• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dinamično, izzivalno in naporno, a uspešno

Tako iztekajoče se leto 2018 opisujejo predstavniki največjih slovenskih oglaševalcev, medijev in agencij. Vprašali smo jih tudi, na katere letošnje marketinške dosežke so še posebej ponosni in kaj jim po njihovih napovedih prinaša leto 2019. Tokrat nadaljujemo s komentarji predstavnikov agencij.

Usmerjanje od kreativne k poslovni logiki

Jaka Lenardič, direktor agencije ENKI, leto 2018 s poslovnega vidika ocenjuje kot zelo ugodno. »Iščemo projekte, ki nam predstavljajo izziv in jih (so)ustvarjamo v partnerskem duhu. S tega vidika nam je leto 2018 ponudilo številne priložnosti. Predvsem pa so partnerji prepoznali naš potencial v širšem pogledu in nam zaupali gradnjo pomembnih platform, ki bodo v bodoče močno krojile njihovo poslovno zgodbo.« Dodaja, da bi pri vsem pomagalo več kadrovskega potenciala, saj se pogosto soočajo z manjkom izkušenih strokovnjakov, s katerimi bi lahko realizirali večji obseg priložnosti. »Če smo običajno ustvarjali v promocijo usmerjene akcije, nam je bila v letu 2018 dana priložnost graditi zahtevne poslovne platforme za znane blagovne znamke. Gre seveda za bolj zahtevno delo, ki nas še dodatno izpopolnjuje.« Po drugi strani pa se vse bolj preizkušajo z lastnimi zgodbami; kot eno zelo uspelih izpostavljajo razprodani dogodek Bridal Fever pod okriljem njihovega portala Zaobljuba.si. V srcu jim bo ostala kampanja »B(l)ack in Time«, s katero so razveselili mame otrok, ki so na rehabilitaciji v okviru URI Soča. »Svojstveno zadovoljstvo je prinesel tudi že peti zaporedni naziv najboljše spletne agencije leta, pa tudi Diggit nam je prinesel veliko zlatih priznanj za digitalne kampanje, kar imamo za pomembno potrditev dela.« 

Kar zadeva aktivnosti v letu 2019, Lenardič poudarja, da se z metodologijo marketinga rasti (»growth hacking«) od kreativne vse bolj pomikajo k poslovni logiki. »Pogosto se zgodi, da nas nekdo obišče s potrebo po spletni strani, rezultat pa je platforma, ki nadgrajuje obstoječe poslovne modele. Pomagati k boljšim poslovnim rezultatom, preko boljšega razumevanje uporabnika, pa je tisto, k čemur težimo.«

Poslovanje dobro, zasledovanje vizije odlično

Peter Vidmar, direktor in partner v Agenciji 101, poslovanje v letu 2018 ocenjuje kot dobro, zasledovanje vizije podjetja pa kot odlično. »Stremenje k strateškemu nadgrajevanju naših storitev ter ohranjanju močne in povezane ekipe pa ostajata naši stalnici, tudi v bodoče.« Z ekipo so ponosni na uspešno izpeljane multidisciplinarno povezljive kampanje, mednarodne in družbeno odgovorne projekte ter na prispevek k stroki. »Še naprej bomo stremeli k uresničevanju svoje vizije, to je postati iskana evropska agencija.«

Kljub rasti želijo ohraniti pridih butičnosti

»Našo agencijo je tudi letos zaznamovala hitra rast. Pridružilo se nam je nekaj novih naročnikov, ob čemer s starimi nadaljujemo dolgoletno uspešno sodelovanje. Naš glavni izziv je bil doseči cilj, da kakovost našega dela ne samo ohranjamo, temveč jo tudi dvignemo na novo raven. S premišljenim širjenjem ekipe in internim sistemom mentorstva nam to uspeva kljub hitremu skoku v rasti,« je zadovoljna Nina Jakovljević, soustanoviteljica in direktorica Mediodroma. 

Še posebej so ponosni, da so drugo leto zapored postali naj digitalna agencija na konferenci Websi. Z akcijo »ZOE Odkriva« so osvojili tudi naziv naj digitalne kampanje, njihova strateška direktorica Milena Jakovljević pa je postala digitalka leta. »Glede na to, da sodimo med manjše agencije na slovenskem trgu, naši ekipi tovrstna priznanja stroke veliko pomenijo, obenem pa vodstvu predstavljajo potrditev agencijskega modusa operandi – to je odličnosti pri delu in odnosih z vsemi deležniki.« Prihodke jim je v letošnjem letu uspelo povečati za 75 odstotkov v primerjavi s preteklim letom, s čimer so za polovico presegli zastavljeni cilj. Dolgoročno želijo ohraniti pridih butičnosti in čim večjo fleksibilnost, zato v bodoče načrtujejo stabilnejšo rast. »Poleg manjšega števila novih zaposlitev v letu 2019 načrtujemo dodatne investicije v izobraževanje zaposlenih.« Kot dodaja sogovornica, se bodo v letu 2019 tudi na novo pozicionirali na trgu, saj bodo prenovili svojo blagovno znamko, čemur se interno že dlje časa posvečajo.    

Preobrazba agencije v polnem zagonu

Po besedah Nine Obradovič, izvršne direktorice AV studia, jim bo leto 2018 ostalo v spominu kot začetek obdobja preobrazbe agencije. »V luči naše 40. obletnicev naslednjem letu smo leto 2018 začeli s pospešeno organizacijsko in procesno prenovo. Prepričani smo,da se moramo za novih 40 let kot agencija prilagoditi novim poslovnim modelom, spremeniti svoj način dela in uveljaviti svojo razlikovalno prednost. Ob dejstvu, da smo v intenzivnem ciklu investiranja v prenovo poslovnih procesov, tako leto zaključujemo uspešno in nad pričakovanji.« Ponosni so, da se je letos AV studiu pridružilo veliko novih sodelavcev, izkušenih strokovnjakov, ki agenciji dajejo nov val energije in kreativnega zagona, predvsem pa dodajo nove dimenzije srčnosti, ki tej agenciji po besedah Obradovičeve daje večni utrip. »Ponosni in hvaležni smo naročnikom, ki so tudi letos ostali z nami in s katerimi še naprej gradimo nove zgodbe in poglabljamo zaupanje, kot tudi vsem novim partnerstvom, ki so vzklila. Odmeva prenova blagovne znamke Nama, veselimo se prihajajočega sodelovanja s Triglavom, uspešno sodelujemo s Petrolom, kot so prenova embalaže Refresh, akcija nad črto za znamko Fresh in predstavitev trgovin HOP IN, z Uniorjem smo praznovali 100 let, poskrbeli smo za prenovo spletne strani Ljubljanskih mlekarn in poglabljali zgodbe blagovnih znamk Gorenje in Europark.«

V letu 2019 bodo nadaljevali s procesom preobrazbe, ki vključuje tudi razvoj novih digitalnih produktov, vzpostavljanje strateških komplementarnih partnerstev, optimizacijo procesov in integracijo izkušenih strokovnjakov z različnih področij v enovite in celovite zgodbe za naročnike.

Svoj položaj krepijo tudi na regijski ravni

 »Skladno s povpraševanjem smo razširili nabor storitev. S strojnim učenjem resno vstopamo na področje inteligentne adaptacije kreativnih rešitev v realnem času. Na področju prediktivnega ciljanja smo v povezavi s platformo iPROM DMP nadgradili iPROM Cloud. Pri razporejanju medijskih sredstev nam že pomaga tudi umetna inteligenca, s tehnologijo veriženja blokov delamo v smeri transparentnosti,« je z letom 2018 zadovoljen Simon Cetin, partner v iPROM-u. Dodaja, da so v iPROM Cloud integrirali nove rešitve za lažje in hitrejše aplikativno povezovanje z digitalnimi mediji in drugimi platformami. Okrepili so kompetence ekip, na kar je še posebej ponosen. »Z vidika prihodkov od prodaje rastemo, kljub večjim vlaganjem v razvoj pa v letošnjem letu pričakujemo tudi več dobička. Leto 2018 zaključujemo z naskokom in pripravljeni na leto 2019, kot se za visokotehnološko podjetje spodobi. Novosti, ki jih ob zaključku leta uvajamo, gredo v smeri večje avtomatizacije poslovanja. Za naročnike poenostavljamo procese naročanja, izvedbe in poročanja o učinkih vlaganj, ki jih namenjajo za zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih. Ponosen sem, da so naročniki v letošnjem letu zakupu digitalnih medijev namenili več sredstev kot preteklo leto in da se tudi večji naročniki že spogledujejo s strategijo »digitalno najprej.« Cetin napoveduje, da bo tega drugo leto še več. Po njegovih opažanjih vse kaže, da si lahko v prihodnosti tudi precej obetamo z vidika sprememb, ki so jih prinesle nove uredbe in smernice, ki določajo pravila glede upravljanja s podatki in opredeljujejo okvire za boljše oglaševanje. »Kot razvijalec oglaševalske tehnologije smo novim zahtevam zadostili med prvimi in to v popolnosti. Naročnikom in blagovnim znamkam zagotavljamo varnost in zakonsko skladnost pri vseh njihovih aktivnostih v digitalnih medijih. Vidimo, da to pri uglednih blagovnih znamkah vedno bolj šteje. Varnost, ki jo s tega vidika nudimo naročnikom, je ena izmed naših močnih konkurenčnih prednosti.« V letu 2019 se bodo posvečali vlaganju v ljudi in ekipe, v razvoj in inovacije. »Svoj položaj krepimo tudi regijsko, zato se bomo v letu 2019 osredotočili na tuje trge in na krepitev položaja vodilnega ponudnika v regiji. Nekaj več bo tudi aktivnosti v regiji Srednje in Vzhodne Evrope. Drugo leto iPROM slavi 20 let svojega obstoja, zato bo z vidika komuniciranja del aktivnosti namenjenih tudi temu.«