• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Prvo nagrado Effie v Sloveniji je leta 2003 dobil Studio marketing za Fruc

Na prvi slovenski Effie je leta 2003 osemnajst slovenskih podjetij in agencij prijavilo 26 komunikacijskih akcij. Žirija je 11 akcij uvrstila v ožji izbor. Na predstavitvi 9. januarja 2003 v GH Union so podelili nagrade najboljšim. Slovenija je dobila svojega prvega zmagovalca in s tem postala 21. država, v kateri podeljujejo nagrade najučinkovitejše tržnokomunikacijske akcije leta. Zlati Effie je osvojila akcija za Fructalov sok Fruc, ki jo je zasnovala agencija Studio Marketing JWT.

Prvi predsednik Effie Slovenija in organizacijskega odbora je bil Damjan Možina iz Krke. Prireditev sama je bila po njegovem mnenju zasnovana zelo drzno, netipično za naše okolje, zelo ameriško. »Ampak, saj govorimo o licenčni blagovni znamki. Nagrada je tipizirana za vso Evropo, povsod so podelitve precej glamurozne. In večinoma nagrade prevzemajo najvišji na podelitvi prisotni predstavniki podjetij. Predvsem me veseli, da so bili na seznamu navzočih predstavniki vrhunskega menedžmenta in da je marsikdo na mestu samem izrekel pohvalo dogodku.«

Zlati, srebrni in bronasti zmagovalci

Organizatorji so bili s končnim izkupičkom zadovoljni, saj je odziv presegel njihova pričakovanja. Med skupaj 26 prijavljenimi akcijami jih je bilo po mnenju žirije 11, ki so si zaslužile uvrstitev v finale. Poleg zlate nagrade so podelili še dve srebrni, preostalih osem finalistov pa je prejelo bronaste nagrade Effie.

Tržnokomunikacijsko akcijo blagovne znamke Fruc, ki je edina prejela zlato nagrado Effie, so zasnovali v agenciji Studio Marketing JWT. Prodajni rezultati sokov Fruc so presegli vsa pričakovanja. Po podatkih Marketing Centra Studia Marketing JWT je bil spontani priklic oglasov 21,3-odstoten, priklic s pomočjo pa 33,9-odstoten. Izkušnjo s pijačo je imelo 97,4 odstotka vprašanih, od katerih jih je kar 99,2 odstotka prepričanih, da bo pijačo še kupilo. Po mnenju žirije pa »predstavljena zgodba o znamki Fruc prikazuje spoznanje, da je lahko učinkovita akcija tudi kreativna, ali obratno, da je kreativnost lahko tudi učinkovita.«

Srebrno nagrado Effie sta prejeli akcija Formitasa BBDO za Citroën »Repozicioniranje Citroëna v Sloveniji v obdobju 1996-2002« in akcija agencije Arih za Lekovo zdravilo brez recepta Lekadol plus C »Premagajmo gripo in prehlad, tudi brez želodčnih težav«.

Bronaste nagrade so dobile še akcija »Nogomet 2002« agencije Pristop za Pivovarno Union, akciji »Knorr Spaghetteria« in »Knorr Sweety« Future DDB za Unilever, akcija»Še dobro, da imamo Daleron« Future DDB za Krko, akcija »Bolečini pokažite jezik« Future DDB za Krko, akcija »Zgodba o skritem zakladu« Spectre Press za Probanko DZU, akcija »Enostavno kot ABC« agencije Pristop za Dars, akcija »Yellogistic« Avante Lowe za Yellogistic in akcija »Neprestano, delovno in najhitrejši na internetu« agencije Pristop za Siol ADSL.

14. marca 2019 bodo na Dnevu Effie devetič podelili nagrade za tržno-komunikacijsko učinkovitost Effie.