• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dinamično, izzivalno in naporno, a uspešno

Tako so iztekajoče leto 2018 opisali predstavniki največjih slovenskih oglaševalcev, medijev in agencij. Vprašali smo jih tudi, na katere letošnje marketinške dosežke so še posebej ponosni in kaj jim po njihovih napovedih prinaša leto 2019. Njihove vtise bomo objavili v več prispevkih, prvi so na vrsti oglaševalci.

Pomembni koraki naprej

»Letos smo v banki naredili kar nekaj pomembnih korakov na področju marketinga, tako na področju razvoja ponudbe kot tudi na področju komuniciranja,« pravi Manja Gradišek, vodja tržnega komuniciranja v NLB. Uvedba sodobne ponudbe, kot je NLB Pay, enostavna in pregledna paketna ponudba, sklepanje kreditov v mobilni banki za fizične in pravne osebe, in seveda komunikacijska strategija, ki so si jo ob tem zastavili, po besedah sogovornice že kažejo pozitivne premike pri atributih blagovne znamke. »Bilo je dinamično in aktivno leto, ki ga je okronala privatizacija banke. Tudi v prihodnje bomo ohranjali fokus na uporabniški izkušnji in s povezovanjem ponudbe koristnih vsebin ter podporo družbeno koristnih projektov zagotavljali odgovore za vse, kar sledi.«

V sozvočju marketinškega znanja in poguma

Iztekajoče se leto 2018 je bilo po mnenju Enza Smrekarja, glavnega direktorja strateške poslovne enote delikatesni namazi v Atlantic Grupi in predsednika uprave Droge Kolinske, za celotno Atlantic Grupo zelo uspešno. »Strategija rasti in internacionalizacije živi, saj smo presegli načrtovano tako po prihodkih kot tudi po dobičku. Naš poudarjeni angažma na štirih področjih poslovnega življenja podjetja (ljudje, potrošnik, digitalizacija, optimizacija) daje rezultate, saj vsi ključni kazalci, s katerimi se izkazujejo, rastejo. V Sloveniji smo prejeli nagradi Vključi.Vse! in Marketinška odličnost. Imamo vrhunske blagovne znamke, ki jih znamo tudi kakovostno marketinško podpreti, kar dokazujejo številne strokovne nagrade.« Kot najbolj »trofejno« pri tovrstnih nagradah navaja blagovno znamko Donat Mg, ki je prejela pet nagrad na SOF-u in postala slovenska blagovna znamka leta. Prejela je tudi dve veliki in eno zlato nagrado Diggit 2018, nagrado POMP Forum in srebrno nagrado Epica.

»Sozvočje našega marketinškega znanja in poguma se je letos najvidneje izrazilo v Cockti, ki je s popolnoma spremenjeno zunanjo podobo in filozofijo dosegla fantastičen uspeh. Prodaja v HoReCa kanalu se je povečala kar za 35 odstotkov.« Cockta je prejela tudi nagrado na POMP Forumu.

Smrekar kot najodmevnejši letošnji marketinški dosežek Argete omenja registracijo specifične oranžne barve kot blagovne znamke, za kar je prejela tudi nagrado AmCham Best of the Best 2018; dve Argetini kampanji sta se uvrstili v finale Effie Slovenija 2018. »Omenjene in tudi ostale naše blagovne znamke so prav tako prejele številne nagrade pri ocenjevanju okusa in kakovosti. Ob tako bogati beri je težko izbrati marketinški dosežek, na katerega sem najbolj ponosen. Morda mi največ pomenita dve nagradi skupaj, in sicer za oglaševalsko osebnost leta, ki sem jo prejel jaz, in za marketinško odličnost, ki jo je prejela Droga Kolinska/Atlantic Grupa. Sicer sta to dve popolnoma ločeno podeljeni nagradi, vendar sem prepričan, da ene brez druge ne bi bilo in da druga drugo podpirata ter omogočata. Ko vodja in tim zreta v isto točko na horizontu, se zgodi preskok v odličnost.«

Leto, ki prihaja, bo po njegovih napovedih polno načrtov, izzivov, želja in trdega dela, s sodelavci pa upajo tudi na nove uspehe. Nadaljevali bodo s strategijo rasti in internacionalizacije. Načrtujejo vstop v klasično maloprodajo v ZDA, na Poljskem in v Romuniji. »Ne bomo popuščali na ključnih področjih poslovanja – razvoju digitalizacije, optimizaciji procesov, delu z zaposlenimi in delu s potrošniki. Krepili bomo našo malce posebno organizacijo marketinga, s strokovnjaki za razvijanje blagovnih znamk, za krepitev blagovnih znamk, za digitalizacijo in za razumevanje potrošnikov. Z dobrim poznavanjem potrošnikov jih lažje in uspešneje nagovorimo. Nikoli pa ne bomo odstopili od osnovnega postulata našega uspeha – vrhunske kakovosti naših izdelkov.«

V leto 2019 vstopajo pripravljeni na nove zmage

Matevž Šmalc, direktor za upravljanje blagovne znamke in izkušnje v A1 Slovenija, leto 2018 kljub izjemno težkemu in konkurenčnemu poslovnemu okolju ocenjuje kot uspešno. »Zagotovo smo lahko ponosni na uveljavitev nove blagovne znamke A1, ki smo jo na trg lansirali v lanskem letu in je po vseh parametrih že dosegla znamko Si.mobil. To je glede na čas, posebej pa glede na drzno medijsko strategijo, ki smo jo ubrali v letošnjem letu, velik uspeh. Posebej smo veseli in ponosni na to, da smo v okviru naših novih strateških usmeritev svojim uporabnikom ponudili nove relevantne in revolucionarne storitve. Naj omenim le eno, in sicer neomejen prenos izbranih vsebin z novimi opcijami Play.« Ob tem dodaja, da v leto 2019 vstopajo pripravljeni – tako na procesni kot tudi produktni ravni – na zagotavljanje najboljše izkušnje svojim uporabnikom in s tem zmagovanje na vse bolj konkurenčnem trgu.

Popolna digitalizacija aktivnosti prodajnega lijaka

Za Boštjana Hribovška, direktorja marketinga in komunikacij pri Summit motors Ljubljana, je bilo leto 2018 glede znamke Ford obarvano s spoznanjem, da če želijo uspešno komunikacijo, potem potrebujejo agilen prodajni lijak. »Zato smo večino svoje energije posvetili projektom, kot je popolna digitalizacija aktivnosti prodajnega lijaka, kjer bodo rezultati vidni šele čez dve do tri leta. Povezano s tem bomo v 2019 lansirali tudi napreden program CRM, prilagojen potrebam avtomobilske industrije, prenavljamo pa tudi platformo za neposredna naročila vozil iz zaloge PrvaIzbira.si.« Kot pravi, je popolnoma jasno, da je treba postaviti kupca na prvo mesto, zato povezujejo prodajne in poprodajne aktivnosti. »Natančno smo opredelili komunikacijske točke, ki jih imamo z voznikom Forda skozi življenjski cikel njegovega vozila. Potencialni kupci ne hodijo več v salone; večino časa preživijo pred zasloni in na telefonih. Treba je priti do njih oziroma jih premamiti z izkustvenim marketingom, zato organiziramo več kot 80 dogodkov na leto, kjer dobimo priložnost, da jih navdušimo.«

Še posebej so ponosni na revijo Ford Magazine in njeno digitalno različico FordMagazine.si, ki omogočata neposredni nagovor lastnikov Fordov z vsebinskim marketingom. »V letu 2018 smo imeli izjemno število zanimivih vsebin, dogodkov in aktivacij, zato smo imeli glavni izziv, kako zastaviti pregledna odlagališča, ki v primernem trenutku vodijo kupca v nakupni proces.« Med ključne projekte štejejo repozicioniranje Fordove znamke z jasno opredeljenimi stebri, ki jih vključujejo v vsako komunikacijo: »Fordova vozila so za aktivne posameznike, ki ljubijo vožnjo in preživljajo prosti čas aktivno v individualnih športih ali z družino.«