• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako je nastajala spletna stran prenovljene Cockte

Spletna stran legendarne Cockte je s skupno oceno 7,32 na mednarodnem tekmovanju CSS Design Awards zaostala le za spletno stranjo blagovne znamke Gucci. O nastajanju spletnega mesta, pomembnosti uporabniške izkušnje in zakaj »mobile first« ne sme ostati le na papirju smo se pogovarjali z Jernejem Janežičem, vodjo digitalnega marketinga v strateškem poslovnem področju pijače v Atlantic Grupi.

 Z višjo oceno le še Gucci

»V tekmovalnem obdobju naše prijave je z oceno 7,63, torej za 0,31 točke boljšo oceno, dobila le spletna stran blagovne znamke Gucci, kar priča o ekskluzivnosti in zahtevnosti strokovne žirije,« je za MM povedal Jernej Janežič. CSS Design Awards je namreč eno najpomembnejših mednarodnih tekmovanj na področju kategorij uporabniške izkušnje (UX), uporabniškega vmesnika (UI) in inovativnosti spletnih strani. Prijavljena dela ocenjuje žirija strokovnjakov, oblikovalcev in razvijalcev z vsega sveta, Slovenci pa smo bili na tekmovanju že uspešni. Med uspešnimi projekti je po novem tudi spletno mesto Cockte.

Sogovornik ob tem dodaja, da tiste rešitve, katerih primarni cilj je prav inovativnost na področju uporabniške izkušnje in oblikovanja spletnih strani, dosegajo še nekoliko višje ocene, redkokdaj pa dela presežejo skupno oceno 8,0. »Nisem pa še videl, da bi bila ocena višja od 9,0. Glede na to smo z oceno 7,32 kot regijska blagovna znamka v globalni konkurenci izjemno zadovoljni. Znotraj 3 ocenjevalnih kategorij smo sicer najvišjo oceno (7,39) prejeli za oblikovanje uporabniškega vmesnika (UI).«

Spletna stran v samem jedru prenove blagovne znamke

Podoba strani sovpada s celostno prenovo blagovne znamke Cockta. V sodelovanju z agencijo Yootree je nastala tudi obsežna mednarodna oglaševalska akcija. Kot nam zaupa sogovornik, je bil razvoj spletnega mesta v samem jedru prenove in stična točka vseh faz komunikacije in pozicioniranja Cockte na ciljnih trgih. Odigrala je tudi pomembno vlogo v »kritičnih« tednih komunikacije nove podobe, tako za potrošnike kot tudi poslovno javnost.

V prvi fazi prenove so imeli sodelujoči pri projektu, kjer sta poleg ekip Atlantic Grupe in Yootree sodelovali še digitalna agencija Spletna postaja in prevajalska agencija Amidas (mimogrede, stran je v 7 jezikih in v duhu prenove je bilo treba komunikacijo kreativno prirediti glede na specifične značilnosti vsakega jezika), zahtevno nalogo. Predstaviti je bilo treba novo podobo obstoječim kupcem in hkrati vzbuditi pozornost novih.

Frazo »najprej mobilno « bi lahko končno prenesli v prakso

»Glavna naloga spletne strani je bila tako odgovoriti na vse pomisleke zvestih kupcev ob novi podobi in navdihniti ciljne skupine s pravo mero informacij, ki jih kupci ob stiku z oglaševalsko akcijo ali srečanjem z novostjo na policah morda niso dobili v celoti,« pripoveduje Janežič. Pri snovanju komunikacijskih stebrov (o teh nekoliko več pozneje) so zato združili zapuščino blagovne znamke z jasno pozicijo prihodnosti.

Glede projektne izvedbe pa stroki še vedno velik izziv predstavlja miselni preklop s horizontalnega uporabniškega vmesnika (»desktop«) k vertikalnemu uporabniškemu vmesniku (»mobile«), ugotavlja sogovornik. »Izraz »mobile first« bi iz modne besede lahko končno že prešel v prakso. Pri tem projektu smo se tako največ časa ukvarjali prav z mobilnim uporabniškim vmesnikom, ki ga je najtežje izpiliti zaradi vseh specifičnih značilnosti uporabniške izkušnje na mobilnih napravah.«

Komunikacijski stebri prisotni v vseh segmentih spletne strani

Skladno z osnovnim ciljem je bil poudarek na treh komunikacijskih stebrih. To so a) zgodba Cockte po desetletjih od njenega rojstva leta 1953 do danes, b) izpostavitev ključnih prednosti blagovne znamke (USP-jev), torej legendarni okus in unikatna sestava, in c) pozicijska akcija »Tvoja Cockta, tvoja stvar.« »Skupni imenovalec vseh je izpostavitev nove podobe Cockte, ki je prisotna v vseh segmentih dizajna in uporabniške izkušnje spletne strani,« pojasnjuje Janežič.

Šteje prepletanje vsebine in zgodbe z veliko mero avtentičnosti

Čeprav gre samo za en izdelek, so o njem želeli povedati zgodbo na način, da se različne vrste potrošnikov z njim lahko povežejo preko različnih priložnosti in stičnih točk. »Predvsem pa, da takoj občutijo odnos in identiteto Cockte kot močne in legendarne blagovne znamke,« pravi sogovornik.

Projekt je že v fazi nadgradnje, in sicer kot središče komunikacije nove marketinške pozicije Cockte z dvema vsebinskima aktivacijama, to sta akcija #tvojastvar in glasba. »Prvo tvorijo zgodbe avtentičnih ljudi, ki strastno živijo za neko svojo, avtentično stvar. To so na primer neobičajni hobiji ali zanimivi kontrasti med zasebnim in službenim življenjem. So odlična platforma za razumevanje življenjskega sloga in odnosa, ki ga spodbuja Cockta.«

Drugi »teritorij« je glasba, ki je bila po besedah sogovornika vedno del identitete Cockte. »Zdaj pa smo to prenesli tudi na regijsko raven. Najodmevnejše glasbene festivale, kot je Exit, pokrivamo večplastno, tudi preko družbenih omrežij in spletne strani.«

Posledično največjo prednost spletne strani Janežič vidi prav v učinkovitem prepletanju vsebine in zgodbe okoli izdelka samega. Pri tem so sledili komunikacijskim ciljem »nove« Cockte, kar po njegovih ugotovitvah zahteva avtentičnost in visoko prisotnost tudi v digitalnem okolju. In očitno je obiskovalcem strani všeč.

»Trenutno se v največji meri in tudi najdlje zadržujejo pri zgodbah avtentičnih ljudi v akciji #tvojastvar in člankih z glasbenih festivalov, velik delež obiskanosti pa imajo tudi sekcije o okusu in sestavi ter zgodovini Cockte, kar priča o tem, da se veliko novih potrošnikov morda s Cockto prvič seznanja prav z aktualno komunikacijsko platformo,« opaža Janežič.

80 odstotkov prometa je z mobilnih naprav

Kot smo pisali že v članku o najučinkovitejših oglaševalskih akcijah, je spletni promet vedno pomembnejši dejavnik merjenja uspešnosti. In obisk nove spletne strani je skladno z vpetostjo v regionalne oglaševalske akcije množičen, je zadovoljen Janežič »Kar nas posebej veseli pa je, da se je ob prenovi občutno dvignil tudi organski promet preko iskalnikov, kar je za nas kvalitativni kazalnik uspešnosti komunikacije.« Kar 80 odstotkov prometa prihaja iz mobilnih naprav, 17 odstotkov iz namiznih računalnikov in 3 odstotke iz tabličnih računalnikov.

»Če vzamemo v obzir samo družbena omrežja, pa je delež mobilnih naprav kar 90 odstotkov. Kar se tiče kanalov pridobitve prometa na stran, imamo skoraj 65 odstotkov obiska iz družbenih omrežij, vključujoč oglaševanje in organsko komunikacijo,« dodaja sogovornik. Cockta je aktivna na Instagramu, YouTubu in Facebooku. Izpostavlja tudi podatek, da je na drugem mestu s 15 odstotki organski promet iz iskalnikov, preostali viri pa razdrobljeno izhajajo iz medijev in odnosov z javnostmi.

»Verjamem, da nam je z večplastno spletno predstavitvijo želena komunikacijska dikcija uspela, kar so skozi parametre ocene uporabniške izkušnje prepoznali tudi na CSS Design Awards,« sklene Janežič.