• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Jure Apih: »Knjiga ni le umetno dihanje«

Pri podjetju Festfest je pravkar izšla nova zbirka premislekov Jureta Apiha, legende slovenske oglaševalske stroke, z naslovom Za lepo misel dam cekin.

»Knjiga ni resen biznis. Ne pišemo jih, da bi obogateli, pišemo jih, da bi jih kdo prebral,« piše Jure Apih, oglaševalec, urednik, idejni oče SOZ-a, Zlatega bobna, SOF-a, MM-a, Cupa in številnih drugih medijskih, marketinških in kreativnih »nebodijihtreba« novotarij v Sloveniji, Jugoslaviji, Evropi in na svetu. V novi knjigi je objavljen izbor njegovih premislekov v rubriki Nedelovih sedem, ki jih je prispeval od 15. novembra 2015 do 26. septembra 2017. V kratkih besedilih razmišlja o aktualnih vprašanjih, kot so zavajujoči oglasi, kriptovalute, slovenski film in še marsikaj drugega.

»Misel na minljivost je ob nečimrnosti menda, če ne ravno najhujša, pa vsaj najbolj razširjena človeška pregreha. Če priznamo ali ne, zavedanje, da se nam pesem izteka, ne da bi ji kdo zares prisluhnil, nam ne da miru. Vprašanje, ali razmišljanja, objavljena le v dnevnem tisku, zaslužijo več pozornosti kot muhe enodnevnice, ostaja brez prepričljivega odgovora.

Knjiga ni le umetno dihanje, ki lahko za nekaj časa podaljša življenje in ne kamnita klada, ki vklesane črke  ohrani v nedogled. Knjiga je snopič papirja, zvezek potiskanih listov v knjižni polici, kjer mirno čaka, da jo kdo vzme v roke, obriše prah z nje in jo morda odpre. Od tu naprej se začne drama. Seveda upam, včasih tudi malo verjamem, da vsa ta besedovanja, ki so jih v teh letih časopisi natisnili, niso le lajanje v luno. Saj ne, da bi bila brez odmevov, vendar tudi te veter kmalu odpihne, ko jih neusmiljeni čas izgubi v pozabi.«