• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dela mora biti toliko, da ga lahko obvladaš

Tako menita Denis Jakin in Maja Šorli Jakin, soustanovitelja in partnerja v agenciji za digitalni marketing W3B. Pravita, da njuno poslovno kot tudi zasebno partnerstvo prinaša posebno dinamiko in zaupanje, zaradi česar se lahko posvečata vsak svojemu področju delovanja brez občutka, da je treba biti v podjetju vseprisoten.

Agencija ima svoj sedež v samem centru Ljublajne na Hribarjevem nabrežju ob Ljubljanici. Na fotografiji so z leve proti desni Dijana Pita da Costa, upravljavka družbenih medijev in tekstopiska, Jan Serini, specialist za digitalni marketing, Denis Jakin in

Čeprav je agencija W3B stara komaj tri leta, blagovna znamka s tem imenom obstaja že od leta 2007, ko je Denis Jakin začel svojo zgodbo spletnega marketinga kot samostojni podjetnik. Po osmih letih se je rodila ideja o ustanovitvi agencije. »Prehod s samostojnega podjetnika v agencijo je bila za gotovo največja prelomnica na naši dosedanji poslovni poti. Ni šlo toliko za določene spremembe pri vsakdanjem delu, bolj je šlo za miselni preklop z »one man banda« na ekipo. Sicer pa je do te rasti prišlo zelo spontano,« pravi Jakin, ki je že kot samostojni podjetnik sodeloval z največjimi agencijami in podjetji v Sloveniji. Akcije, pri katerih je sodeloval, so bile podprte z velikimi proračuni in tudi zaradi tega je vedno čutil veliko odgovornost do naročnikov. Zato na vprašanje, ali ga je ustanovitev agencije in skrb za zaposlene obremenila, odgovarja, da niti ne. »Nisem občutil velike razlike. Le da se je odgovornost, ki sem jo takrat čutil do naročnikov, prenesla tudi na odgovornost v skrb za zaposlene. Ampak rasli smo počasi, nikoli nismo delali velikih skokov, zato nas ta rast ni obremenjevala. Naša miselnost je usmerjena na dolgi rok, zato je rast počasna, ampak stabilna,« še dodaja.

Vedno obvladljiva količina dela

V agenciji je danes redno zaposlenih šest oseb. Pri različnih projektih sodelujejo tudi z rednimi zunanjimi sodelavci ali ekipami. »Smo manjša ekipa navdušenih posameznikov, ki med seboj zelo dobro sodelujejo. Kot ekipa imamo veliko znanja, ki ga med seboj delimo. Šumov v komunikaciji praktično ni, saj je ekipa tako majhna, da pravzaprav ves čas komuniciramo med sabo in si pomagamo. Mislim, da je to naša velika prednost pred večjimi agencijami, v katerih je zaposlenih več deset ljudi,« meni Maja Šorli Jakin. Kot dodaja Denis Jakin, je ključna razlika med njimi in večjimi agencijami ta, da vedno skrbijo, da dela ni preveč. »Ko sem sodeloval z agencijami, je bila stalna težava prevelika količina dela in naročnikov. Zato nismo mogli dovolj kakovostno opravljati svojega dela, saj to fizično ni bilo mogoče. Pri nas so vsi projekti zasnovani tako, da oglasni vodja v vsakem trenutku ve, kaj se dogaja pri posamezni akciji. Na to smo ponosni in vedno bomo stremeli k temu, da bo tako tudi ostalo. Mislim, da nas zato najemajo tudi druge agencije, saj takšen način dela praviloma pripelje do dobrih rezultatov, ki pa so v našem poslu najpomembnejši.«

V središču vedno naročnik

S pridobivanjem naročnikov se jim nikoli ni bilo treba posebej ukvarjati. Imajo veliko stalnih in zvestih naročnikov, sodelujejo z največjimi kreativnimi in medijskimi agencijami, med neposrednimi naročniki pa se najdejo tako mala, srednja kot tudi velika slovenska podjetja. Že takrat, ko je Denis deloval samostojno, je začel graditi dober odnos z naročniki. »Včasih pri kakšnih 'premium' projektih, kot imenujemo velike obsežne akcije, z naročniki komuniciramo tudi vsak dan. Vedno se trudimo, da naš naročnik v vsakem trenutku ve, kaj se dogaja,« pravi Denis. Maja pa še dodaja: »Tudi kadar nismo v času aktivne akcije, z naročniki komuniciramo. Z njimi se dobimo vsaj enkrat na leto, da pregledamo dogajanje v preteklem letu ter naredimo načrt in določimo nove cilje za naprej. Naročniki so vedno v središču našega delovanja. Vedno upoštevamo njihove želje. Tudi če so zelo eksotične, jih poslušamo in skupaj poskušamo najti pravo pot.«

Delo kot igra

Oba se strinjata, da je za uspeh treba imeti to delo v prvi vrsti rad. Le na ta način lahko dosežeš stalen razvoj in poslovanje v koraku s časom. V tej hitro spreminjajoči se panogi se zelo dobro znajdejo. »Pod blagovno znamko W3B.media vzdržujemo tudi dvanajst vsebinskih portalov, ki nam služijo kot poligon za testiranje. Tam preizkušamo nove pristope, testiramo nore ideje in se igramo. Z naročniki tega seveda nikdar ne počnemo. Pri njih vedno uporabljamo le tiste pristope, za katere vemo, da delujejo,« o svojem delu navdušeno razlaga Denis. »To seveda velja za inovacije,« dodaja Maja, »kar pa zadeva posamezne akcije, nikoli ničesar ne predvidevamo. Takrat testiramo, kako se določena ciljna skupina odziva na majhne razlike v posamezni skupini oglasov in potem uporabimo najboljše. To nam omogočata pravilno implementirana metrika ter segmentiranje; predstavljata ključ do uspešnih akcij z nadpovprečnimi rezultati.«

Partnerstva

V agenciji so v preteklem letu naredili tudi velik napredek v smeri sožitnega oglaševanja in v sodelovanju s podjetjem Zemanta dosegli dva pomembna mejnika. Najprej so postali prva agencija z uradnim Zemantinim certifikatom, zaključili pa so tudi Outbrain Academy in si pridobili značko Outbrain Certified. Z Zemanto sodelujejo tudi kot prodajni partner v regiji Adriatik in kot zunanji upravljavec oglaševalskih akcij. To je prvo tovrstno partnerstvo Zemante in Outbraina v tej regiji, zato upravičeno pričakujejo utrditev položaja vodilnega ponudnika na področju sožitnega oglaševanja v regiji. »Takšna partnerstva, smo namreč tudi Google Partners, so za nas zelo pomembna. Na ta način smo neposredno povezani s platformami za digitalno oglaševanje; prvi izvemo za vse novosti, prvi jih testiramo, hkrati pa lahko tudi sooblikujemo njihovo prihodnost. Razvoj takšne platforme je neskončen proces in biti zraven je privilegij,« o partnerstvih pravi Denis.

Mednarodna prihodnost

V prihodnosti si želijo več velikih neposrednih naročnikov, za katere bi lahko oblikovali celotne akcije, ne zgolj segmentov digitalnega oglaševanja. Zato so zelo veseli, da so nedavno začeli sodelovati s turistično agencijo Kompas, zelo zanimive akcije pa napovedujejo tudi v sodelovanju z medijskim podjetjem Pro Plus. Poleg večjih naročnikov, za katere bi upravljali celoten spekter digitalnega oglaševanja, pa načrtujejo tudi povsem nov projekt na področju držav nekdanje Jugoslavije. »Ta projekt si želimo izpeljati v naslednjih treh letih, a o njem ne bi rad še veliko razkrival. Prepričan pa sem, da nam bo omogočil nadaljnjo rast in naročnike iz regije. Kot vodja podjetja moraš namreč vedno gledati naprej. Zagotoviti je treba razpršenost posla, naročnikov in tudi trgov. Slovenija je majhen trg in če si želimo zgotoviti uspešno prihodnost, se moramo ozirati čez meje,« pravi Denis. Maja pa o načrtih dodaja, da si želijo razširiti ekipo, da bi imeli na vsakem delovnem mestu dva do tri redno zaposlene. »V majhni ekipi je vedno težko, če zmanjka kakšen član, zato želimo še nekoliko okrepiti svoje vrste.«

Država bi morala splošno javnost ozaveščati o uredbi GDPR

V pogovoru smo se dotaknili tudi trendov in sprememb, ki se v digitalnem marketingu dogajajo vsakodnevno. O uredbi GDPR, ki je v veljavo stopila le dober teden pred našim pogovorom, oba menita, da je bila nujno potrebna. »Vsi smo opravili domačo nalogo in nekoliko počistili arhive,« pravi Denis. »Tudi mi smo kljub temu da kot digitalna agencija od svojih začetkov zelo skrbno rokujemo z osebnimi podatki, hranili določene podatke, ki jih nismo potrebovali. Sem mnenja, da je ta uredba pozitivna. Morda je v posameznih členih, ki zadevajo predvsem personalizacijo oglasov, nekoliko preveč striktna, a to pripisujem temu, da se ne pričakuje, da se bodo vsi 100-odstotno držali odredbe in že če jo bodo upoštevali v 80 odstotkih, bo to področje veliko bolj urejeno kot kdaj koli prej,« še dodaja. Povedal pa nam je tudi, da pogreša komunikacijsko akcijo s strani države. »Mi, ki smo v tem vsak dan, natanko vemo, kaj je GDPR in kaj prinaša. Prepričan pa sem, da splošna javnost tega ne ve. Edini učinek, ki bo, je to, da se bodo začeli spraševati, zakaj ne dobivajo več določenih novic, ki so jih bili navajeni. Mislim, da mi morala država nujno narediti tudi nekaj za ozaveščanje splošne javnosti.«

»E-naslov ni več nekaj postranskega, ampak se je razvil v osebni podatek, na katerega je vezana naša celotna spletna identiteta,« še dodaja Maja.

Blagovne znamke bodo dobile svoj glas

Na vprašanje o trendih, ki bodo zaznamovali digitalno oglaševanje in marketing v prihodnje, Denis napoveduje veliko dogajanja okrog glasovnega oglaševanja onkraj meja klasičnih radijskih oglasov. »Mislim, da se razvija nova dimenzija blagovne znamke. Podjetja bodo morala začeti razmišljati o tem, kako njihova blagovna znamka ali znamke zvenijo. To je nekaj povsem drugega kot posamezna akcija ali radijski oglas. Pri tem gre za dolgoročno komunikacijo blagovne znamke in to se mi zdi, da bo v prihodnosti zelo zanimivo,« napoveduje Denis.

Osebna izkaznica podjetja W3B

Ustanovitev: 2015

Število zaposlenih: 6

Število zaposlenih, ki prihajajo iz Ljubljane: 0

Slovenske regije, ki jih zastopajo: Primorska, Dolenjska, Zasavje, Štajerska in Koroška

So podporniki in pokrovitelji ekipe Pingvini Curling kluba Ljubljana. 

Članek je bil objavljen v julijski, 445/446. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]