• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Na vrhu lestvice največ vrednih znamk nič novega, Apple še vedno prvi

Apple in Google sta že šesto leto zapored največ vredni blagovni znamki na lestvici ameriškega raziskovalnega podjetja Interbrand. Prva štiri podjetja na lestvici so tehnološka in vsem štirim se je vrednost povečala za najmanj 10 odstotkov.

Za Applom (z vrednostjo 186 milijonov evrov) je na drugem mestu Google (135,5 milijona evrov). Lani peti Amazon se je z blagovno znamko, vredno 87 milijonov evrov, povzpel na tretje mesto, blagovna znamka četrtouvrščenega Microsofta pa je vredna 80 milijonov evrov. Lestvico petih najvišje uvrščenih znamk dopolnjuje še Coca-Cola (57 milijonov evrov). Med najvrednejših deset so se uvrstili še Samsung, Toyota, Mercedes-Benz, Facebook (edini v prvi deseterici s padcem vrednosti blagovne znamke) in McDonald's.

Največjo rast je v preteklem letu (tako kot lani) zabeležil Amazon, in sicer kar 56-odstotno. Izstopajo še Netflix (45-odstotna rast), SalesForce (23-odstotna), Gucci (30-odstotna), Louis Vutton (23-odstotna) ter Mastercard in Adobe (po 19-odstotna rast).

Pri Amazonu in Facebooku so zelo zanimive trenutne okoliščine. Amazon je napovedal višanje minimalne plače, Facebook pa hekerski napad.

Več kot polovica podjetij (na lestvici jih je 100) prihaja iz petih različnih sektorjev, in sicer iz avtomobilske industrije (16), tehnologije (13), financ (12), luksuznih dobrin (9) in izdelkov hitre potrošnje (9).

Pri določanju vrednosti blagovnih znamk pri Interbrandu upoštevajo tri komponente, in sicer finančne rezultate oznamčenih izdelkov in storitev, vpliv blagovne znamke na nakupne odločitve potrošnika in moč znamke pri določanju premijske cene.

Celotno raziskavo najdete tukaj.