• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Mali junaki osvajajo svet

Slovenski start-up, ki je začel kot ekipa desetih ljudi, se je v kratkem času razširil v izjemno uspešno podjetje. V letu 2018 so namreč ustvarili že dvanajst milijonov evrov prihodkov, v letošnjem letu pa nameravajo to številko še krepko preseči.

Če imate doma majhne otroke in imate radi knjige, sta gotovo že slišali za Male junake – personalizirane knjige, v katerih starši videz in ime glavnega junaka prilagodijo svojemu otroku, ki tako dobi povsem svojo knjigo, v kateri tudi sam nastopa.

Mali junaki oziroma uradno Hurra Studios je slovenski start-up, ki je bil še pred nekaj leti le zamisel dveh prijateljev ob kozarcu piva, v preteklem letu pa je suvereno prestopilo iz slovenskega tudi na globalni trg. »Še pred dvema letoma je v pisarnah Malih junakov sedelo in ustvarjalo deset ljudi z velikimi sanjami. Danes jih v novih prostorih v središču Ljubljane dela že več kot sto,« pravijo. »V sodelovanju z več kot petdesetimi zunanjimi sodelavci, med katerimi so pisatelji, ilustratorji, prevajalci in tiskarji, ustvarjamo personalizirane knjige za otroke, ki dnevno rišejo nasmehe na obraze otrok in privabljajo solze ganjenosti v oči staršev. Samo v letu 2018 smo prodali skoraj pol milijona unikatnih knjig in ustvarili dvanajst milijonov evrov prihodkov. Čeprav se knjige prodajajo že v šestih državah, največ v Ameriki, srce in znanje podjetja ostaja v Sloveniji,« s ponosom povejo.

V letu 2019 bodo začeli tudi z oglaševanjem na televiziji

Mic Melanšek, polovica lastniškega tandema ter direktor marketinga in kreative, pravi, da se niti po poslovnem modelu niti po načinu razmišljanja ne uvrščajo v klasično založništvo. Prav vsaka njihova knjiga je unikatna in narejena povsem po željah kupca, pri čemer še vedno na prvo mesto postavljajo končno kakovost in zadovoljstvo. »Kljub temu, da smo Hurra Studios v marketing na vseh naših šestih tržiščih v letu 2018 vložili več kot 5,1 milijona evrov, primarno ostajamo pri spletnih aktivnostih, s katerimi uporabnika ujamemo le 'en klik stran' od naše spletne strani. Več kot 55 % proračuna namenimo za oglaševanje na družbenih omrežjih kot sta Facebook in Instagram, okoli 20 % v Google, 15 % v sodelovanje z vplivneži, preostalo pa razporejamo med kanale, ki primarno bolj kot prodajni učinek zagotavljajo izključno prepoznavnost naše blagovne znamke,« pravi Melanšek, ki dodaja, da so imeli zanimivo izkušnjo pred kratkim, ko so se predstavili na knjižnem sejmu v Frankfurtu. »Tam smo v pogovorih s tisoči mimoidočih ugotovili, da je naša prepoznavnost v segmentu aktivnih na spletu zelo dobra, po drugi strani pa nas tisti manj aktivni seveda sploh ne poznajo. S tem vpogledom se za leto 2019 nagibamo tudi k intenzivnemu oglaševanju na televiziji.«

Na vprašanje, kaj na tujih trgih z vidika marketinga deluje bolje kot v Sloveniji, Melanšek pravi, da ima majhnost Slovenije seveda ogromno prednosti, a ko pridemo do možnosti nišnega ciljanja, se zadeve malce ustavijo. »Po drugi strani lahko v Ameriki tako geografsko kot po ostalih značilnostih še vedno zagotavljamo dovolj velike ciljne skupine oz. vzorce, da so rezultati marketinških aktivnosti relevantni in ponujajo konkretne možnosti nadgradenj in optimizacije. Prav tako po naših izkušnjah napihnjen balonček vplivnežev predvsem v ZDA že pojenja in so na površini ostali večinoma le najboljši. V našem podjetju se pet oseb ukvarja izključno z njimi, zato smo že dodobro vzpostavili sistem iskanja, komuniciranja in nasploh sodelovanja z njimi.«

In kakšni so načrti za prihodnost?

Seveda nas je zanimalo tudi, ali nameravajo zaradi širitve na tuje trge povečati tudi naložbe v marketing. »Hurra Studios se bomo v letu 2019 razširili še na dva nova trga, natančneje v Veliko Britanijo in Kanado. Po naših projekcijah bomo tako razveselili več kot 950.000 malčkov in ustvarili prihodke v višini 29 milijonov evrov, za dosego teh ciljev pa bomo v marketinške aktivnosti vložili nekaj več kot 13 milijonov evrov.«

Načrti za prihodnost so visoki, a nikakor ne nedosegljivi. »S širitvijo na nove trge bomo do leta 2020 pokrili večji del Evrope in Severne Amerike ter letno osrečili več kot dva milijona otrok,« je povedal drugi lastnik in direktor podjetja, Rado Daradan, ki pravi, da je največji izziv, s katerim se podjetje trenutno sooča, pomanjkanje strokovnih kadrov. »V prihodnjih dveh letih bomo v podjetju zaposlili več kot sto novih ljudi. Največje izzive vidimo pri iskanju kadrov s specifičnimi znanji, kot so uredniki, oblikovalci in programerji. Vsekakor pa si želimo, da podjetje in tudi zaposleni ostanemo v Sloveniji, zato najemanje ljudi v tujini za nas trenutno ne pride v poštev, čeprav bi bila to morda celo cenejša rešitev.«

Za konec pa še zanimivost ...

Po več kot letu dni dolgem razvoju so Mali junaki v letu 2018 predstavili dve uspešnici. Prva je knjiga za bratce in sestrice Vajine najlepše dogodivščine, ki je predvsem na ameriškem tržišču doživela pravi uspeh in se je v prvih treh mesecih prodala že v več kot 100.000 izvodih. Druga je božična knjiga Vesel božič, Maja, ki so jo ustvarili skupaj z Adamom Wallacem, ki sodi med najbolje prodajane avtorje na lestvici knjižnih uspešnic New York Timesa. Knjiga je poskrbela za to, da je najlepše božično darilo letos pod drevescem čakalo več kot 200.000 otrok. »Pričakovali smo, da bo zaključek leta pester, vendar, priznamo, nas je vseeno presenetil. Prodali smo tudi do 18 tisoč knjig na dan. Glede na to, da je vsaka knjiga unikatna in jo pred tiskom še ročno pregledamo, smo delali dobesedno noč in dan,« je dogajanje ob zaključku leta opisal Melanšek. Trdo delo se je obrestovalo, saj so Mali junaki leto 2018 zaključili s skoraj pol milijona prodanih personaliziranih knjig in s kar 12 milijoni evrov prihodkov.