• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Tudi spletni velikani prisegajo na televizijsko oglaševanje

Spletni velikani, kot so Google, Netflix, Amazon in Airbnb, vedno več vlagajo v televizijsko oglaševanje. Še več, so med največjimi oglaševalci na televiziji. Tudi Aleš Muhič, direktor trženja v medijski hiši Pro Plus, opaža porast oglaševanja spletnih trgovcev na televiziji.

Foto: Pixabay

Rezultati raziskave združenja Global TV Group kažejo, da je oglaševanje na televiziji še kako pomembno za podjetja, ki sicer veljajo za »digitalne domorodce«. Torej za tiste, ki so še pred kratkim veljali za (potencialno) veliko nevarnost za televizijo.

V nekaterih državah se tehnološki velikani pojavljajo celo kot največji oglaševalci na televiziji. Raziskava sicer ne ponuja točnih zneskov za vse države, a razberemo lahko, da se deleži njihovih televizijskih naložb močno povečujejo. V nam najbližji Italiji so spletna podjetja v televizijsko oglaševanje leta 2017 vložila 10,7 odstotka več sredstev kot pa leta 2015, na Češkem pa so svoje naložbe celo podvojila. V Nemčiji so se v istem obdobju naložbe Airbnbja povečale za 44 odstotkov, Amazona in Expedie pa za 65 odstotkov.

V Sloveniji televizija ostaja ključen medij

Po mnenju Aleša Muhiča digitalna podjetja potrebujejo televizijo, predvsem zaradi njenega dosega, verodostojnosti in stopnje zaupanja, ki jo kot medij uživa med gledalkami in gledalci. »Po drugi strani pa se tehnološka velikana Google in Facebook soočata z resnimi obtožbami na račun kredibilnosti vsebin, transparentnosti in ustreznosti metrik, zlorabe osebnih podatkov in vpliva uredbe o varovanju osebnih podatkov (GDPR) na njune storitve.«

Ob tem opozarja na dejstvo, da je v letošnjem letu v Veliki Britaniji in nekaterih skandinavskih državah opazen padec naložb v digitalno oglaševanje. Google in Facebook sta medtem tako v Veliki Britaniji kot tudi Nemčiji postala pomembna televizijska oglaševalca. »Tudi pri nas v zadnjem letu beležimo trend povečanja oglaševanja s strani spletnih trgovcev, kar še dodatno potrjuje, da televizija ostaja ključen medij, ko gre za oglaševanje.« 

Nekoč potencialni krvniki, danes veliki oglaševalci

V Veliki Britaniji, največjem evropskem trgu digitalnega oglaševanja, so naložbe spletnih podjetij v televizijsko oglaševanje še nekajkrat večje kot v Evropi. Ne le Google in Facebook, tudi podjetja, kot sta Amazon in Trivago, so leta 2017 v televizijsko oglaševanje skupaj vložila 779 milijonov evrov, leta 2015 pa 673 milijonov evrov. Pa poglejmo še čez lužo, v ZDA. Digitalni domorodci so tam v televizijsko oglaševanje vložili 5 milijard evrov, kar je 10-odstotna rast v primerjavi z letom 2016. Raziskovalci poudarjajo še, da velik del naložb predstavlja oglaševanje »novincev«, ki so šele dobro začeli svoj oglaševalski pohod na televizijo.

Poročilo v celoti si lahko preberete tukaj.