• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Pripovedovanje zgodb na prodajno usmerjeni spletni strani

Hoteli LifeClass Portorož se od sredine junija predstavljajo z novo spletno stranjo. Skupni projekt interne marketinške ekipe in digitalne agencije April 8 po besedah njenih ustvarjalcev postavlja nove smernice v slovenskem hotelirskem prostoru.

»Vizualna in besedilna komunikacija uporabnika popeljeta v neki drug svet ter mu skozi sprehod po spletni strani in toka občutij, ki ga pri tem vodijo, omogočita vpogled v hotelsko, termalno in kulinarično ponudbo hotelov LifeClass Portorož,« pravijo ustv

»Začutite Svet zdravih užitkov. Naš svet.« vas pozdravi slogan ob prihodu na spletno mesto v petih jezikih, www.lifeclass.net. Ob spremljavi video posnetkov uporabnik dobi vpogled v prenovljeno hotelsko, termalno in kulinarično ponudbo hotelov LifeClass Portorož. »Zagotovo je bil največji izziv, kako pripovedovati zgodbo, prepredeno s čustvi in občutki, in jo vkomponirati v prodajno usmerjeno spletno stran,« pojasnjujeta Anja Kovačič iz oddelka za odnose z javnostmi pri LifeClass Portorož in Jošt Košak, direktor digitalnega razvoja v agenciji April 8. Ob tem poudarjata, da je bilo bistvenega pomena, da jim je uspelo v zelo kratkem času popolnoma prenoviti koncept digitalnega komuniciranja.

Najpomembnejša časovna in konceptualna umestitev

Ustvarjalci strani so sledili dvema ključnima izhodiščema, in sicer konceptualnemu in časovnemu. »Želeli smo, da uporabnik začuti utrip našega sveta, Sveta zdravih užitkov. Da občuti delček tega, kar ga čaka na lokaciji. In da prepozna LifeClass Portorož v vlogi svetovalca za zdrav način življenja. Drugo izhodišče, ki smo ga zasledovali, je bil časovni termin. Proces prenove smo želeli optimizirati v takšni meri, da bodo strani uporabnikom na voljo še pred začetkom glavne turistične sezone,« pravita sogovornika.

V rešitvi pa se po njunih besedah skriva tudi največja posebnost spletnega mesta, in sicer vkomponiranost mobilne spletne strani v celostranski meni in prepletenost pripovedovanja zgodbe s prodajno noto. Na glavnih oziroma nosilnih straneh imajo glavno vlogo video posnetki. Vodilo navigacije po ceniku je bila jasnost, saj so želeli z njo omogočati rezervacijo in sočasno povezavo do vsebinskih pojasnil posameznih storitev in centrov, kjer se storitve izvajajo.

Manj besedila, več fotografij, še več videa

Že v sami zasnovi so pri načrtovanju spletne strani več poudarka dali vizualni komponenti in manj besedilom. Vnesli so skupaj 1800 fotografij in 60 strani besedil za vsakega izmed petih jezikov. No, ob obisku strani vas pričakajo tudi bogate video vsebine, ki so delo produkcijske ekipe družbe TSmedia. Končni posnetki so rezultat štirih snemalnih dni oziroma 42 ur snemanja.

Poudarek na video vsebinah je očiten. Dejstvo je, da gre v zadnjih nekaj letih za zelo učinkovito komunikacijsko orodje. Med drugim se ustvarjalci sklicujejo na napoved, da bo do leta 2020 iskanje in gledanje video posnetkov predstavljalo več kot 80 odstotkov vsega prometa na spletu (vir: Biteable). Poleg tega naj bi spletni uporabniki v povprečju 2,6-krat več časa preživeli na straneh, ki imajo video vsebine, 68 odstotkov uporabnikom YouTuba pa naj bi video vsebine pomagale pri nakupni odločitvi (vir: Tubularinsights). Sogovornika ob tem navajata še ugotovitve raziskave portala Eyeview, ki kažejo, da uporaba videa na pristajalni strani lahko poveča število konverzij za 80 odstotkov. »Poleg boljše uporabniške izkušnje in pridobljene pozornosti optimizirani video izboljša uvrstitev strani tudi v spletnih iskalnikih.«

Zgodbe na vsakem koraku

Po besedah Košaka in Kovačičeve je bil cilj, da je pripovedovanje zgodb (»storytelling«) vključeno na vsakem koraku in da na koncu »zaživi« spletna stran, ki je kljub »prijetnemu svetu sanjarjenja« prodajna. Na stran so želeli vključiti neposredno rezervacijo in povečati prodajo vseh storitev neposredno s spletne strani. Ta želi na vsakem koraku uporabnika prepričati k takojšnji rezervaciji. Sogovornika kot eno od konkurenčnih prednosti strani poleg napredne funkcionalnosti izpostavljata tudi sodobno podobo, ki ustreza načelom konceptualne zgodbe hotelov LifeClass Portorož.

Funkcionalnost kot temelj uporabniške izkušnje

Ključna funkcionalna prednost za uporabnika so po mnenju sogovornikov optimizirani in poenostavljeni scenariji prehodov, zaradi katerih ta lažje prehaja med vsebinami strani. »Spletna stran je oblikovana na lahkotnih in pomirjujočih barvah znamke LifeClass Portorož z izstopajočimi primarnimi in sekundarnimi pozivi k dejanju, ki jasno vodijo uporabnika do zaključka rezervacije.« Kot dodajata, je stran narejena po zadnjih oblikovnih trendih v sistemu za upravljanje vsebin (CMS), ki je hiter, preprost in primeren za izdelavo večjih in bolj kompleksnih spletnih strani, tudi z vidika zahtevnosti kataloškega dela in optimizaciji uredniškega dela. V stran so z neposredno povezavo integrirana tudi družbena omrežja. V prihodnosti načrtujejo scenarije prehodov še bolj razdelati preko vizualnega zbirnika objav na družbenih omrežjih.

Upoštevali so seveda tudi vedenje in zanimanja vseh ključnih ciljnih skupin hotelov LifeClass Portorož. To so pari, družine z otroki, starejši, poslovneži, gurmani, rekreativni športniki in iskalci dobrega počutja. »Tipični uporabniki storitev LifeClass Portorož so ljudje, ki si želijo aktivnega oddiha, celovite sprostitve in zdrave lokalne mediteranske kulinarike. Ljudje, ki si želijo spremeniti življenjske navade in skrbeti za svoje zdravje in dobro počutje.«

Spletna stran kot del digitalne preobrazbe podjetja

Za analizo rezultatov je zaradi svežine projekta še nekoliko prezgodaj, pravita Kovačičeva in Košak. Vendar pa zagotavljata, da se projekt prenove spletnih strani LifeClass Portorož na točki objave nikakor ni zaključil. »Načrtujemo namreč še dodatne vizualne, tehnične in vsebinske optimizacije ter nadgradnje strani. Sledi pa tudi vključenost v digitalno preobrazbo celotnega poslovanja podjetja,« skleneta sogovornika.

Sodelavci pri projektu nove spletne strani hotelov LifeClass Portorož

Spletno mesto je skupni projekt ekipe marketinga LifeClass Portorož z direktorico Saro Zakošek Ferenac na čelu in digitalne agencije April 8. V ekipi agencije April 8 so posamezniki z dolgoletnimi izkušnjami v turizmu, in sicer programerji Tomo Turk, Zoran Rudič in Elvis Sedić, spletna oblikovalka Žanin Tamše, tekstopiska Darja Štukelj, spletna analitičarka in urednica Bojana Sever, urednica Lea Hauptman ter vodji projekta Urša Mivšek Sitar in Jošt Košak. S strani družbe LifeClass Portorož je pri nastajanju strani sodelovalo pet članov. Tamara Lesjak je kot vodja projekta nadzirala in koordinirala ekipo marketinga ter pri tem tesno sodelovala s Petro Kozomara. Anja Kovačič in Maša Hrastnik sta sodelovali v začetni in zaključni fazi vsebinskega urejanja strani. Od idejnega predloga pa do uradne predstavitve je stran nastajala dobra dva meseca, vloženih pa je bilo preko 2000 delovnih ur.

Članek je bil objavljen v julijski, 445/446. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]