• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Cannes Lions: In najbolj kreativni na svetu so ...

Poročilo organizatorjev mednarodnega festivala kreativnosti Cannes Lions Global Creativity Report za letošnje leto izpostavlja trenutne trende v panogi, največkrat nagrajena dela ter najbolj kreativne agencije in agencijske mreže

Za nagrade mednarodnega festivala kreativnosti Cannes Lions se je letos potegovalo »le« 32.372 del, kar je občutno manj kot lani, ko jih je bilo prijavljenih 41.170. Organizatorji festivala so padec pripisali spremembam v tekmovalnem delu in izjavili, da je bil pričakovan.

Največkrat nagrajeni naročnik je Mars, Apple že ob prvi uvrstitvi na 3. mestu

Organizatorji letošnjih Kanskih levov poudarjajo večjo vključenost blagovnih znamk oziroma oglaševalcev, ki so sami prijavili več del kot v prejšnjih letih. Precej se je zamenjal tudi vrstni red v primerjavi z lansko lestvico, čeprav je večina oglaševalskih »težkokategornikov« ostala med prvo deseterico. Največ nagrad je dobil Mars (predvsem po zaslugi odločnih akcij za bonbone Skittles in pasjo hrano Pedigree), sledita mu Procter&Gamble in na tretjem mestu presenetljivo Apple, ki ga lani sploh ni bilo med prvih 20. Četrti je Nike, peti pa lanski kreativni oglaševalec leta Burger King.

Največ sprememb na lestvici neodvisnih agencij

Nemška agencija Jung von Matt Hamburg (ki je lani ni bilo med prvimi dvajsetimi) je s prvega mesta izrinila agencijo Droga5, na tretjem mestu pa jima sledi Wieden+Kennedy London. Po dvoletni odsotnosti se je med prvih pet vrnila Mother London, med prvih dvajsetimi pa je letos tudi veliko novincev, kot so JohnXHannes New York, N=5 Amsterdam, Cummins&Partners Sydney, BBC Creative London, 23 Stories x Condé Nast New York in Eleven San Francisco.

Med agencijskimi mrežami je največ nagrad prejel BBDO Worldwide, sledita Ogilvy in DDB Worldwide. Agencija leta je londonski Adam&Eve, na drugem mestu je AMVBBDO, prav tako iz Londona, na tretjem pa BBDO New York. Holdinško podjetje leta je Omnicom, na drugem mestu je WPP in na tretjem tako kot lani Interpublic Group. Največkrat nagrajena produkcijska hiša leta je ameriški MJZ, sledita avstralski Revolver/Will O'Rourke in ameriški The Corner Shop.

Med posamezniki sta največkrat nagrajena kreativna direktorja Adrian Rossi in Alex Grieve (AMV BBDO, London). Umetniška direktorja leta sta Gustavo Vampre in Stu Alexander iz agencije Host Havas (Sidney), kjer dela tudi največkrat nagrajeni tekstopisec Daniel Fryer.

Poročilo obsega še lestvice (s pojasnili in specifikacijami) po posameznih tekmovalnih skupinah, državah in regijah. Prenesete si ga lahko tukaj.