• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Tonight – personalizirani glasbeni vodič

Slovenski start-up Viberate in DJ Umek te dni predstavljata aplikacijo Tonight, ki mu sami pravijo tudi »inteligentni vodič« po dogodkih. Z Vasjo Vebrom, soustanoviteljem Viberata, smo se pogovarjali o glavnih prednostih aplikacije in tem, zakaj so se v promocijo odločili vključiti uporabnike.

Aplikacija omogoča uporabnikom vpogled v glasbeno dogajanje po posameznih mestih. Trenutno ima v bazi več kot 100 tisoč glasbenih prizorišč, barov in klubov. Posledično ima po besedah Vasje Vebra v primerjavi z večino konkurence več vsebine. Podatke o dogodkih namreč črpajo iz virov, kot so Ticketmaster, Eventim, Eventbrite in Skiddle, »pomagajo« pa tudi uporabniki, ki sami vnašajo dogodke. »Poleg tega Tonightu pravimo »inteligentni vodič«, saj podatke naši algoritmi obdelajo in opremijo z metapodatki ter kategorizirajo po žanru, priljubljenosti in lokaciji, tako da uporabnik dobi zadetke, ki so prilagojene njegovemu okusu. Prav ta rešitev za samodejno obdelavo velikih količin podatkov nas postavlja najdlje pred konkurenco.« Za zdaj v največji meri pokrivajo Ljubljano, polni pa se tudi baza dogodkov za druga mesta, kot so Beograd, Zagreb, Berlin, Barcelona in London.

Sistem personalizacije temelji na surovih podatkih o dogodku, ki navadno vsebujejo datum dogodka, imena nastopajočih, kraj in povezavo do vstopnice. Program samodejno prepozna imena nastopajočih in jih poišče v Viberatovi bazi profilov več kot 350 tisoč glasbenikov. »V profilu vsakega nastopajočega nato poišče žanr glasbenika in podatek o njegovi spletni priljubljenosti, kar je še ena stvar, ki smo jo razvili sami. Zbrane podatke potem uporabi zato, da dogodku samodejno določi žanr, imena nastopajočih pa poveže z njihovimi profili na Viberatu, kar omogoča uporabnikom, da pred dogodkom malo pobliže spoznajo glasbenike, ki jim še niso tako poznani.« Dodaja, da so kategorizacijo trenutno sposobni samodejno delati za več kot pol milijona dogodkov v vsakem trenutku in to je po njegovih besedah funkcionalnost, ki je trenutno na trgu ne ponuja še nihče.

Medijski zakup so po besedah sogovornika začrtali zelo široko. »Od oglaševanja na WC-jih do kopice spletnih mest, uporabili pa smo tudi nekatere slovenske spletne vplivneže in rezultati so fantastični. Tonight je na prvem mestu brezplačnih aplikacij v App Storu, torej pred Facebookom in Instagramom, vodimo tudi v kategoriji Entertainment v Google Playu. Tudi registracija uporabnikov je presegla najbolj optimistična pričakovanja,« je zadovoljen Veber. V prihodnje nameravajo v aplikacijo vključiti tudi blagovne znamke. A kot poudarja, jim je v interesu, da se oglaševalci v aplikacijo vključijo smiselno in predvsem nemoteče.

Pri promociji dogodkov pa lahko sodelujejo tudi uporabniki, ki se lahko potegujejo za brezplačne vstopnice. »V Sloveniji vlada »kultura seznama gostov« in glede na to, da se pri nas skoraj vsi poznamo praktično v treh korakih, je povpraševanje po brezplačnem vstopu na dogodke izjemno. Mi smo to upoštevali, ampak od uporabnikov, ki želijo na dogodek brezplačno, zahtevamo, da za možnost brezplačnega vstopa nekaj naredijo,« pojasnjuje sogovornik. Za nekatere dogodke so pridobili nekaj mest na seznamu gostov in tisti uporabniki, ki informacije o dogodku širijo med svojimi prijatelji, imajo možnost, da dobijo eno od mest na seznamu. »Uporabniki funkcionalnost precej strastno uporabljajo in za organizatorje dogodkov to pomeni tisti tako želeni učinek trženja od ust do ust (»word-of-mouth«, op. p.),« sklene sogovornik.