štirih mladih žensk je na svoji koži že doživela spletno nadlegovanje zaradi svojega videza, pri čemer pa jih 57 odstotkov o tem ni nikomur povedalo. 67 odstotkov deklet, ki so bila žrtev tovrstnega nasilja na družbenih omrežjih, je zaradi tega izgubilo samozavest, 46 odstotkov pa si jih je posledično začelo povzročati samopoškodbe.

Ostanite zvesti samim sebi – tako na spletu kot v fizičnem svetu

Kot pravijo pri Rimmelu, so se zaradi tega odločili za eno od najdrznejših akcij v zgodovini znamke, ki sicer obstaja že od leta 1834, saj so si za cilj zadali, da bodo ljudi ozavestili o žal pogosto tudi usodnih posledicah spletnega nasilja, ki jih lahko prinašajo pretirane kritike na račun videza posameznikov. V sodelovanju z nevladno organizacijo Cybersmile, ki se bori proti spletnemu nadlegovanju, so zasnovali pobudo #Iwillnotbedeleted (#Nebomizbrisan/a), s katero želijo v prvi vrsti omogočiti ljudem vseh starosti, da se na družbenih omrežjih svobodno izražajo brez strahu pred negativnimi komentarji in zasmehovanjem. Strah je namreč ključni razlog, zakaj uporabniki odstranjujejo fotografije s svojih profilov na družbenih omrežjih ali pa se celo odločijo, da določenega omrežja sploh ne bodo več uporabljali. Vsako leto je zaradi tega menda izbrisanih kar 115 milijonov fotografij. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, želijo s pobudo #Iwillnotbedeleted zanetiti pogovor o lepotnem nadlegovanju na spletu, pri čemer nameravajo ustvariti spletni prostor, kjer lahko mladi delijo svoje izkušnje kot tudi iščejo in predlagajo rešitve za ta vedno bolj pereči problem. »Želimo si slaviti lepoto vsakega posameznika in spodbujati ljudi, naj ostanejo zvesti samim sebi tako na spletu kot tudi v realnem svetu,« zatrjujejo. Kot še navajajo, je pobuda pomemben element Cotyjeve dolgoročne zaveze, da opozarja na predsodke in diskriminacijo, zaradi česar se ljudje ne morejo samoizražati, kot si želijo – bodisi zaradi svojega spola, spolne usmerjenosti, fizičnih omejitev ali rase, – ter slavi raznolikost zunanjega videza svojih potrošnikov.

Sara Wolverson, podpredsednica globalnega marketinga za blagovno znamko Rimmel v družbi Coty, je pobudo pospremila z besedami: »Rimmel zagovarja pomen samoizražanja z zunanjim videzom. Vedno smo bili proti ozkim opredelitvam lepote in temu, da ljudi ocenjujemo na podlagi njihovega videza.«

Žrtvam bo na pomoč priskočil pametni pomočnik

Kot del projekta bo Rimmel v sodelovanju s Cybersmileom ustvaril pametnega pomočnika Cybersmile Assistant; napredno orodje, ki temelji na umetni inteligenci in bo dostopno vsem obiskovalcem spletne strani te nevladne organizacije. Njegovo uvedbo načrtujejo za začetek leta 2019, sprva sicer le v angleški jezikovni različici, nato pa še v številnih drugih. Pametni pomočnik bo obiskovalcem priporočal verodostojne lokalne vire, brezplačne telefonske linije in organizacije, ki lahko pomagajo vsem, ki se soočajo s spletnim nadlegovanjem zaradi svojega videza.

Scott Freeman, direktor organizacije Cybersmile, pravi, da se veseli, da so našli partnerja, »ki se resnično zavzema za internet, ki bo vključeval vse ljudi, in deli našo vizijo digitalne skupnosti, kjer se lahko vsakdo svobodno izrazi brez strahu pred zasmehovanjem in zlorabami. Prepričan sem, da bo naše partnerstvo spremenilo in reševalo življenja po vsem svetu.«

Globalni ambasadorki Rita Oro in manekenka Cara Delevingne

Pobudo so pospremili z oktobrskim dogodkom v hotelu Mondrian v Londonu, ki sta se ga udeležili tudi globalni ambasadorki znamke Rimmel, pevka Rita Ora in manekenka Cara Delevingne, kot tudi številni vplivneži in mladostnice, katerih izkušnje s spletnim nadlegovanjem so pomagale oblikovati kampanjo. 

Rita Ora je ob tem dejala: »Zelo sem ponosna, da sodelujem s Cotyjem in Rimmelom v tej kampanji in da podpiram sporočilo, da spletno nadlegovanje zaradi videza ni sprejemljivo. Upam, da bomo to sporočilo uspeli predati milijonom ljudem po vsem svetu in stvari resnično spremenili na bolje.«

Cara Delevingne meni, da ima tovrstno nasilje dolgotrajen vpliv na žrtve. »Zamisel, da nekateri ljudje sprejemajo svoje lepotne odločitve zaradi pričakovanja ali strahu pred morebitnim ustrahovanjem, je izjemno boleča. Veselim se sodelovanja z Rimmelom, da bomo poskušali najti način reševanja tega čedalje bolj perečega problema.« 

Kaj se lahko naučimo iz tega primera?

Pri spletnem analitičnem portalu Trendwatching so na podlagi Rimmelove družbeno odgovorne akcije opredelili tri ključna spoznanja, ki nakazujejo na aktualne trende na področju znamčenja, in sicer:

1.Partnerstvo v dober namen: Blagovne znamke z jasno izraženim poslanstvom rasteje dvakrat hitreje od drugih. Tako ni presenetljivo, da čedalje več znamk poskuša zajezditi ta trend. A to morajo seveda storiti na ustrezen način. Saj se še spomnite Pepsijeve polomije z oglasom, v katerem nastopa manekenka Kendall Jenner, ki se pridruži valu protestnikov in njihovo razburjenje pomiri s pločevinkami te gazirane pijače? V tej luči je partnerstvo Rimmela z organizacijo Cybersmile odlična poteza. Kozmetična blagovna znamka ima potreben prestiž – ki sta ji ga nadeli tudi njeni ambasadorki Rita Oro in Cara Delevingne –, da lahko pomaga ozaveščati ljudi. Cybersmile ima po drugi strani potrebno verodostojnost in izkušnje, da se loteva perečega problema spletnega nadlegovanja. Razmislite, kdo pa bi bil lahko vaš idealen partner.

2. Novi mediji, večni motivi: Družbeni mediji so morda ustvarili neskončno novih načinov izražanja in vedenja ljudi, toda njihovi osnovni motivi (status, samospoštovanje, povezanost z drugimi) so stari toliko kot človeštvo. Medtem ko je spletno nadlegovanje morda še dokaj mlada težava, pa Rimmelova akcija nagovarja osnovno človeško potrebo, ki leži v osrčju kozmetične industrije: željo, da bi se dobro počutili v svoji koži. Ali lahko opazite kakršne koli novo nastajajoče bolečine glede določene osnovne človekove potrebe, na katero se lahko osredotoči vaše podjetje? Kako jih boste rešili?

3. Kontekstualna vseprisotnost: Vseprisotnost je zagotovo pohvale vredna, toda Rimmelova akcija bi lahko bila še boljša, če bi uporabniki dobili podporo v trenutku, ko jo najbolj potrebujejo – in ne šele čez nekaj mesecev v obliki pametnega pomočnika. Instagram je nedavno uvedel številne nove funkcije, ki spodbujajo dobro počutje uporabnikov, vključno s filtrom, ki zaznava zlonamerne komentarje, in funkcijo za spodbujanje prijaznosti, ki na fotografije samodejno dodaja srčke in druge pozitivne simbole. »Na Instagramu ni prostora za nadlegovanje,« je zatrdil Adam Mosseri, direktor Instagrama. Trendwatching navaja tudi primer organizacije Novinarji brez meja, ki je ustvarila pop pesmi, da bi se izognila cenzuri novic. V projektu so pet uglednih novinarjev iz petih držav, znanih po cenzuri medijev – iz Vietnama, s Kitajske, iz Uzbekistana, Egipta in s Tajske – povezali z glasbenim producentom Lucasom Mayerjem. Deset cenzuriranih člankov so spremenili v deset necenzuriranih pesmi, njihov seznam pa je dostopen v glasbenih aplikacijah Spotify, Deezer in Apple Music.

Tudi v vašem podjetju si lahko odgovorite na vprašanje, kako bi lahko svoje ciljno usmerjene akcije vključili neposredno v vsakdanje življenje vaših potrošnikov in tako dosegli kar največji možen učinek za vse vpletene. 

Članek je bil objavljen v novembrski, 450. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]