• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dinamično, izzivalno in naporno, a uspešno

Tako so iztekajoče leto 2018 opisali predstavniki največjih slovenskih oglaševalcev, medijev in agencij. Vprašali smo jih tudi, na katere letošnje marketinške dosežke so še posebej ponosni in kaj jim po njihovih napovedih prinaša leto 2019. Njihove vtise bomo objavili v več prispevkih, prvi so na vrsti oglaševalci.

Leto treh marketinških zgodb

»Tako kot že nekaj let zapored je bilo tudi leto 2018 v telekomunikacijskem svetu pestro. V Telekomu Slovenije sicer ohranjamo visok tržni delež v vseh segmentih svojega poslovanja, vendar pa je na trgu izrazit cenovni pritisk alternativnih operaterjev, čemur zaradi omejitev s strani regulatorja ter načela dobrega gospodarjenja ne moremo oziroma ne želimo slediti,« je povedala Mojca Avšič, direktorica marketinga za množični trg. Svoj tržni položaj ohranjajo s široko ponudbo storitev, edinstveno uporabniško izkušnjo, najboljšo prodajno in poprodajno podporo, najsodobnejšim in zanesljivim omrežjem, konvergenčnimi paketi, dodatno ponudbo izven osnovne telekomunikacijske dejavnosti ter celovito ponudbo IKT-rešitev in storitev informacijske varnosti. Ob tem nenehno razvijajo tudi nove storitve, ki poenostavljajo življenja uporabnikov, hkrati pa želijo zagotavljati varnost, ki je temelj zaupanja.

»Na marketinškem področju so nas v letu 2018 spremljale vsaj tri močne zgodbe: izgradnja prepoznavne modre platforme, s katero smo uspešno predstavljali svojo ponudbo našim uporabnikom; izvedba uspešnih celovitih kampanj, ki so bile tudi prodajno učinkovite, saj smo se kar s tremi uvrstili v finale izbora Effie 2018. Najbolj ponosna pa sem na zgodbo, ki se je šele dobro začela,« pravi Avšičeva. Po besedah sogovornice nas namreč svet, v katerem živimo, spodbuja, da nenehno postavljamo nove mejnike. »In v Telekomu Slovenije smo 12. decembra 2018 postavili nov mejnik pri spremljanju in iskanju vsebin. Svojim uporabnikom smo namreč med prvimi omogočili vstop v novi svet, saj lahko odslej vsebine, ki so dostopne preko televizije in drugih zaslonov, ter naprave pametnega doma upravljajo kar z glasom v slovenskem jeziku in na enem mestu.« Govora je o tehnologiji NEO, platformi za pametno življenje, ki naj bi združevala rešitve za dom in zabavo. »In glede na vse navedeno ste lahko prepričani, da v novem svetu nikoli ne bo dolgčas, saj bomo imeli v njem vedno več prebivalcev. Leto 2019 bo tako s tega vidika prav gotovo prebojno in navdihujoče.«

Pripravljajo se na 70-letnico

Po besedah Viktorije Radojević Mavrič, izvršne direktorice  za področje marketinga v Skupini Mercator, letnih poslovnih rezultatov pred javno objavo še ne morejo komentirati, na podlagi poslovanja v devetmesečju pa to obdobje označuje kot dobro. Poslovni izid iz poslovanja Skupine Mercator se je namreč v devetih mesecih letos več kot podvojil glede na primerljiv izid preteklega leta. »Na marketinškem področju pa nas je najprej navdihnila kampanja »Dobro vem. Dobro jem. Dobro sem.« Poudarila je ključne prednosti Mercatorjeve ponudbe: sveže, lokalno in dobro počutje. Promocijo domačih pridelovalcev smo nadgradili z linijo »Radi imamo BIO domače«, ki dodatno potrjuje, da na naših policah ponujamo največ izdelkov kot z lokalne tržnice. V drugi sezoni Mercatorjeve priljubljene nadaljevanke »Moje znamke« smo za kupce pripravili nagradna žrebanja s partnerji Gorenje, Adria Airways in Adria mobil. Projekt je uspel poslovno, marketinško in komunikacijsko, percepcija Mercatorja med kupci pa se je še izboljšala pri oceni širine ponudbe, ocenjen pa je tudi kot najboljši ponudnik slovenskih izdelkov.«

Izpostavlja tudi  velik uspeh lastnih inovativnih storitev, saj je aplikacijo Moj M z mobilno denarnico M Pay na svoje pametne telefone v samo nekaj mesecih naložilo že več kot 100 tisoč uporabnikov. V olimpijski sezoni je Mercator kot sponzor Olimpijskega komiteja Slovenije podprl slovenske olimpijce s serijo oglasov »Naši. Najboljši.« in s športniki predstavil izdelke lastnih blagovnih znamk za aktiven življenjski slog. Jeseni sta bila vrhunca Lumpi tek in Ljubljanski maraton, kjer so s sloganom »Tek nas druži« povezali tudi Mercatorjeve zaposlene. »Praznične luči ob koncu leta so prižgane, mi pa že snujemo načrte za naslednje leto, ki je za Mercator jubilejno, saj praznuje 70-letnico. Vendar se ne bomo ozirali preveč v preteklost, ampak se bomo osredotočali na naše kupce in jim s pestro ponudbo in inovativnimi storitvami omogočali živeti izbrani življenjski slog.«

Mobilnost prihodnosti

»Leto 2018 je prineslo precejšnje izzive. V marketingu si ga bomo zagotovo zapomnili po vzpostavljanju skladnosti z novimi smernicami GDPR, v avtomobilizmu pa po novih zakonskih zahtevah za nove predpise o emisijah ter nove porabe in merjenja CO2. Kljub temu bomo poslovno leto 2018 zaključili uspešno,« pravi Dražen Vranješ Kosi, direktor marketinga pri BMW Group Slovenija.

Poudarja, da so marketinške in komunikacijske aktivnosti tudi letos načrtovali ter izvajali zelo ciljno in segmentirano. Ključna strateška sporočila, in sicer inovativnost, usmerjenost v prihodnost, povezljivost, elektro mobilnost, avtonomiziranost ter druga, so združili pod krovno kampanjo »Visionary Mobility«, ki je na eni strani predstavljala vrednote blagovne znamke BMW, na drugi pa na edinstvenih dogodkih strankam omogočila, da so te vrednote zares doživeli in začutili. »Dejansko manifestacijo mobilnosti prihodnosti danes je na dogodkih predstavljal BMW i8 roadster. Tudi blagovna znamka MINI si je ponovno dovolila biti drugačna, drzna in izzivalna. S kampanjo »Will You MINI Me« je ustvarila še tesnejšo vez med temi čustveno nabitimi ter nabritimi avtomobili in strankami, ki se z njimi poistovetijo. Obenem je predstavljala platformo, preko katere smo predstavili širok nabor modelov MINI, od klasičnega, vsem znanega trivratnega MINI, pa do Clubmana in Countrymana.«

Že z letošnjim letom so po sogovornikovih besedah začeli z eno največjih produktnih ofenziv, ki se bo v letu 2019 še nadaljevala. »V marcu tako prihajajo na trg novi, težko pričakovani BMW serije 3, popolnoma nov – 'The President' – BMW X7, vrača se legendarni roadster BMW Z4, nov BMW serije 8 cabrio in še številni drugi modeli skozi vse leto. Pričakujemo nove, višje standarde v luksuznem razredu in še več užitka v vožnji ter zelo pestro leto 2019.«

Še večja osredotočenost na potrebe strank

Kljub ambicioznemu načrtu poslovanja za letošnje leto Tjaša Kolenc Filipčič, direktorica službe za marketing v Zavarovalnici Triglav,ocenjuje, da so lahko z doseženim zadovoljni. »Z nadaljevanjem doslednega izvajanja začrtanih strateških usmeritev smo storili še korak bliže viziji, ki je dinamično razvijati nove načine poslovanja, ki so temelj našega odgovornega dolgoročnega razvoja, ter hkrati poslovati dobičkonosno in varno. Prizadevali smo si zagotoviti kar najboljšo uporabniško izkušnjo strank in jih s celovitim pristopom še bolj utrdili v središču vseh naših aktivnosti«.

V letošnjem letu še posebej izpostavljaodprtje digitalnega centra Triglav Lab kot pomemben korak v luči digitalizacije poslovanja in krepitve ugleda na elementu inovativnosti blagovne znamke Zavarovalnice Triglav. »Poleg razvoja sodobnih naprednih rešitev, ki obiskovalcem ponujajo inovativna doživetja na področju varnosti, je to prostor, ki odpira nove dimenzije brezpapirnega poslovanja Skupine Triglav in strankam omogoča dostop do naše celotne digitalne ponudbe.«

V letošnjem letu so preko blagovne znamke Pazi to!, s katero nagovarjajo mlajšo generacijo, po njenih besedah uspešno povezali projekt, zavarovalniški produkt, blagovno znamko privlačnega delodajalca in vsebine, ki zanimajo mlade. »Energija, kreativnost in 'hudo dobra' delovna vnema je vsem nam prinesla odlično izkušnjo, na kateri bomo gradili tudi v prihodnje. Ob tem smo ponosni, da kljub svoji skoraj 120-letni tradiciji ohranjamo visok ugled tako na slovenskem trgu kot tudi v regiji Adriatik.«

V prihodnje se nameravajo še bolj osredotočiti na razumevanje potreb strank in oblikovanje primerne ponudbe zanje. Prizadevali si bodo, da bodo produkti in storitve čim bolj enostavni in potrošnikom na voljo tako preko digitalnih kot tudi tradicionalnih kanalov.»Cilj trženjsko-komunikacijskih aktivnosti bo predvsem ohranjati lojalnost in zadovoljstvo obstoječih strank ter prispevati h krepitvi ugleda znamke Skupine Triglav, ki se vse bolj razvija v sodobno, inovativno in dinamično zavarovalno-finančno skupino.«