• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ali bi morali biti vljudni do virtualnih pomočnikov?

V luči razvoja virtualnih pomočnikov se porajajo številna vprašanja. Čeprav večina strokovnjakov na zgornje odgovarja z »da«, pa hkrati dodajajo, da se ob tem pojavljajo drugi pomisleki in posledice, ki se jih za zdaj niti ne zavedamo.

Foto: Pixabay

Apple, Amazon in Google v tekmovanju drug z drugim pospešeno nadgrajujejo svoje virtualne pomočnike Siri, Alexo in Assistanta. Amazon in Google sta celo predstavila smernice, ki otroke spodbujajo k vljudnemu nagovarjanju (ok, ukazovanju) virtualnih pomočnikov. Torej, spodbujajo k »hvala« in »prosim« in odvračajo od bevskanja nič hudega slutečim strojem. Smernice sledijo predpostavkam, da če se bodo otroci grdo obnašali do kosov opreme, se bodo najbrž tudi do soljudi. Se vam zdi tale zagata še malo ... znanstvenofantastična? No, kmalu bo »le« še znanstvena.

V poglavju Konec »iskanja« v knjigi Stranke pojutrišnjega dne Steven Van Belleghem piše o tem, kako bodo (oziroma že) virtualni pomočniki in glasovni vmesniki spreminjali iskalno fazo potrošniške poti. Lahko bi pripomogli k njenemu izginotju. Virtualni pomočniki imajo popolnoma drugačen način delovanja kot pa na primer »običajni« Googlov iskalnik. Pri slednjem sicer dobimo nešteto zadetkov, pri Googlu Assistantu pa je popolnoma druga zgodba. Postavite specifično vprašanje in dobite specifičen odgovor. Z zastavljanjem dodatnih vprašanj lahko razvijete celo nekakšen pogovor.

Na to temo Van Belleghem piše:

»Ljudem se zdi pogovor s temi osebnimi pomočniki vedno bolj običajen. Le 2 odstotka uporabnikov iPhona se nikoli ne pogovarja s Siri. Kar 70 odstotkov jih pravi, da »redno« uporabljajo svojega digitalnega pomočnika. Tako kot smo potrebovali nekaj časa, da smo se navadili na ljudi, ki uporabljajo telefone na ulici in na vlaku, smo zdaj v fazi, ko se navajamo na dnevno potrebo po pogovoru s pametnimi digitalnimi vmesniki. To se bo zgodilo hitreje, kot si mislimo. Pogovarjanje s tehnologijo je že postalo trend. Gartner pričakuje, da bomo do leta 2019 že 20 odstotkov interakcij s svojim pametnim telefonom opravili z glasom.«

Vas zanima primer? Recimo nekaj poletnega in aktualnega, kot je rezervacija počitnic?

»Predstavljajte si rezervacijo leta v Barcelono čez deset let – morda celo čez pet let. Googlovemu botu bi rekli: »OK, Google, mi lahko naslednji teden rezerviraš let v Barcelono? In upoštevaš stvari, ki sem jih že vnesel v urnik?« Google se bo pogovoril z boti različnih prevoznikov, ti se bodo pogovarjali z boti hotelov. Na točki, ko se bodo informacije zložile v opcije, se vam bo oglasil Google in jih predstavil. Nato boste preprosto izbrali tisto, ki vam najbolj ustreza, potrditev pa bo v vašem nabiralniku v realnem času.«

Slovenski prevod knjige Stevena Van Belleghema Stranke pojutrišnjega dne (Customers the day after tomorrow) je izšel pri Marketing magazinu. Obvezno branje za vse, ki ne bi radi izgubili kupcev v svetu umetne inteligence, botov in avtomatizacije!

Knjigo lahko po ceni 29 evrov naročite na elektronskem naslovu [email protected]