• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ni prvič, da si Nike v oglasu upa več

Nike je bil zaradi provokativnih oglasov že večkrat v središču pozornosti. Če so v zadnjem času zvezdniki njihovih oglasov »kontroverzni« športniki, kot so Serena Williams, Colin Kaepernick in Caster Semenya, so bili pred tem številni drugi.

 V zadnjih 10 letih so se pri Niku obregnili ob marsikateri predsodek in si upali prestopiti stereotipno mejo, ki se jih drugi oglaševalci izogibajo v velikem loku.

Ena odmevnih kampanj je bila na primer posneta s prvim transseksualnim triatloncem Chrisom Mosierjem v glavni vlogi. V oglasu mu med treningom postavljajo vprašanja, kot je »Kako si vedel, da boš dovolj močan, da boš tekmoval z moškimi?«, na katera vsakič preprosto odgovori: »Nisem«.

Naslednji oglas prikaže deklico v gledališki predstavi, ki prepeva o nežnih ženskih lastnostih. Nenadoma pa spremeni besedilo in začne peti o borbenosti in moči žensk, medtem ko se v kadrih prikazujejo znane športnice. 

Pri oglasu za projekt, v katerem so želeli preteči maraton hitreje kot v dveh urah, rekorda sicer niso podrli, so pa zato k spremljanju podviga pritegnili več kot 13 milijonov ljudi, ki so ga spremljali v živo na Twitterju ter o tem pisali in govorili.

Nike se je dotaknil tudi družbenih norm žensk z Bližnjega vzhoda z oglasom, v katerem jih pomenljivo sprašuje »Kaj bodo rekli o tebi?« in s katerim nagovarja vse mlade ženske, ki se srečujejo s podobnimi predsodki.

Za rasno enakopravnost se je Nike zavzel z oglasom »Barva kože ne opredeljuje tvoje vrednosti«, ki se je predvajal med mesecem zgodovine temnopoltih Američanov.  V njem so nastopili igralec košarke Lebron James, tenisačica Serena Williams, pod glasbo pa se je podpisala Alicia Keys s pesmijo A Change is Gonna Come.