• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Sanjati noro ni žalitev, ampak kompliment«

Ni se še dobro »polegla« odmevna akcija »Nothing Beats a Londoner«, že sta Nike in njegova agencija Wieden+Kennedy postregla z novim odmevnim oglasom. Če je sodelovanje z ameriškim nogometašem Colinom Kaepernickom dvignilo veliko prahu, pa je televizijski oglas povzročil pravi vihar.

Začelo se je s tvitom

Pred dnevi je Nike šokiral ameriško javnost, da bo ob okroglem jubileju svojega slogana »Just Do It« za novo oglaševalsko akcijo »aktiviral« Colina Kaepernicka. Slovenski javnosti zvezdnik lige ameriškega nogometa NFL najbrž ni najbolj znan, a je v vedno bolj razcepljenih ZDA lani poskrbel za veliko hude krvi. Bil je namreč prvi nogometaš, ki je med predvajanjem ameriške himne v znak protesta proti rasizmu provokativno pokleknil in s tem početjem nadaljeval celo sezono. Ob sklenitvi sodelovanja z Nikejem je tvitnil oznamčeno fotografijo s citatom: »Verjemi v nekaj. Pa čeprav to pomeni, da boš žrtvoval vse!« Tvit je bil deljen več tisočkrat, pa čeprav je Donald Trump grmel, da gre za nespoštovanje do ameriške zastave in od lige NFL celo zahteval, da z igralci s podobnimi dejanji nemudoma prekine pogodbo.

No, tvit je bil pravzaprav le dražilnik pred prihajajočo kampanjo. Oglas »Sanjaj noro«, v katerem je pripovedovalec prav Kaepernick, nadaljuje z rdečo nitjo »žrtvovanja vsega za tisto, v kar verjameš«. V oglasu je pestra zasedba športnikov z izjemnimi dosežki (ne le športnimi), od parašportnikov Megan Blunk in Isaiaha Birda preko nemške boksarke Zeine Nassar pa do triatlonca Charlieja Jabaleyja (ki je pred kariero v triatlonu shujšal za več kot 50 kilogramov in prebolel raka). Nike z oglasom poudarja raznolikost in spodbuja vse ljudi z »norimi« sanjami in cilji.

»Če drugi pravijo, da so tvoje sanje nore, in če se smejijo temu, v kar verjamete, tudi prav. Naj ostane tako. Pač ne razumejo, da imeti neke sanje za nore ni žalitev. To je kompliment,« začne pripovedovati Kaepernick. »Sanjaj noro« je sicer drugi oglas v seriji ob obletnici slogana »Just Do It«. Prvi je »Glas prepričanja« s tenisačico Sereno Williams v glavni vlogi.