• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Facebook v drugem četrtletju zadel ob zid

Največje družbeno omrežje na svetu v drugem četrtletju 2018 ni izpolnilo pričakovanj analitikov in vlagateljev. Največji razlog za skrb je manjša rast uporabnikov. Trg se je hitro odzval in vrednost delnic Facebooka je padla za petino.

Foto: Pixabay

Tudi Facebooku se je (malo) ustavilo, po mnenju številnih se za to lahko »zahvalijo« številnim aferam z lažnimi novicami, uvedbo GDPR in pričanjem Marka Zuckerberga pred ameriškim kongresom.

Po novem ima Facebook 2,23 milijarde mesečnih uporabnikov (1,54-odstotna rast v primerjavi s prvim četrtletjem). Še manjšo rast beležijo pri dnevnih uporabnikih, teh je 1,47 milijarde, kar pomeni 1,44-odstotno rast v primerjavi s prvim četrtletjem.

Že v tako zaskrbljujočem prvem četrtletju – relativno gledano, seveda – so iz Facebooka sporočili padec števila dnevnih uporabnikov iz paradnih trgov ZDA in Kanade. Sploh prvi v zgodovini podjetja, od katerega smo vajeni dvoštevilčno rast. No, v drugem četrtletju se je »trend« razširil v Evropo, kjer Facebook beleži milijon manj mesečnih uporabnikov (po novem skupno 376 milijonov). Gre torej za padec na trgih, kjer tehnološki velikan beleži največje prihodke na uporabnika.

S finančnega vidika ni večjih sprememb. Prihodki so na medletni ravni zrasli za 42 odstotkov (13,231 milijarde dolarjev ali 11,3 milijarde evrov), prav tako kot prihodki iz oglaševanja (11,14 milijarde evrov). Mobilno oglaševanje predstavlja kar 91 odstotkov vseh prihodkov od oglaševanja.

Ob vsem naštetem ne gre pozabiti niti na številne spremembe algoritma, poleg tega pa se je lani Facebook »spopadal« še z obtožbami o netransparentnosti in krivdi za širjenje lažnih novic. To se v zadnjem četrtletju leta 2017 ni poznalo na njegovih poslovnih rezultatih, se je pa očitno »preneslo« v leto 2018.

Pregled celotnega poročila najdete tukaj.