• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kreativni inkubator 2019: Kreativno reševanje problemov resničnega sveta

Šola Pi School in Klub evropskih umetniških direktorjev (ADC*E) sta aprila 2018 združila moči in ustanovila Kreativni inkubator. Namenjen je izobraževanju kreativcev na področju tehnoloških sprememb, pri čemer bo letošnja naloga sodelujočih kreativcev »oblikovanje rešitev problemov resničnega sveta«. O prednostih izobraževanja smo se pogovarjali tudi z Janezom Rakuščkom, predsednikom slovenskega Kluba umetniških direktorjev (ADCS) in izvršnim kreativnim direktorjem v agenciji Luna\TBWA.

Kot je za MM povedal Janez Rakušček, je ADCS polnopravni član evropske organizacije ADC*E, ki zajema 22 združenj kreativnih industrij iz vse Evrope, vsako leto pa se pridruži nova država ali dve. »Kot predsednik ADCS sem hkrati tudi član upravnega odbora ADC*E, v katerem usmerjamo in potrjujemo vse aktivnosti organizacije. Močan fokus delovanja je na izobraževanju, tako mladih ustvarjalk in ustvarjalcev s programom Creative Express kot tudi bolj izkušenih. Prav njim je namenjen Creative Incubator, ki ga izvaja Pi School pod vodstvom Jamshida Alamutija (intervju z njim si lahko preberete tukaj, op. p.),« pojasnjuje Rakušček.

Pi School je sicer del Pi Campusa, poligona za zagonska tehnološka podjetja v rimski četrti EUR (Esposizione Universale Roma), zgrajeni v tridesetih letih prejšnjega stoletja za potrebe svetovne razstave EXPO, predvidene za leto 1942 (ki je seveda odpadla). »Kampus domuje v šestih vilah iz osemdesetih let v idiličnem zelenem okolju. V sosednji ulici je na primer živel Sergio Leone. Njegov soustanovitelj Marco Trombetti je eden od bolj znanih tehnoloških investitorjev v Italiji. Lani sva se z Marcom srečala na delovnem kosilu, na katerem mi je z veseljem razložil princip delovanja Pi Campusa,« je povedal Rakušček.

Ob tem dodaja, da Pi School povezuje kreativne industrije s hitro razvijajočo se tehnologijo, predvsem z možnostmi, ki jih ponuja umetna inteligenca. Klasično oglaševalsko agencijo raje razume kot kreativno organizacijo in se sprašuje oziroma išče njen prihodnji ustroj. »Pi School raziskuje in izobražuje udeležence na področjih spodbujanja inovativne kulture, manka tehnološke integracije, vzpostavitve organizacije z osredotočenostjo na naročnika (»client-centric«) in podobno. Vse skozi optiko spreminjajočega se konkurenčnega okolja, v katerem zaposleni raje odhajajo v tehnološka podjetja, agencije pa so tarče prevzemov s strani svetovalnih podjetij. Podatki kažejo, da so doslej za prevzeme kreativnih agencij porabila že 3,3 milijarde dolarjev. Lani se je delavnice v Rimu udeležil naš kreativni direktor Tine Lugarič, za letos pa končne odločitve o udeležencih še nismo sprejeli,« sklene Rakušček.

Izobraževanje obsega tri delavnice v treh evropskih mestih, in sicer v Rimu (28.-30. marec 2019), Barceloni (6.-8. junij 2019) in Berlinu (5.-7. september 2019). Za vsako delavnico je na voljo 30 štipendij, ki pokrijejo 80 odstotkov stroškov prijave (torej plačate 550 namesto polnih 2750 evrov), za člane kluba pa je na voljo še 10-odstotni popust (kar pomeni, da plačate 495 namesto 550 evrov.)