• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dinamično, izzivalno in naporno, a uspešno

Tako iztekajoče se leto 2018 opisujejo predstavniki največjih slovenskih oglaševalcev, medijev in agencij. Vprašali smo jih tudi, na katere letošnje marketinške dosežke so še posebej ponosni in kaj jim po njihovih napovedih prinaša leto 2019. V tretjem delu serije prispevkov objavljamo komentarje predstavnikov medijev.

Odlično v vseh pogledih

Gregor Memedović, direktor skupine Next Media, ki združuje tri radijske postaje, leto 2018 iz vseh zornih kotov ocenjuje kot odlično. »Z vsemi blagovnimi znamkami smo stalno povečevali poslušanost, ohranili smo vodilni položaj v Sloveniji pri vključenosti na družbenih omrežjih in z video produkcijo še bolj poudarjali naše multimedijsko poslanstvo. Z odlično oglaševalsko akcijo za Hitradio Center in spletno aplikacijo smo zahvaljujoč oglaševalski agenciji Luna\TBWA le v dveh mesecih podvojili število uporabnikov aplikacije, poslušanost preko spleta pa povečali za 300 odstotkov.«

Zato ne daje veliko na raziskave poslušanosti, ki po njegovih besedah slonijo na zastarelem načinu pridobivanja podatkov, hkrati pa ti podatki prinašajo le 20 odstotkov celotne slike. Dodaja, da to opaža tudi vse več naročnikov in na to kažejo tudi rezultati, ki jim jih prinaša multimedijski pristop. »Naziv medijski menedžer leta 2018 je še eden od vrhunskih rezultatov naše ekipe, ki bo še dodatno pripomogel k še večji kredibilnosti in še boljšim rezultatom v prihodnosti. Tako se bomo v letu 2019 še bolj usmerili k video produkciji in družbenim omrežjem, hkrati pa obdržali visoko raven radijskega medija. Rock Radio je bil v lanskem letu radio z največjo rastjo in predstavlja fenomen v slovenskem prostoru, le agencije in naročniki so premalo sledili temu trendu, zato pričakujem obrat v letu 2019 tudi na tem področju.« Prihodnje leto se bodo sicer v največji meri posvetili poslušanju naročnikov in reševanju njihovih izzivov.

Zavezani ustvarjanju kakovostnih vsebin

V letu 2018 je družba Delo po oceni direktorice marketinga Dolores Podbevšek Plemeniti poslovala dobro, kljub še naprej padajočemu trendu tiskanih naklad in dejstvu, da so naložbe v oglaševanje neskladne glede na doseg in ciljne skupine tiskanih medijev. »Na to smo začeli združeni založniki letos aktivno opozarjati in skupaj vstopili v projekt Raziskava branosti in bralcev (RBB). Poleg tega je letos družbo pomembno zaznamovala uvedba integriranega redakcijskega sistema, ki omogoča distribucijo vsebin na različne platforme. Aprila smo tako na novem sistemu lansirali prenovljeni portal Delo.si, ki spletnim obiskovalcem omogoča sodobno uporabniško izkušnjo.«

V skladu s strateškim načrtom so aktivno pristopili k organizaciji poslovnih dogodkov, pri čemer po njenih besedah niso popolni novinci, saj imajo izkušnje z organizacijo podelitve družbeno uveljavljenih in odmevnih nagrad. »Nekatere podeljujemo že skoraj tri desetletja, med njimi so Delova osebnost leta, kresnik za najboljši roman leta, Ona 365 za izjemne ženske in »najmlajša«, nagrada za podjetja prihodnosti, Delova podjetniška zvezda. Zadnja je tudi ime za poslovni dogodek, namenjen poslovni javnosti, ki smo ga letos nadgradili v celodnevno srečanje s seminarskim delom in sklepno slavnostno prireditvijo. V portfelj poslovnih prireditev z izobraževalno noto smo letos dodali še konferenco Tveganja in priložnosti. Poslovna srečanja, ki nastajajo pod okriljem časnika Delo in poslovnega tednika Svet kapitala, smo umestili pod skupno blagovno znamko Delovo poslovno središče. V prihajajočem letu bomo tovrstne dogodke še okrepili.«

Leto 2019 bo po njenih besedah zaznamovala pomembna obletnica, saj bo časopis Delo praznoval 60 let izhajanja. V družbi bodo slavnostno prireditev organizirali 9. januarja 2019 skupaj z odprtjem muzeja tiska, ki ga v sodelovanju s Cankarjevim domom pripravlja Ali Žerdin, z različnimi aktivnostmi pa bodo nadaljevali vse leto. »Projekt je poklon blagovni znamki Delo in tisku na splošno, saj verjamemo, da je Delo kot osrednji časnik eno od ključnih gibal razvoja tiska in kakovostnega novinarstva pri nas. V našem fokusu bodo mladi in »vzgoja« novih bralcev – za tradicionalni medij, tisk, in digitalne kanale. Predati jim želimo sporočilo o pomembnosti biti obveščen iz pravega vira in verodostojnosti informacij v času, ko jih je preveč, kritičnost mladih pa se manjša, prav tako njihov interes. Še naprej pa je naše glavno vodilo: zaveza ustvarjanja kakovostnih vsebin, ki so edino merilo za bralce ne glede na platformo.«

Nič več časopis, temveč sklop različnih komunikacijskih storitev

Za Petra Frankla, direktorja in glavnega urednika Časnika Finance, je bilo 2018 razmeroma dobro leto. »Na Financah smo se aktivno ukvarjali s trženjem elektronskih naročnin – na tem področju smo tehnološko precej napredovali, naša ekipa za digitalni razvoj je prejela nagrado za orodje CES, ki nam pomaga pri spoznavanju navad kupcev, prodaji digitalnih naročnin in zadrževanju naročnikov. Gre za nagrado, ki jo podeljuje založniška hiša Bonnier, ki je lastnica Financ in ima svoje operacije v 14-ih državah. Naša ekipa je zmagala na natečaju, ki se ga je udeležilo več kot sto Bonnierjevih podjetij. To orodje, ki je sad našega slovenskega znanja, pripomore k temu, da so naročnine na Finance stabilne, s čimer se lahko pohvali redko kateri slovenski medij.«

Frankl izpostavlja številne nove projekte. Razširili so nabor dogodkov, ki jih pripravlja Poslovna akademija Časnika Finance; na nišnem portalu izvozniki.si so prvič organizirali tekmovanje za najbolj napredno slovensko tovarno; začeli so akcijo zbliževanja Slovencev, ki živijo po vsem svetu, s potrebami slovenskih delodajalcev.

»Predvidevamo, da bo letošnji dobiček Časnika Finance za spoznanje višji od lanskega, kar je posledica rasti novejših storitev, ki nadomeščajo nekoliko upadajoče prihodke iz medijsko tradicionalnih dejavnosti. Prihodnje leto bo verjetno še bolj izzivalno, kajti rasti se ohlajajo, zato bomo še več pozornosti namenili povečevanju učinkovitosti procesov in inoviranju. Časnik Finance danes še zdaleč ni več časopis, temveč je sklop različnih komunikacijskih storitev – od dogodkov, internetnega portala finance.si, časopisa Finance, revij Moje finance, Medicina danes, Medicina in ljudje, njihovih internetnih strani,  ter lepega števila nišnih portalov. Že več kot dvajset jih je.«