• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Bevog proti BrewDogu ali kako je nastala »baltska flota«

Slovenska pivovarna Bevog se je predstavila s pivom, ki so ga ustvarili skupaj s priznano škotsko butično pivovarno Brewdog. O soznamčenju, nastanku piva Baltic Fleet in oglaševanju smo se pogovarjali z Vasjo Golarjem, direktorjem Bevoga.

Foto: Bevog

Baltic Fleet je sicer osmo pivo BrewDogovega projekta Pan European Collaborations, kjer priznana škotska pivovarna sodeluje z drugimi evropskimi pivovarnami, je za MM pojasnil Radgončan Vasja Golar, ki pivo s sodelavci vari pivo v Bad Radkersburgu v Avstriji.

»Pivovarne so izbirali na podlagi vzorcev piv, ki so jih dobili. Naše pivo jim je bilo zelo všeč in so nas takoj izbrali. Poznamo se sicer že od prej, saj se pojavljamo skupaj na festivalih po Evropi, pa tudi v nekaterih njihovih barih se najde tudi naše pivo. Baltic Fleet izhaja že iz samega imena sloga. Idejo zanj so imeli BrewDogovci, nam je bila zelo všeč in smo jo potrdili.«

Golar ob tem dodaja, da gre pri tovrstnih sodelovanjih za mreženje, idejo medsebojne promocije in izmenjavanje znanja oziroma idej s kolegi pivovarji. »Z njimi je bilo zelo zanimivo sodelovati, ker so že res velika butična pivovarna in videti, kako en tako velik obrat deluje v »craft« maniri, je res nekaj novega.« Sodelovanje med pivovarnami vidi kot nekaj zelo pozitivnega, a za številne včasih zmanjka tudi časa.

Baltic Fleet je Bevog predstavil na pikniku pri pivovarni. Foto: Bevog

Skoraj razprodano

Še pred uradno predstavitvijo piva je na družbenih omrežjih potekala akcija zbujanja pozornosti ali »teaser« akcija. Golar pojasni, da so jo uporabili kot napovednik in »opozorilo« na prihajajočo novost. »Smo v času, ko je treba opozoriti nase, in se izpostaviti. Radi imamo nove stvari in nove izzive. Mislim, da tudi naši zvesti kupci,« je s prodajo »baltske flote« zadovoljen sogovornik. Pivo naj bi bilo v veliki meri namreč že razprodano, vključno z BrewDogovo distribucijsko mrežo. Veseli ga predvsem, da so pivo zelo dobro sprejeli tudi gostje BrewDogovih barov.

Brez »ministra« je v Sloveniji težko kaj povedati o pivu

Glede marketinških aktivnosti pri Bevogu največ stavijo na družbena omrežja, spletno stran ter oglaševanje prek lastnih tiskanih medijev v treh jezikih (nemščina, slovenščina in angleščina). Nasploh sicer v Bevogu po besedah Golarja oglašujejo zelo malo. »Tu pa tam nas kak novinar povpraša o tem, kaj počnemo in je to recimo še en stik z zunanjim svetom (smeh). No, za to predstavitev in za predstavitev piva, ki smo ga naredili z Jamesonom (irsko blagovno znamko viskija, op. p.), smo sklicali novinarsko konferenco. Zagotovo se bo o tem še kaj pisalo, a neke oglasne akcije glede Baltic Fleeta ne bo.«

Kako pa se na slovenskem trgu, ki po besedah predstavnika Tullamore Dew zaradi omejitev pri oglaševanju velja za temen trg, »spopadajo« z regulacijami? »Slovenska različica ima spodaj seveda pripisanega »ministra«. Menim, da so te regulative preostre in presplošne. Težko je namreč povedati nekaj o pivu in pivovarni brez »minister opozarja...« ali pa nasploh ne smeš uporabiti besede pivo, dodati slike piva, pločevinke, steklenice in tako naprej. V Avstriji je glede tega precej drugače. Na tovornjakih imaš lahko sliko hladnega točenega piva in je vse v redu.«

Foto: Bevog

Podobna sodelovanja so že bila in še bodo

Sodelovanje z Brewdogom ni prvo sodelovanje te vrste. Do zdaj so poleg z že omenjenima BrewDogom in Jamesonom sodelovali s pivovarnami NaparBier iz Španije, De Molen in Oedipus iz Nizozemske, Projektu Maisel, pri čemer so sodelovali Mikkeller, Duvel, Maisel, Bevog, Superfreunde, Frau Gruber. Pri projektu s pivovarno Harbour Brewing Co. iz Velike Britanije so sodelovali še z irsko Breakwater in ameriško 21st Amendment Brewing Co. »Številna sodelovanja že potekajo, nekatera celo prav zdaj zorijo v cisternah,« sklene sogovornik.

Kdo so pivovarski pankerji?

Ali ste vedeli, da je »Drugi« del piva Baltic Fleet, torej pivovarna BrewDog, v svojih poslovnih praksah znana po pankerskih vrednotah in pankerski filozofiji »naredi-sam? Pri Marketing magazinu smo skupaj s Totaliteto d.o.o. izdali knjigo Startup, d.o.o, Manifest drznega podjetništva za 21. stoletje. James Watt, soustanovitelj BrewDoga, v njej predstavlja številne radikalne in sveže poglede na vodenje mladih podjetij. Z neposrednim jezikom in pristopom je opisal zgodbo lastnega podjetja: njegov razvoj, poslovna načela, delo z ljudmi in seveda marketing.

Knjigo Startup, d.o.o, Manifest drznega podjetništva za 21. stoletje lahko naročite: [email protected]. Cena je 24,90 EUR z vštetim DDV-jem in poštnino.