• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Uberizacija zdravstva: Medicohealth rešuje problem čakalnih vrst

Tehnologija je lahko čarobno zdravilo za globalne zdravstvene izzive, so prepričani ustanovitelji podjetja Medicohealth, ki s pomočjo tehnologije blockchain na novo opredeljuje dialog med pacientom in zdravnikom.

Milan Raljič, ustanovitelj MedicoHealtha: »Ena od glavnih prednosti razvijajoče se tehnologije blockchain je interoperabilnost oziroma brezšivna komunikacija med različnimi platformami in protokoli.«

Naraščajoči stroški v zdravstvu so globalni problem. Enako velja za ključne vzroke, ki prispevajo k temu, predvsem spremembe v demografski strukturi prebivalstva (stara celina si bolj kot kdaj koli zasluži ta naziv) ter sodobnejši in dražji posegi, ki so posledično težje dostopni. Finančno upravljavske neučinkovitosti in operativni izzivi pa že tako težavno situacijo še dodatno obremenjujejo. Rezultat so zdaj že pregovorno dolge čakalne vrste in kopica ljudi z nenaslovljenimi zdravstvenimi težavami. Slovenski start-up Medicohealth vstopa v ta turbulentni kontekst, kjer danes pravzaprav ni zmagovalcev, s svežo idejo: kako s pomočjo tehnologije veriženja podatkovnih blokov (blockchain) na novo opredeliti osnovni dialog med pacientom in zdravnikom. Cilj platforme Medicohealth je zagotoviti globalno anonimizirano, varno in učinkovito komunikacijo med pacienti in zdravniki ter med samimi zdravniki. Cilj je preprost: optimizacija procesa in dostop do širšega nabora medicinskega znanja, z učinkom izničenja čakalnih vrst in odprtih vprašanj pacientov; gre za nekakšne štiri P-je medicinskega marketinškega procesa. Dialog med pacientom in zdravnikom bo personaliziran, participatoren (zdravniki vseh dežel, združite se!), precizen in pospešen:

Andrej se zbudi z neznano bolečino in želi hitro informacijo o morebitni diagnozi. Z dostopom do portala Medicohealth, dostopnega ne glede na izbrano napravo, si izbere zdravnika, ki mu najbolj ustreza: glede na oceno drugih uporabnikov portala, ceno, razpoložljivost in specializacijo. Stopi v stik z zdravnikov, ki preko varne in decentralizirane baze podatkov dobi dostop do Andrejevega medicinskega kartona. Tega dopolni preko aplikacije Medicohealth. Andrej lahko v bazi kadar koli preveri status licence izbranega zdravnika – baza pa je povezana s centralno ustanovo, ki izdaja licenco. Zdravniki so plačani z žetoni, valuto, ki poganja celotno platformo.

Izboljšanje položaja pacientov

Bolezensko stanje je samo po sebi dovolj, da človeka spravi ob tla, mukotrpen, dolgotrajen in negotov proces iskanja pomoči pa je zadnje, kar si oseba v takšnem stanju želi. Ne glede na cilj reševanja velikih problemov zdravstva, opisanih na začetku, so morda za malega človeka še pomembnejše izboljšave, ki jih bodo ob uporabi Medicohealtha občutili na lastni koži, in sicer:

  • preprost dostop s ciljem pospešenega procesa iskanja pomoči;
  • socialnim pritiskom podvržena baza podatkov, z jasno indikacijo uporabnikov in zdravnikov o njihovih izkušnjah in priporočilih;
  • večje zaupanje v pravo diagnozo (več glav več ve);
  • krajše časovne vrste, cenejša izkušnja in poosebljen pristop.

Velike ideje, veliki izzivi

Medicina je v osnovi občutljivo področje, saj ljudje še sami sebi včasih ne priznajo, da jih kaj boli. Ob tranziciji transakcij med pacient in zdravnikom stran od oči in stran od dotika je eden največjih izzivov, vezan na zasebnost. In to v času, ko Facebook trži naše podatke za namene učinkovitejše trgovine in političnih kampanj. Hkrati nove tehnologije niso enako dostopne in enako aktivno uporabljane, ko gre za različne demografske skupine. Nenazadnje obstaja možnost, da se določeni členi v trenutni medicinski vrednostni verigi ne bodo navdušili nad spremembo svojega položaja. O izzivih smo se pogovorili z ustanoviteljem Medicohealtha Milanom Rajličem.

Zasebnost je izziv, ki presega domeno medicine, a je glede na občutljivost podatkov tu še posebej izpostavljena. Kakšni so varnostni mehanizmi znotraj Medicohealtha in kako nameravate nasloviti ta izziv?

Ena od glavnih prednosti razvijajoče se tehnologije blockchain je interoperabilnost oziroma brezšivna komunikacija med različnimi platformami in protokoli. To v praksi pomeni, da bodo različne decentralizirane aplikacije in platforme lahko uporabljale številne druge tehnološke rešitve, ki so že specializirane za reševanje posameznih problemov. Medicohealth bo uporabil enega od uveljavljenih odprtokodnih protokolov, ki s pomočjo posebnih pametnih pogodb omogočajo najvišjo možno stopnjo varnosti shranjevanja zasebnih podatkov. Gre za decentralizirano shranjevanje podatkov, ki je veliko bolj varno kot shranjevanje podatkov na centralnih strežnikih. V vsakem primeru bolj varno, kot predvideva regulativa GDPR.

Ideja se v teoriji sliši odlično. Kako pa je s prakso? Ste že uspeli pridobiti zdravnike na svojo stran? Ste imeli tudi pogovore z Ministrstvom za zdravje, ki je bilo, vsaj doslej, nezmožno rešiti probleme čakalnih vrst; kako oni gledajo na projekt?

S strani zdravnikov je veliko zanimanja za sodelovanje v projektu, saj lahko povsem samostojno regulirajo svojo stopnjo obveznosti pri opravljanju svetovalnih storitev, obenem pa jim Medicohealth omogoča večanje prepoznavnosti na lokalni in globalni ravni. Naša mednarodna ekipa medicinskih strokovnjakov zato nima težav s pridobivanjem interesentov za sodelovanje pri prvih različicah platforme Medicohealth. Še več, dogovarjamo se tudi za sodelovanje na medbolnišnični ravni v tujini. Imamo pa v Medicohealthu prečiščeno bazo s podatki več kot 2,5 milijona zdravnikov po vsem svetu, kar nam bo izredno olajšalo množično pridobivanje zdravnikov za sodelovanje, ko bo platforma povsem razvita.

Z Ministrstvom za zdravje v Sloveniji za zdaj nismo imeli interakcij. Slovenija tudi v zadnjem obdobju nima povsem operativne vlade. Primarno se osredotočamo na potrebe bolnikov na globalni ravni, ki presegajo posebnosti lokalnih ureditev zdravstvenih sistemov po posameznih državah. To pomeni, da bo Medicohealth omogočal bolnikom anonimen dostop do ogromnega števila zdravnikov po vsem svetu, ne glede na državo, iz katere bolnik prihaja. Tehnološka rešitev, ki jo prinaša Medicohealth, pa je kompatibilna z zakonsko regulacijo večine držav. Seveda pa lahko pričakujemo, da bo zdravstvena politika želela uporabiti prednosti, ki jih prinaša Medicohealth – varno in zaupno izmenjavo podatkov med bolniki in zdravniki ter tudi med zdravniki različnih specialnosti.

Na vaši spletni strani je predstavljena tudi vaša širša ekipa. Kako ste uspeli zbrati tako dobro podkovano, izkušeno in heterogeno ekipo ?

Ssamo idejo smo začeli že leta 2015 in od takrat počasi sestavljali ekipo. Prav tako smo jo v vseh teh letih osveževaliin dopolnjevali. V zadnjem obdobju,ko smo poslovni model in aplikativni del popolnoma izpilili, pa se nam je pridržilo veliko strokovnjakov z vsega sveta. Kot član ekipe in solastnik se nam je pridružil tudi član družine Porsche, Dr. Rolf Porsche. To pomeni, da smo si cilje zastavili pravilno.

Ne mine dan, da v medijih ne bi zasledili nove revolucionarne ICO-zgodbe. Kako ste si zamislili marketinške aktivnosti in kako tudi sicer vidite izzive trženja ICO-platforme?

ICO je zame le oblika start-upa, zato se v bistvu soočamo z enakim izzivom – kako »intrigo« pretvoriti v dobiček v kratkem času, saj je okno priložnosti za to izjemno kratko. Večina ICO-zgodb seže po najbolj osnovnih marketinških prijemih, kot je na primer bela knjiga in s svojo zgodbo »okužijo« vse možne digitalne kanale. Naša ideja bo uspela zgolj in samo, če bomo uspeli pritegniti dovolj investitorjev. Realno in upravičeno pa bodo ti pričakovali več kot nekaj zapisov na LinkedInu in lepo oblikovan PDF. Omenjene osnovne prijeme, ki smo jih izkoristili tudi mi, nameravamo razviti v bolj substančno in temeljito marketinško celoto. Zato smo k sodelovanju takoj povabili domenske strokovnjake, ki bodo s svojimi izkušnjami in vodilnimi sposobnostmi omogočili, da bo Medicohealth lahko prodrl na trg.

Podjetje ste ustanovili v Sloveniji, ki je zaradi svoje majhnosti lahko dober preizkusni poligon. Kakšni so načrti razvoja in širitve, seveda pod pogojem, da za to zberete tudi dovolj sredstev?

Matično podjetje Medicohealth AG je v Švici registrirana delniška družba,prav tako imamo podjetje v Sloveniji Medicohealth d. o. o., v katerem dela večina slovenskega dela ekipe. Ekipa je sicer v sedmih državah, a bo zaradi visoke izkušenosti kadra razvoj koncentriran v Sloveniji. Širimo se praktično iz tedna v teden in pravkar smo v dogovorih z dvema dobro znanima podjetjema s področja zdravstva, ki ju bomo vpeljali v naš sistem. Načrt razvoja je jasen in mu tudi sledimo. V letu 2018 bomo preizkušali funkcionalnost baze podatkov v blokovnem okolju, uvedli mobilno aplikacijo beta, decentralizirano uvajali omrežje in se širili v druge države Evropske unije. V letu 2019 bomo med drugim izdali mobilno aplikacijo, se razširili na Rusijo, ZDA in Latinsko Ameriko, vzpostavljali nova partnerstva z nacionalnimi in mednarodnimi zdravstvenimi zavarovalnicami, tako zasebnimi kot tudi javnimi, ter posodabljali podatkovne zbirke z lekarnami in zdravstvenimi centri. Leto pozneje bomo vzpostavljali sodelovanje z univerzami, se širili še na Bližnji vzhod in Afriko, nato pa še na Kitajsko in preostalo Azijo.

Ključne funkcionalnosti platforme Medicohealth

Dialog pacient – zdravnik

  • anonimna vprašanja zdravnikom z njihovim takojšnjim odzivom;
  • integracija telemedicine v skladu z lokalno zakonodajo;
  • usklajevanje obiskov pri zdravniku;
  • shranjevanje anonimiziranih podatkov in odobravanje dostopov;
  • varno in anonimno plačevanje;
  • preverjanje identitete in veljavnosti licence zdravnikov.

Dialog zdravnik – zdravnik

  • spletna posvetovanja med zdravniki;
  • shranjevanje anonimiziranih podatkov in odobravanje dostopov;
  • varno in anonimno plačevanje;
  • preverjanje identitete in veljavnosti licence zdravnikov.

Medicohealth boste lahko podrobneje spoznali tudi na 07. Diggitu. Na predavanju »MedicoHealth: globalno povezovanje zdravnikov in bolnikov s tehnologijo blockchain« bo projekt predstavil Igor Muževič, strateg za veriženje blokov in svetovalec za zdravstvo.

Članek je bil prvotno objavljen v majski, 444. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]