• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Iz klepetalnika v pekarno

Futura je za Spar Slovenija pripravila digitalno akcijo »Ustvari kruh«, v kateri so spletni uporabniki sodelovali pri pripravi kruha. Skupaj s klepetalnim botom so lahko prispevali recept za kruh po lastnih željah, žirija pa je izbrala najboljše. Kot pravita Futurina digitalni strateg Gregor Firbas in vodja projekta Goran Lang, so izkoristili priložnost množične personalizacije.

Virtualni pek Janez

Leto 2017 je bilo tudi leto, ko se je začelo v marketingu pogosteje govoriti o umetni inteligenci in jo uporabljati. Pomemben del komunikacije in podpore strankam postajajo virtualni pomočniki in klepetalni boti, ki jih vedno bolj uporabljajo tudi slovenska podjetja. Futura je po besedah Gregorja Firbasa in Gorana Langa izkoristila trenutek za digitalno verzijo Sparovega peka Janeza (resničnega peka pekarne Spar), ki je kupcem znan že iz preteklih akcij. Pri vključevanju uporabnikov so uporabili tako imenovano množično personalizacijo.

»Največji izziv je bil vsekakor ta, da kompleksno nalogo, kot je peka kruha, spremenimo v pregledno, zanimivo in preprosto pogovorno drevo. Pri tem smo velik poudarek namenili izobraževalni komponenti. Svetovali smo pri vsakem dejanju uporabnika oziroma pri izboru sestavin ter jih povezali z vplivom na svežino in okus spečenega kruha,« pripovedujeta Firbas in Lang.

Pri ustvarjanju akcije je bilo po njunih besedah potrebnega precej usklajevanja s Pekarno Spar, da so našli »zlato sredino« med tem, kaj je dejansko možno speči, obenem pa ohraniti dovolj širok nabor sestavin, ki je uporabnikom dopuščal kreativnost pri ustvarjanju.

Kupci radi soodločamo o tem, kaj bo na policah

Osrednji del akcije je bila spletna stran ustvari-kruh.si s pogovornim uporabniškim vmesnikom. Sparov klepetavi (virtualni) pek Janez je uporabnike vodil preko procesa sestave kruha. Uporabniki so lahko izbirali med različnimi kombinacijami mok ter dodatkov za testo in posipov, kruh pa so na koncu tudi (kreativno) poimenovali. Glede na izbor uporabnika je stran avtomatsko ustvarila sliko kruha vključno z vsemi sestavinami.

Kot sta pojasnila sogovornika, so si ustvarjalci akcije zastavili več ciljev. Po eni strani so želeli nagovoriti ljudi, da je Spar edini trgovec z lastno pekarno, ki kot nenehen razvijalec novih in inovativnih izdelkov prisega na maksimalno svežino in kakovost. Po drugi strani pa so želeli na zanimiv in sodoben način vzpostaviti komunikacijo in vez s kupci ter utrditi pozicioniranje Spara kot znamke, ki v središče postavlja kupca. »Degustacije in glasovanja so dokazala, da so kupci radi odločevalci o tem, kateri izdelki se znajdejo na policah njihovega najljubšega trgovca.«

Slovenci smo ljubitelji dobrega kruha

Tudi Slovenijo je zajel val zdrave prehrane s »pridihom« brezglutenske in nizkokalorične prehrane. Poleg tega sta pogosta tema pogovorov dva bela strupa – sladkor in bela moka. »Slovenci smo kljub omenjenemu trendu očitno veliki ljubitelji dobrega kruha, saj se je Janez pogovarjal z več kot 65 tisoč uporabniki, ki so oddali več kot dva tisoč receptov. Pa tudi izvirni so, saj smo nabrali kar nekaj zanimivih predlogov za poimenovanje kruhov,« se nasmehneta sogovornika.

Po izdanih receptih in glasovanju sodeč smo ljubitelji polnozrnate moke, ki jo najraje kombiniramo s pirino. Radi imamo tudi semena, še posebej sončnična, zavedamo pa se pomena vlaknin, saj zelo radi dodajamo ječmenove in ovsene kosmiče. Zmagal pa je »lukarski hlebček« z dodatkom pražene čebule in bučnimi semeni.

»Izkazalo se je tudi, da slovenski kupci radi eksperimentirajo z različnimi dodatki in tudi na policah pričakujejo vedno bolj inovativne pekovske izdelke, ki se razlikujejo od tradicionalnih. Slovenski kupec je tudi glede kruha zahteven kupec in pravi gurman, s tem pa se dviguje tudi kakovost vseh pekovskih izdelkov na slovenskem trgu,« skleneta sogovornika.