• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Novičarski portal BuzzFeeda po novem omogoča donacije

BuzzFeedNews, novičarski del ameriške medijske družbe BuzzFeed, je potihoma uvedel možnost donacij.

Jonah Peretti, BuzzFeedov direktor in ustanovitelj, je že decembra napovedal spremembe poslovnega modela sicer ene najmočnejših digitalnih medijskih družb. Zaradi manjših naložb v nativno oglaševanje (ki je temelj njihovega poslovnega modela) so napovedali tudi velike kadrovske spremembe. Po novem lahko bralci novic donirajo med 5 in 100 dolarji, k donaciji pa pozivajo z nagovorom »pomagajte, da vam lahko poročamo«.

Model je praktično identičen tistemu, ki ga ima britanski časopis The Guardian. Za razliko od številnih drugih večjih medijskih hiš (na primer Financial Times, New York Times in The Economist) se torej niso odločili za model plačljivega zidu (»paywall«), temveč so novice na voljo brezplačno.

The Guardianu je na ta način v enem letu uspelo zbrati več kot 110 milijonov evrov. Spremembe prihajajo v ne najbolj ugodnem času za BuzzFeed, saj je družba zabeležila skoraj petino prihodkov manj od načrtovanih, poleg tega pa veliko večino prihodkov iz digitalnega oglaševanja pobereta Facebook in Google, medtem ko jima v zadnjih mesecih pridno sledi še Amazon.

BuzzFeedov novičarski oddelek je bil sicer vzpostavljen leta 2014, številni pa so se nanj odzvali s posmehom. To se je hitro spremenilo, saj so začeli zaposlovati številna ugledna pa tudi nagrajena novinarska imena, vključno z raziskovalnimi novinarji. Morda je pri tem še najbolj zanimivo, da imajo BuzzFeed številni mediji, med drugim tudi The New York Times, za enega od najboljših primerov spajanja »starega« in »novega« novinarstva.

Daljši članki jim niso tuji, prav tako pa ne politični memeji, ki smešijo predsedniške kandidate. Poleg tega naj bi pri BuzzFeedu ne bili tako občutljivi na napake, ki se jih je po pritožbah bralcev že pred njegovim prihodom pojavljalo precej. Lektorja so namreč zaposlili šele leta 2013. Več o rasti in občasnih padcih BuzzFeeda smo pisali v 437. številki Marketing magazina.