• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kdaj praznovati ustanovitev Slovenske oglaševalske zbornice? – 2. del

Včeraj smo poročali o dvomih o tem, ali je ustrezno, da je Slovenska oglaševalska zbornica nedavno počastila 20-letnico delovanja ali pa bi dejansko morala obeležiti že 25. ali celo 26. obletnico. Za mnenje smo povprašali tudi Jureta Apiha, pobudnika nastanka zbornice.

Jure Apih, ustanovitelj in dolgoletni urednik Marketing magazina

Jure Apih, ustanovitelj in dolgoletni urednik Marketing magazina, nam je odgovoril takole (njegov odgovor, ki zadeva tudi ustanovitev festivalov SOF in Zlati boben, objavljamo v celoti):

»Če mene vprašate, bi vsi brali MM!
Najprej je bila beseda in potem je bil MM. Izgradnja in afirmacija slovenske oglaševalske in marketinške strokovne infrastrukture je bilo njegovo poslanstvo. Od leta 1981 do leta 1992 je bil Zlati MM najpomembnejša(in edina) nagrada slovenske oglaševalske stroke. Marketing klub (1988 – ?) je bil prvi in nikoli presežen sejem marketinških in oglaševalskih storitev. Portoroški marketinški dnevi 1991 so bili, po tem ko nam je ugasnila država in z njo Savez udruženja ekonomskih propagandista Jugoslavije in JFTK (Jugoslovanski festival tržnih komunikacij), zametek in predhodnik SOF-a in Zlatega bobna. Organizator MM in Avditorij Portorož. Prvi zmagovalec Imelda in Drogin Ketchup. Žirirali so vsi v avditoriu.
DEPL, Društvo ekonomskih propagandistov Ljubljana, ni bila strokovna organizacija, temveč posredovalnica avtorskih honorarjev ter organizatorka turističnih potovanj. 
ZDEPS, Zveza društev ekonomskih propagandistov Slovenije, je bil Rudi Tavčar. Pika.  
Prvi Zlati boben je novembra 1992 kot le slovenski festival organiziral MM skupaj z Rudijem Tavčarjem v imenu mrtvega DEPL-a, Janezom Damjanom v imenu Društva za marketing in Avditorijem Portorož, ki je prevzel administrativne in finančne posle.    
Znak je oblikoval Igor Arih, Futura. Ne da bi ostali vedeli za to, ga je kasneje zaščitil Avditorij, si ga po tihem prilastil in kasneje prodal SOZ-u, ki ga pa takrat še nikjer ni bilo. Žirija v sestavi Robert Botteri, Manca Košir, Fabio Smotlak, Miljenko Licul, Gita Košak, Andrej Pompe, Mihovil Skobe, Alojz Behek in Zlatko Jančič je Grand Prix Zlati boben ’92 podelila Radiu Celje za oglas Optika Salobir Levec.
Na pobudo MM smo na delovnem sestanku (Skupščine ZDEPS ni bilo moč sklicati) v zeleni dvorani Avditorija 5. novembra 1992 podpisali in zahtevali ustanovitev profesionalnega  združenja slovenske oglaševalske stroke. Kmalu za tem se je odzval Daniel Levski in v sejni sobi Dela organiziral iniciativni odbor, ki je pod njegovim vodstvom tudi ustanovil najprej SOZ kot Slovensko oglaševalsko združenje in kasneje kot Zbornico. 
Desetega novembra 1993 je bil na svečani seji vseh ustanovnih članov v Avditoriju SOZ ustanovljen. Za prvega predsednika je bil izvoljen Daniel Levski, člani upravnega odbora pa Mojca Randl, Marko Vičič, Jure Apih, Janez Čadež, Jani Toroš, Gordana Petek Ivandič, Alojz Behek, Darinka Pavlič, nadzorni odbor pa Meta Dobnikar, Janja Božič Marolt in Bojan Pevec.
Formalni organizatorji Zlatega bobna 1993 so bili Marketing Magazin (Media marketing), Propaganda Slovenica in Marketing RTV Slovenija. Operativno so ga odlično organizirale Mojca Randl (direktorica), Gordana Petek Ivandič in Janja Božič Marolt.
Jure Apih je bil formalni predsednik, vmešaval pa se takorekoč ni. Agencija leta je bil Studio Marketing, oglaševalec leta pa Petrol. Zaključek je bil nedvoumen: naslednji Zlati boben bo mednaroden ali pa ga ne bo.
Od leta 1994 naprej so Zlati boben organizirali pogodbeni partnerji SOZ, MM/Festfest in Studio 37.«
Formalno pravno lastništvo blagovne znamke je bilo urejeno, ko je SOZ od Avditorija odkupil ukradeni znak.