• Facebook
  • Twitter
  • RSS

SOF pred desetimi leti

Pred letošnjim SOF-om ponovno obujamo spomine. Pogledali smo v leto 2008 in ,17. Slovenski oglaševalski festival. Ključne besede festivala so bile znanost, umetnost in etika ter nov tekmovalni sistem.

oglaševalski osebnosti leta sta na 17. SOF-u postala Marko Vičič in Vital Verlič, soustanovitelja agencije Futura DDB

Za nagrade se je pred desetimi leti potegovalo 518 del (letos se jih 396). Največ, 81, v skupini tiskanih oglasov, sledili so televizijski oglasi (78), plakati (55), neposredno trženje (53), korporativna oglasna sredstva (48), interaktivno oglaševanje (32), radijski oglasi (38), inovativne oblike komuniciranja (36) in celostne oglaševalske akcije (33). Prijavljena dela je ocenjevala žirija v sestavi Aljoša Bagola (predsednik), Tina Brezovnik, Gal Erbežnik, Bojana Fajmut, Zoran Gabrijan, Samo Geršak, Ana Ivandić, Loni Jovanović, Aleš Strajner, Eva Aljančič,  Slavko Ficko in Sabrina Povšič Štimec.

»Šteje samo jutrišnja bitka«

Oglaševalec leta 2008 je bil Engrotuš (Tuš), oglaševalski osebnosti leta pa sta postala Marko Vičič in Vital Verlič, soustanovitelja agencije Futura DDB. Upravni odbor SOZ je  v obrazložitvi med drugim poudaril, da »sporočila podajata s svežino in humorjem, ki nagovarja našo inteligenco«. Gre torej za humor kot inteligentno odzivanje in sprejemanje. V Futuri DDB, ki je leta 2008 prejela nagrado za agencijo leta, sta ustvarila kreativno in poslovno okolje, ki je omogočilo postavitev, vzdrževanje in nadgradnjo visokih kreativnih standardov. Verlič se je na nagrado odzval z besedami: »Generali in njihove medalje po navadi končajo na smetišču zgodovine, šteje samo jutrišnja bitka.« 

Roman Berčon, soustanovitelj agencije Votan in predsednik 17. SOF-a, je za MM tedaj povedal, da bo po sicer uspešno izvedenem dogodku le praksa pokazala resnično prevrednotenje vrednot. »17. SOF je pokazal, da nam samozavesti ne manjka. Na samozavedanju pa bo treba delati še naprej.«

Slavje Future in akcije »Poli narezek«

Najboljši televizijski oglas, celostno akcijo in plakat »Poli narezek« Perutnine Ptuj je ustvarila ekipa Future DDB (Zoran Gabrijan, Boštjan Napotnik). Perutnina Ptuj in Futura sta v kategoriji v kategoriji televizijskih oglasov prejeli še zlato nagrado zaše akcijo »Poli original«. v tej kategoriji so bile »zlate« še Mobitelova »WTF«, ki jo je ustvaril Publicis, »Amnesty Interantional  Podpis« oglaševalca Amnestu International Slovenije in agencije Pristop. Amnesty International Slovenije je tu prejel še eno zlato nagrado, in sice za »Svečko« v sodelovanju s Publicisom.

Futura je prejela tudi dve zlati nagradi med plakati, in sicer za Belinkino »Belinka čopič« in »Popotnika« Založbe Rokus. Z zlato nagrado nagrajeni plakati so bili še »Passat Bluemotion« Porscheja Slovenije in Pristopa, Intersportova »Zimska razprodaja 2008« avtorjev Kompas Design in Mobitelov »Utripajoči citylight«, ki so ga ustvarili v Publicisu. Slavje med celostnimi akcijami je Futura dopolnila še z akcijo »Cockta brez heca« za Drogo Kolinska. Zlate nagrade so dobile še tri akcije, to so »Vsi smo malo Orto!« Simobila in Lune TBWA, »Treniraj jezik« in »WTF?« Mobitela in Publicisa.

Pristop (Aljoša Bagola) je prejel veliko nagrado za tiskani oglas Porscheja Slovenija »Tiguan zemljevid«. Zlate nagrade so prejele akcije »Schwein Stange« »Pack Ham« in »Lamb Art« Perutnine Ptuj in Future ter »Čisto vse« čistilnega servisa Cleaning in agencije Infiniti MRM.

Pristop je dobil tudi veliko in zlato nagrado v tekmovalni skupini Interaktivno oglaševanje. Z veliko nagrado je bilo nagrajeno spletno mesto »Cockta brez heca« za Drogo Kolinska. Pod akcijo so podpisani Zoran Gabrijan, Mihra Grobler in programerska ekipa Innovatifa. Zlato nagrado so prejeli za »Podpis« za Amnesty International Slovenije.

Pod najboljšo neposredno akcijo 17. SOF-a, »Smartcover« za knjigarno Vale Novaka, je podpisana ekipa Mayer McCann ((Vera Stanković, Tina Brezovnik in Barbara Brodnik). Zlate nagrade so prejele akcije »Poli narezek« Perutnine Ptuj in Future, »Vabilo Partitura« Petrola in Pristopa ter »Instant internet« Mobitela in Publicisa.

Tudi v tekmovalni skupini Korporativna oglasna sredstva je veliko nagrado dobila ekipa Future (Žare Kerin in Marjan Božič), in sicer za akcijo »JB« oglaševalca Janeza Bratovža. Zlate nagrade so pripadel akcijam »Kolekcija Elan Snowboards 07/08« Elana in studia VBG, »Nakupovalna torbica Gorenje Pininfarina« Gorenja in agencije Kabinet 01.

»Festivalski oglas« Radia Študent v režiji Igorja Krasnika je dobila veliko nagrado med radijskimi oglasi. Zlati nagradi sta dobili še akciji »Brez stresic, ki jo je Publicis ustvaril za Tondach, in Porschejev »VW Touran«, delo agencije Pristop.

Najbolj inovativno obliko komuniciranja je z akcijo »Vista iskalnik in preskočite« za Microsoft pokazal Pristop (Dominik Bagola in Blaž Vuk). V tej kategoriji je bilo podeljenih pet zlatih nagrad. Dobile so jih akcije »Avtošola« Taxija Intertours in Pristopa, Arihov »Največji floating banner«, »MyPartyFusion« Wrigleyja in agencije Sonce.net, »Poli narezek« Perutnine Ptuj in Future ter »Maturantski esej« Formitasa in oglaševalca Mars Slovenije.

Podelili so tudi posebna priznanja OFF SOF. Najboljša mlada kreativca sta bila Blaž Ritmanič in Jasna Klinc (Formitas), najboljša produkcijska hiša televizijskih oglasov Propeler, najboljših radijskih oglasov pa Studio Poet. Nagrado za najboljšo režijo televizijskega oglasa sta dobila Publicis in UniCredit za akcijo »Izberite svoj jutri«, Publicis pa jo je dobil tudi za režijo radijskega oglasa z akcijo »Brez stresic«. Unicef se je izkazal z najboljšo avtorsko glasbo vo glaševanju, Amnesty Interantional pa z najboljšo ilustracijo. Najboljšo fotografijo je prispevala agencija Mayer McCann z akcijo »Balkon, Van Gogh, Las Vegas« za knjigarno Behemot. Nagrado Dobra vila je dobila Futura za akcijo »Cockta brez heca« Droge Kolinska.