• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Fan360: blockchainovska platforma za športne navdušence, ki nagrajuje

Platforma Fan360 ob podpori nogometnih legend, kot sta Gianluigi Buffon in Angel Di Maria, obljublja revolucijo v športu.

Med ambasadorji Fan360 je tudi italijanski nogometni zvezdnik Gianluigi Buffon.

Športni navdušenci so povsod po svetu ključni del industrije, ki na leto ustvari blizu 90 milijard evrov prometa. Nič čudnega, saj je po podatkih analitikov praktično vsak drugi Zemljan nogometni navijač. A biti predan in strasten navijač danes ni več tako preprosto: razdrobljena medijska krajina, množica virov, aplikacij in ogromno vloženega časa in le malo denarja, če sploh kaj, v zameno za ves trud. Po drugi strani pa klubi in blagovne znamke (oglaševalci in sponzorji) še vedno ne izkoriščajo digitalnih tehnologij za bolj poglobljen in neposreden odnos z najbolj predanimi navijači. Platforma Fan360, ki temelji na tehnologiji veriženja podatkovnih blokov (blockchain), trenutno vrednostno verigo postavlja na glavo in ob podpori nogometnih legend, kot sta Gianluigi Buffon in Angel Di Maria, obljublja revolucijo v športu.

Kako odpraviti asimetrični odnos med navijači, športniki in klubi?

Fan360 je plod mednarodne ekipe, ki jo vodi Slovenka Katja Geršak. Celotna ideja je sicer dozorela v Barceloni, kjer je nogomet najbolj osnovni element družbenega tkiva. Izziv, ki je sprožil razvoj, je asimetrični odnos med športnimi oboževalci, zvezdniki ter klubi oziroma blagovnimi znamkami. S tradicionalnega vidika namreč prvi živijo za izražanje svoje podpore in strasti, a nimajo pravega glasu, slednji pa jih posledično zares ne prepoznajo in z njimi ne gradijo pravega odnosa. Na koncu izgubljajo vsi – navijači čas, blagovne znamke in klubi pa oportunitetne prihodke iz naslova vstopnic, dresov, izdelkov in dodatnih izkušenj.

Medtem ko digitalni prostor ponuja kopico rešitev za spremljanje novic in športnih rezultatov, obstajajo tudi rešitve za nakup vstopnic za tekme ali pristop k ekskluzivnim športnim izkušnjam. A ta fragmentirani pristop pomeni zgolj poglabljanje omenjenega izziva. Fan360, ki – za razliko od množice drugih ICO-projektov – že vključuje delujočo aplikacijo na poglavitnih mobilnih platformah (z več kot 130.000 aktivnimi uporabniki), združuje vse te elemente znotraj ene platforme ter športnim navdušencem ponuja holistični pristop k sledenju, komentiranju in dialogu o svojem priljubljenem klubu ali zvezdniku. In tu nastopi tehnologija.

Gradnja poglobljenega odnosa s športnimi navdušenci

Integrirani AI-algoritem skrbi za personalizacijo uporabniške izkušnje, tako da uporabniki vidijo le tisto, kar jih dejansko zanima in njihova pozornost ni zasičena z nepomembnim. Prihajajoča blockchainovska platforma pa bo imela vlogo osnovnega transakcijskega mehanizma, preko katerega bodo oboževalci nagrajeni za vse interakcije na platformi. Za te bodo namreč prejemali žetone (»token«), ki jih bodo nato lahko uporabili za dejanske nagrade, kot so vstopnice na tekme, predmeti v barvah njihovih najljubših klubov in celo ekskluzivni dogodki, kot je srečanje s športnimi idoli. Zaradi transparentnosti in sledljivosti tehnologije blockchain bodo sodelujoči klubi in blagovne znamke imeli priložnost prepoznati najbolj predane in aktivne navijače, s katerimi bodo lahko gradili globlji odnos ter s tem povečali tudi doseg svojih sporočil. Tako kot vsak tviteraš ni enako relevanten, tudi vsak navijač nima enakega vpliva. Za blagovne znamke oziroma oglaševalce, ki so doslej na navijaško množico gledale kot na »vse ali nič«, je to ključnega pomena.

Ciljana aktivacija

Fan360 spreminja enosmernost trenutnega dialoga in za sponzorje ter blagovne znamke prinaša vrednost z več vidikov. Blagovne znamke bodo lahko prepoznale in s tem pridobile nove, zagrete in predane ambasadorje ter na ta način gradile bazo mikrovplivnežev, dejanskih oseb in ne oglasov »eden za vse«, ki jim nihče ne verjame. Poleg tega bodo lahko blagovne znamke izvajale aktivacijske kampanje s podeljenimi žetoni, ki jih bodo lahko zakupile (in podelile navijačem) vnaprej, alternativno pa bodo lahko svoje izdelke in izkušnje ponudile tudi znotraj ekosistema Fan360. Vse kampanje bodo lahko tudi precej bolj ciljane in osredotočene na šport, vrsto nagrad, izdelkov in izkušenj.

Končni cilj: športni marketing 1 na 1

Začetni športni nabor v sklopu Fan360 močno temelji na nogometu, kjer je navijačem na voljo preko 3000 klubov in 8000 igralcev. Ta osnova se bo redno in vztrajno še povečevala, tako z dodatnimi športi kot tudi dodatnimi vsebinami posameznih športov. Ogromno vlogo pri načrtovani rasti vsebin igra obstoječa podpora omenjenih dveh nogometnih superzvezdnikov, ki se bo sčasoma razširila na 20 (seveda vključno z 200 milijoni kumulativnih sledilcev, ki jih že imajo v digitalnem prostoru). Če kdo, se sami športniki najbolj zavedajo pomembnosti navijačev. Angel Di Maria je tako za svoje navijače dejal, da »je čas, da so za svoj trud nagrajeni, zato z veseljem podpiram Fan360, platformo, kjer vse novice povezane z nogometom dobiš na enem mestu, kmalu pa boš lahko tudi nagrajen z žetoni.« Tudi Gianluigi Buffon je na Twitterju izrazil podporo Fan360 kot »kmalu največji navijaški skupnosti na svetu« in navijačem sporočil, da bo njihova strast do športa zdaj še nagrajena.

Med vlagatelji tudi »morski pes« Kevin Harrington

V ozadju platforme je sicer razvejana in heterogena ekipa, ki sega od veteranov start-upovske industrije do ljudi iz sveta igralništva in športa. Ekipa se poleg zvenečih ambasadorjev iz sveta športa pohvali tudi s podporo Kevina Harringtona, enega od prvih vlagateljev. Harrington je zaslovel s poslovno naravnano oddajo Shark’s Tank (podoben format kot Trumpov Vajenec) in z ekipo lastnih razvijalcev v tehnologiji blockchain.

Vse skupaj torej povezuje Katja Geršak, ki je za MM dodala, da ima »Fan360 ambicijo postati vodilna platforma za športne navdušence na svetu. Močne povezave tako v svetu kriptovalut kot tudi športa, izjemno vešča ekipa in dokazana motivacija, da športni navdušenci najraje sodelujejo, če so nagrajeni, so gonilna sila našega projekta. Po samem ICO načrtujemo dodaten vsebinski preboj in s tem tudi krepitev skupnosti uporabnikov.« 

Članek je bil objavljen v avgustovski, 447. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]