• Facebook
  • Twitter
  • RSS

AdEx 2017: Evropski trg digitalnega oglaševanja se je v petih letih podvojil

Na konferenci Interact v Milanu je evropski Urad za interaktivno oglaševanje predstavil ugotovitve raziskave AdEx o bruto naložbah v digitalno oglaševanje za leto 2017. Naložbe v Evropi ocenjujejo na 48 milijard evrov, kar je v primerjavi z lanskim letom 13,2-odstotno povečanje.

 Vsesplošna rast naložb, Velika Britanija ostaja razred zase

Če so evropski oglaševalci leta 2012 v digitalno oglaševanje vložili 24,8 milijarde evrov, so leta 2017 skoraj dvakrat več. Med državami z daleč največjimi naložbami občutno vodi Velika Britanija s trgom, večjim kot naslednje tri največje (Nemčija, Francija in Rusija) skupaj.

Največje povečanje naložb sicer beležijo Belorusija (33,9 odstotka), Srbija (23,7 odstotka) in Rusija z 21,9 odstotka. Kot smo že poročali, je rast naložb digitalnega oglaševanja v Sloveniji nadpovprečna in po rasti skupno peta. Kot je za MM izpostavil Zoran Savin, direktor IAB Slovenija, je zanimiv pogled v kontekstu naložb v digitalno oglaševanje na prebivalca (na fotografiji). Evropa je v tem primeru »razdeljena« na tri Evrope, pri čemer Slovenija sodi v zadnjo tretjino in je »v družbi« Hrvaške, Srbije, Češke, Madžarske in Italije.

V Evropi nič novega – mobilno predstavlja 40 odstotkov digitalnega oglaševanja

Naložbe v oglaševanje na mobilnih napravah so v letu 2017 predstavljale že 40 odstotkov vseh naložb v digitalno oglaševanje. Med formati sicer še vedno prevladuje oglaševanje na iskalnikih (v skupni vrednosti skoraj 22 milijard evrov s 14,4-odstotnim povečanjem naložb), naložbe v prikazno oglaševanje ocenjujejo na 19 milijard evrov.

Tukaj si lahko preberete poročilo v celoti, vključno s (še vedno) veliko rastjo naložb v digitalno video oglaševanje in oglaševanje na družbenih omrežjih.