• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Neobremenjen z modnimi muhami in konkurenčno borbo

Žirijo 28. SOF-a bo vodil Anže Jereb, izvršni kreativni direktor v BBDO za področje Ukrajine in Srednje Azije. Sam pravi, da dolgoletna odsotnost iz slovenskega (oglaševalskega) prostora pri žiriranju ni oteževalna okoliščina. Pravzaprav jo vidi kot prednost.

Slovenske agencije bi lahko pokazale več, težava je majhnost trga

Anže Jereb že skoraj dve desetletji deluje v Ukrajini. Lahko bi rekli, da je domač in tuj strokovnjak hkrati. Sam s tega vidika funkcije predsednika žirije ne vidi nikakršnih težav, kvečjemu nasprotno. »Mislim, da je prav to prednost. Razumem slovensko kulturo, a nisem obremenjen z modnimi muhami ali konkurenčno »borbo«,« se nasmehne sogovornik. Glede oglaševalske letine bi po njegovem mnenju slovenske agencije lahko pokazale veliko več, a tega ne morejo zaradi majhnosti trga. »Vseeno rad vidim presežke iz Slovenije, prav navdušujejo me uspehi slovenskih kolegov!«

»Spremembe so kot R&D festivalskega posla«

V tekmovalnem delu 28. SOF-a žirijo in prijavitelje čakajo številne novosti. Za razliko od prejšnjih let bo prijavljena dela ocenjevalo petnajst (in ne dvanajst) članov žirij. Po novem se bodo slovenskim kolegom pridružili še trije kreativni direktorji iz regije. Tekmovalni del je STP SOF pod vodstvom Petre Krulc (Grey Ljubljana) po zgledu Zlatega bobna preuredil v sekciji kaj in zakaj, uvedli pa so tudi novo veliko nagrado - SOF SOF-a. Jereb novosti pozdravlja. »Spremembe so vedno zanimive, nekakšni R&D (raziskave in razvoj, op. p.) festivalskega posla!«

Izzivi, ki ne bi smeli biti izzivi

Rdeča nit letošnjega SOF-a so sicer meje in odgovornosti aktivne uporabe družbenih in tradicionalnih medijev. Smo priča demokratizaciji medijev, ki ima za posledico tudi »medijski hrup«. Oglaševalski svet so poleg vsega preplavili izrazi in z njimi povezanimi izzivi, kot sta na primer »mikrovplivneži« in »mikrociljanje«, všečke na družbenih omrežjih pa številni obravnavajo kot novo valuto. Sogovornik s tega vidika ravno za oglaševanje ne vidi nikakršnih izzivov. »Kot industrija se vsega omenjenega zavedamo in vemo, kako v novi medijski realnosti »furat« naprej to, kar »furamo«! Vidim pa veliko več težav, ki bodo vplivali na kakovost oglaševanja, kar vključuje vse od novinarstva do sistemov informacij in zabave (»infotainmenta«), lažnih novic, vsebin, ki jih ustvarjajo uporabniki in z njimi povezanim pojavom vplivnežev ter kulture.« Sam prav tako ne bi govoril o pojavu novih valut. »Ratingi in ozaveščenost (»awareness«) so vedno prinašali dobiček že iz pradavnih časov. Samo kanalov je bilo malce manj!«

Kriza ni vplivala na kakovost oglaševanja

Ker smo se dotaknili izzivov in sprememb, nas je seveda zanimalo, kako Jereb vidi slovensko oglaševanje danes v primerjavi s tistim iz obdobja, ko je zapustil Slovenijo. Čeprav se je medtem zgodilo marsikaj, kot je na primer menjava generacij in gospodarska kriza, situacijo v domovini označuje za stabilno. »Vsekakor prihajajo novi kadri z novimi idejami. A vse je zelo kakovostno, odgovorno in po vsej verjetnosti ne samo učinkovito, saj celo vpliva na vse ostale medijske vsebine. Zdi se mi, da kriza ni prinesla nič hudega, kar zadevaoglaševanje. Bolj so vplivale na to, kako se denar razporeja. Prej smo vsi veliko snemali televizijske  oglase, zdaj je tega manj.«