• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dinamično, izzivalno in naporno, a uspešno

Tako iztekajoče se leto 2018 opisujejo predstavniki največjih slovenskih oglaševalcev, medijev in agencij. Vprašali smo jih tudi, na katere letošnje marketinške dosežke so še posebej ponosni in kaj jim po njihovih napovedih prinaša leto 2019. V zadnjem delu serije prispevkov objavljamo komentarje predstavnikov medijev.

Ponudbi dodali češnjo na torti

»V letu 2018 se je nadaljeval pozitiven trend rasti iz leta 2017 in vse kaže, da bomo presegli lanske rezultate. Zadovoljni smo tudi s kakovostjo kampanj, ki so bile objavljene na naših medijih,« pravi Urban Korenjak, direktor trženja pri Europlakatu. Kot glavno novost v letu 2018 izpostavlja mrežo Promenada Digital. Na delu Slovenske ceste, ki je zaprta za promet, in na Čopovi ulici v Ljubljani so namestili 12 digitalnih objektov, s čimer je oglaševalcem na voljo 24 zaslonov. »Gre za najbolj privlačne lokacije v središču Ljubljane. Z zakupom mreže oglaševalci dobijo privlačen in izjemno opazen oglasni prostor, saj je mreža sinhronizirana. To je češnja na torti v naši ponudbi. Ne dvomim, da so tudi oglaševalci in kreativne agencije že komaj čakali na to novost, saj s tem našim digitalnim medijem dobivajo nov format za izražanje svojih kreativnih idej.«

Korenjak poudarja, da življenjski trendi in trendi medijske potrošnje govorijo v prid medijem zunanjega oglaševanja. Še naprej si bodo prizadevali za izboljševanje kakovosti oglaševalskih kapacitet, oglaševalci pa bodo še nudili pomoč tudi pri inovativnih rešitvah v zunanjem oglaševanju. Pri tem napoveduje tudi Europlakatov dogodek Outstanding, na katerem bodo na začetku prihodnjega leta podelili izstopajočim dosežkom v zunanjem oglaševanju v letu 2018. »Za prihodnje leto analitiki napovedujejo nekoliko nižjo gospodarsko rast, vendar smo vseeno lahko optimistični glede naložb v oglaševanje. Napovedi kažejo, da se zunanje oglaševanje v primerjavi s klasičnimi oglaševalskimi mediji krepi, še zlasti ob uvajanju digitalnih kapacitet. Zato pri Europlakatu tudi v letu 2019 pričakujemo rast.«

Vsak dan so potrebni novi pristopi

»Za nami je leto stabilizacije po uvedbi spremenjenega poslovnega modela in zadrževanja pozicije najuspešnejše medijske hiše v Sloveniji. Zaključujemo ga nad pričakovanji. Ne le zaradi odličnih podatkov gledanosti in rekordov na prenovljeni spletni strani ob koncu leta;  znova smo dokazali, da je ustvarjanje domače produkcije poligon, na katerem smo najboljši,« pravi Pavel Vrabec, generalni direktor Pro Plusa. Slednje po njegovih besedah  velja tako za izvirno serijo Reka ljubezni kot tudi za zabavne nedeljske formate in resničnostne šove ter najbolj gledane informativne oddaje v državi. »To pa ne pomeni, da je leto minilo brez izzivov. Pred nas se postavljajo organizacijska globalizacija na strani vse več oglaševalcev in zastarela medijska zakonodaja, ki ne podpira prepotrebnih sodobnih prijemov, ki jih narekujejo globalni trgi. Zavedamo se, da so vsak dan potrebni novi pristopi in da nič več ne bo, kot je bilo.«

Kot poseben izziv v letu 2018 Vrabec izpostavlja prenovo portala 24ur.com. »Ni šlo brez porodnih krčev, a smo strnili svoje vrste in le v nekaj mesecih celo presegli raven obiska pred prenovo. Sicer pa glede dosežkov najbolje razumem jezik številk. Gledanost naše domače serije Reka ljubezni raste iz sezone v sezono; Kmetija je presegla vsa pričakovanja; športni prenosi, predvsem UEFA Liga prvakov in MotoGP. Ponosen sem tudi na to, da smo s Štartaj, Slovenija! ustvarili gibanje in podprli mnoge podjetnike.« Kot dodaja, se bodo navade gledalcev v Slovenji še naprej spreminjale, kljub temu da že zdaj veljajo za tehnično napreden in vsebinsko izjemno zahteven trg. »Zavedamo se, da ljudje vsebin ne iščejo več le na televizijskih zaslonih. Zato je televizija, ki jo ustvarjamo, veliko več od zaslona v dnevni sobi, čeprav je ta način ogleda vsebin še vedno močno prevladujoč v vseh ciljnih skupinah. Naša ključna naloga v prihodnjih letih bo, da našim uporabnikom zagotovimo najboljšo izkušnjo; ne glede na zaslon, na katerem nas spremljajo. Naša prednost je zagotovo ustvarjanje vsebin za slovenskega gledalca. To znamo narediti izjemno dobro, a vedno stremimo k izboljšavam. Vsebina je kraljica in vsako leto lestvico dvigujemo višje. Izzivov nam ne manjka.«

Velike spremembe se bodo nadaljevale

»Kot vsa zadnja leta je bilo tudi poslovno leto 2018 za založnike časopisov in revij izredno zahtevno. Trg je doživel številne spremembe, ne samo na digitalnem področju, kjer se nenehno srečujemo z izzivi s strani Googla in Facebooka, ki omejujejo naše dosege, ampak tudi v distribuciji naših fizičnih izdelkov, ki je otežila kakovostno servisiranje naših naročnikov,« pravi Miha Klančar, direktor za področje marketinga in prodaje pri Časniku Večer.Kljub tem izzivom so v letošnjem letu rasli na področju revij in uspeli stabilizirati prodajo časnika Večer in tednika Vestnik. Leto 2018 bodo zato zaključili z dobrimi rezultati, rastjo prihodkov in dobička, kar je po Klančarjevih besedah predvsem rezultat ekipnega kreativnega dela in fokusa na učinkovite marketinške in prodajne prijeme.

»Ponosni smo na številne projekte. Eden od njih so inovativni oglaševalski projekti, ki smo jih izvedli z našimi partnerji, kot so Mercator, Generali in številni drugi. Ponosni smo tudi na naše lastne marketinške projekte, predvsem na uspešno izvedene akcije za naše revije, kot so Science Illustrated, History in Obrazi, ki so kljub majhnim vložkom prinesli zelo dobre prodajne rezultate, pri čemer gre zasluga predvsem optimizaciji in boljšemu fokusu na aktivnosti z najvišjo donosnostjo na marketinške naložbe. Ponosni smo tudi, da smo del raziskave RBB, ki je pokazala, kako velik doseg in raznolike ciljne skupine dejansko pokrivajo tiskani mediji v kombinaciji s spletom.«

V letu 2019 Klančar pričakuje, da se bodo na trgu dogajale velike spremembe, saj stalni tržni pritiski še naprej silijo založnike v iskanje novih poslovnih modelov in intenzivno sodelovanje. Po njegovih pričakovanjih se bo trg v prihodnjih letih konsolidiral in verjame, da bodo pri tem s partnerji imeli vodilno vlogo. »V vsakem primeru se bomo še naprej osredotočali na stabilno poslovanje našega jedrnega produkta in povečevanje našega dosega skozi širjenje naših ciljnih skupin s podajanjem kakovostnih vsebin na različnih kanalih. V še večji meri se nameravamo osredotočiti na nove načine podajanja vsebin, širitev kakovostnih vsebin ter njihovo monetizacijo, tako z novimi vrstami naročnin, tudi digitalnami, kakor tudi z novimi oblikami sodelovanja z našimi oglaševalci.« Pri tem bodo močan poudarek dali digitalizaciji procesov, merljivosti ter primernemu upravljanju in analiziranju podatkov, vse s ciljem osredotočanja na učinkovite aktivnosti. 

Boljši rezultati kot v preteklih letih

»Leta 2018 smo uspešno znižali stroške in optimizirali prihodke, zato bomo poslovanje zaključili s precej boljšimi rezultati kot v preteklih letih. Gre za rezultat dobro zastavljenih ciljev, trdega dela in predanosti vseh zaposlenih,« odgovarjajo v službi za odnose z javnostmi Planet TV.Na področju marketinga še posebej izpostavljajo Prvo ligo Telekom Slovenije, ki so jo letos s prenosi v živo na Planetu in Planet 2 ter aktivnostmi na več platformah dvignili na novo raven. »V letu 2019 se bomo osredotočili predvsem na kakovosten informativni program, športne prenose in zabavne vsebine tako domače kot tudi tuje produkcije. Leto 2018 tako zaključujemo v pozitivnem poslovnem duhu in polni načrtov za prihodnost, ko se bomo trudili okrepiti svoj položaj na trgu.« 

Druge izjave najdete na povezavah:

Oglaševalci, 1. del (NLB, A1, Atlantic Grupa, Summit motors): https://bit.ly/2TGVYNq

Oglaševalci, 2. del (Triglav, Mercator, BMW, Telekom): https://bit.ly/2Flv3ne

Ogl. agencije, 1. del (Pristop, Grey, Luna, Internavti, Publicis): https://bit.ly/2FmgCiJ

Ogl. agencije, 2. del (Enki, Agencija 101, iPROM, AV studio, Mediodrom): https://bit.ly/2CgNi9r

Mediji, 1. del (Delo, Finance, Next Media): https://bit.ly/2RnyiAW