• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako pripraviti načrt za učinkovito komunikacijo na družbenih omrežjih

Družbena omrežja zavzemajo vse večji prostor v strategijah podjetij, saj so izvrsten digitalni kanal za prenos sporočil ciljni javnosti. Strateški razmislek o potencialnih kupcih in poslovnih ciljih ter priprava načrta vsebin za izbrane družbene medije sta osnova za prodajno uspešno komunikacijo na Facebooku, Instagramu, LinkedInu in drugih omrežjih.

Družbena omrežja so namenjena pogovoru, zato spodbujajte dvosmerno komunikacijo. Ne prodajajte, ampak delite svoje znanje in z vsebino obogatite vsakdan vaših sledilcev. (Foto: Dreamstime)

Cilji: kaj želite doseči s komunikacijo

Z vsebino na posameznih družbenih omrežjih zasledujemo različne cilje. Na LinkedInu lahko gradimo osebno blagovno znamko, privabljamo nove sodelavce ali postanemo mnenjski vodja. Z Instagramom povečujemo prepoznavnost blagovne znamke, gradimo skupnost in povečujemo zvestobo strank. Facebook pa izkoristimo za povečanje obiska na spletni strani, pridobivanje stikov in povečanje prodaje. Družbena omrežja lahko uporabimo tudi za grajenje zaupanja in odnosa z javnostmi, učinkovito podporo uporabnikom in drugo.

Namig: Zapišite svoje cilje in določite, na katerih družbenih medijih boste s komunikacijo sledili posameznim ciljem.

Ključni dejavniki uspešnosti

V svetu družbenih medijev se uspešnost meri v številkah, ki segajo veliko dlje od števila sledilcev. Najdete jih v statističnih podatkih vaših profilov, na primer Insights na Facebookovi strani in poslovnem računu na Instagramu ali sekciji Analytics na LinkedInovi strani. Dejavnike uspešnosti uskladite s cilji: če je ključen cilj povečati prodajo, vsaj enkrat na teden preverite stopnjo konverzije; število prenosov vsebine je pomembno, če s komunikacijo na družbenih medijih pridobivate potencialne stike, pri povečanju prepoznavnosti blagovne znamke pa bodo pomembna tudi deljenja objav.

Namig: Ne glede na cilje z vsakim koščkom vsebine spodbujajte odziv s strani sledilcev. Stopnja odzivnosti (engagement rate) je rdeča nit vseh dejavnikov uspeha.

Ciljne skupine: koga nagovarjate z vsebino

Za učinkovito komuniciranje v družbenih medijih je ključnega pomena poznati svoje sledilce. Če so to potencialni kupci, se poglobite v njihova vprašanja v nakupovalnem procesu in z različnimi oblikami vsebine ponudite odgovore, v katere svoj izdelek ali storitev subtilno vpletite kot rešitev. Če nagovarjate svoje bodoče sodelavce, jim z vsebino v družbenih medijih približajte svojo organizacijsko kulturo.

Namig: Vedno imejte v mislih, da so vsebine namenjene sledilcem, zato naj bo skupni imenovalec vseh objav dodana vrednost zanje.

Optimizacija ustreznih profilov: izbira profilov in poenotenje

Obstaja zelo veliko družbenih omrežij s svojevrstnimi značilnostmi. Za komunikacijo izberemo tiste, na katerih bomo najlažje nagovorili svoje potencialne kupce in dosegli cilje svojih aktivnosti. Svoje profile opremimo s kontaktnimi podatki, v profilne in naslovne fotografije dodamo slike v skladu z našo celostno grafično podobo, poskrbimo za ciljno usmerjene opise ter dodamo drugo interaktivno vsebino.

Namig: Bodite na tekočem s trendi komunikacije in vsak del objavljene vsebine prilagodite dobrim praksam posameznega medija.

Seznam tem za objave: kakšne vsebine bodo koristile vašim sledilcem

Upoštevajoč ciljne skupine in cilje, pripravite seznam tem za vsebine za posamezno družbeno omrežje. Zapišite teme, kot so osebne objave (na primer predstavitev posameznega zaposlenega in dogajanje v pisarni), koristni nasveti (odgovor na pogosto vprašanje, triki za prihranek časa ali denarja), ne pozabite tudi vključiti sledilce (postavite vprašanje za mnenje ali uporabite njihovo vsebino na svojem kanalu).

Namig: Pri objavljanju vsebin uporabite različne oblike: fotografije, video vsebine, infografike, »gife« in »live stream« video posnetke.

Terminski načrt: dober načrt je velik kos uspeha

Komunikacijo v družbenih medijih vam bo olajšal terminski načrt vsebin, pri čemer upoštevajte dobre prakse pogostosti objavljanja vsebin. Na Facebooku sledilci pričakujejo vsebino najmanj trikrat tedensko, medtem ko učinkovita komunikacija na Instagramu zahteva vsaj eno fotografijo na dan. Objave na Linkedinu imajo daljšo življenjsko dobo, zato lahko že ena objava na teden prinese želene učinke.

NamigPripravite terminski načrt v tabeli za vsaj 30 dni vnaprej.

Določitev odgovornih oseb: kdo ustvarja, objavlja in nadzoruje

Na ravni podjetja določite ustvarjalce vsebin, tistega, ki bo vsebine objavljal na profilih, in odgovorno osebo za aktivnosti in spremljanje uspešnosti. Natančno načrtujte proces, kako bodo pomembne informacije, dogodki in fotografije pripotovali do teh oseb, da jih lahko pravočasno pokažejo sledilcem.

Namig: Skupaj ustvarite uredniško politiko za slog pisanja in objav.

Načrt oglasnih akcij: brez oglaševanja ni večjih učinkov

Učinek komunikacije v družbenih medijih je zelo odvisen tudi od količine sledilcev, ki jih vaše vsebine dosežejo. Organski (neplačljiv) doseg postaja vse manjši v praktično vseh družbenih medijih, zato bo vse bolj pomembno, da del marketinškega proračuna namenite za oglase. Podobno kot z vsebino lahko tudi z oglasi dosegate različne cilje.

Namig: »Boostanje« objav na Facebooku je zgolj majhen del priložnosti, ki jih ponuja oglaševalska platforma največjega družbenega omrežja.

Povezava z drugimi digitalnimi kanali: več kanalov več ve

Uspešnost komunikacije v družbenih medijih boste okrepili, če jih boste povezali s kakovostno vsebino na blogu spletne strani, rednim obveščanjem preko e-novičnikov, oglasi na iskalniku, remarketingom in drugimi kanali.

Namig: Povezanost aktivnosti na vseh kanalih bo omogočila učinkovito komunikacijo s kupci v različnih fazah nakupnega procesa.

Testiranje: ni recepta za uspeh

Za uspešno objavljanje vsebin v družbenih medijih ne obstajajo v skalo vklesana pravila. Vsako podjetje mora najti svoj recept za komunikacijo na Facebooku, Instagramu, LinkedInu in drugih medijih. Z rednim testiranjem različnih tem in oblik vsebin kot tudi časa in frekvence objavljanja boste na dolgi rok zapisali svoje primere dobrih praks, ki bodo preizkušeno najboljši za vaše podjetje.

Namig: Ne pozabite tudi na pregledovanje odziva in statistike vsaj enkrat na mesec.

Družbena omrežja so v svojem bistvu namenjena pogovoru, zato spodbujajte dvosmerno komunikacijo. Ne prodajajte, ampak delite svoje znanje in z vsebino obogatite vsakdan vaših sledilcev. Učinek komunikacije se bo pokazal na daljši časovni rok, zato vztrajno sledite strategiji z rednimi objavami. Vsebina se bo seštela v močno blagovno znamko, ki ji bodo potencialni kupci zaupali. Zaupanje pa je temelj vsake poslovne transakcije. 

Članek je bil prvotno objavljen v aprilski, 443. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]