• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Generacija Z: digitalna izkušnja je človeška izkušnja

Naša digitalna in analogna življenja so dandanes povsem prepletena med seboj, a pri mlajših generacijah je to še bolj očitno kot pri starejših. Za generacijo Z eno brez drugega namreč ne obstaja.

Živimo v času, ko brez spleta ne gre – na spletu se spoznavamo, komuniciramo, se zabavamo, nakupujemo in sklepamo posle. Generacija, za katero je to še bolj samoumevno kot za prejšnje, je generacija Z, torej tisti, ki so rojeni po letu 1996. Gre za tako imenovane »digitalne domorodce«, ki imajo od spleta prav posebna pričakovanja.

Vsak predstavnik blagovne znamke ali vsaka agencija, ki še ni začela razmišljati o tem, kako vplivati na generacijo Z, že pošteno zamuja, opozarjajo strokovnjaki. Gre namreč za skupino potrošnikov, ki ima že sedaj ogromno kupno moč. Nekateri njeni predstavniki so že stopili tudi na trg delovne sile, ostali pa so v tem procesu in do leta 2020 naj bi predstavljali največjo skupino potrošnikov na svetu.

WP Engine, spletno gostiteljsko podjetje za WordPress, vsako leto izvede mednarodno raziskavo na to temo in letošnji rezultati so presenetljivi. Kar 54 odstotkov predstavnikov generacije Z meni, da so ljudje, ki so ustanovili in vodijo splet, pomembnejši od politikov. Neverjetnih 64 odstotkov jih pravi, da bi raje imeli neomejen dostop do spleta kakor univerzitetno diplomo. Mladi si želijo tudi zelo personalizirane izkušnje na spletu in pričakujejo, da bodo spletne strani čim bolj »človeške« in predvidljive, biti pa morajo tudi izjemno hitre in odzivne. Če je imel ponudnik pri generaciji milenijcev 12 sekund, da je pridobil in ohranil njihovo pozornost, je pri generaciji Z teh sekund le še sedem. »Z-jevci« so nepotrpežljivi, saj imajo na voljo neskončno izbiro, le s prstom morajo podrsati po ekranu pametnega telefona. Če torej ne boste pritegnili njihove pozornosti takoj, bodo »odklikali« dalje.

Pri WP Engine tako svetujejo podjetjem, ki so aktivna na spletu, naj si prizadevajo za čim bolj osebno spletno izkušnjo, njihova spletna stran pa naj bo hitra, odzivna in učinkovita. Postavili so tudi platformo za digitalne izkušnje, ki izhaja iz prepričanja, da je WordPress trenutno najboljši sistem za upravljanje z vsebinami. Odprtokodna narava WordPressa namreč omogoča preprosto integracijo z novimi tehnologijami, ki prihajajo, zaprtokodna lastniška oprema oziroma sistemi na drugi strani pa so precej manj fleksibilni in postajajo zastareli. Ključen je torej odprtokodni sistem, ki omogoča združevanje marketinškega in tehnološkega sveta in vzbuja pozornost mlajše, razvijajoče se ciljne skupine z novimi digitalnimi pričakovanji.

 

Vir: WP Engine