• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Nikejev slogan »Just Do It« praznuje 30 let

Poleti leta 1988 je ameriški proizvajalec športne opreme Nike predstavil verjetno najbolj znani slogan v oglaševanju.

»Just Do It« za Nike ni le slogan, temveč ponazarja filozofijo ene najbolj prepoznavnih blagovnih znamk na svetu. Postal je prav tako pomemben del Nikejeve podobe kot legendarna »kljukica«. In ne glede na številne afere Nikeja in njegovih sponzoriranih športnikov, je »Just Do It« še vedno tukaj, in to še vedno zelo uspešno. Številni trdijo, da se njegov uspeh skriva prav v njegovi splošnosti. »Just do it« ali »Naredi to« lahko uporabite za praktično kar koli, ne le kot vir športne motivacije.

»Naredi že to«

Ne glede na prepoznavnost slogana pa ni tako zelo poznan njegov nastanek. Dan Wieden, soustanovitelj oglaševalske agencije Wieden+Kennedy, se je na enem izmed sestankov spomnil na zadnje besede morilca Garryja Gilmora, ki je strelskemu vodu zakričal »Naredimo že to!« (»Let's Do It!«). Da bi frazo še poudarili, so »Let's« preprosto zamenjali z »Just«.

Prvi oglas z legendarnim sloganom je pravzaprav tek 80-letnega Walta Stacka čez Bay Bridge v San Franciscu (na posnetku zgoraj). Z njim je Nike pokazal premik od sodelovanja z »uporniki« v športu, kot sta teniški legendi John McEnroe in Andre Agassi, v globalno modno blagovno znamko. Danes Nike sponzorira športnike iz vseh možnih športov. Na njegovem seznamu so na primer košarkar Lebron James, borec mešanih borilnih veščin Junior dos Santos, golfist Tiger Woods, nogometašica Alex Morgan in slovenska nogometna reprezentanca.

Wieden+Kennedy in Nike še vedno uspešno sodelujeta in postavljata nove standarde v oglaševanju. Akcija »Nothing Beats Londoner« je bila na nedavno končanem mednarodnem festivalu kreativnosti Cannes Lions nagrajena z dvema velikima nagradama. V oglasu poleg nogometnih zvezdnikov Edena Hazarda in Harryja Kana ter dolgoprogaša Moja Faraha nastopa še 250 amaterskih športnikov.

In tu se Nike in oglaševalska agencija Wieden+Kennedy London izkažeta v vsej svoji veličini. Tenisači, ragbisti, borci, akrobati vseh vrst in celo hokejist (hokej je v Veliki Britaniji eden najmanj priljubljenih športov) opozarjajo, kako zelo težko je doseči športni uspeh. V okviru akcije je Nike »aktiviral« tudi svojih 75 sponzoriranih športnikov, ki bodo obiskali lokalne skupnosti v Londonu.