• Facebook
  • Twitter
  • RSS

SOF pred dvajsetimi leti

Če vas še ni bilo zraven ali pa ste že pozabili. Obujamo spomine. Festival je potekal še v Ljubljani. Kreativni direktor leta je prejel konkretno darilo – uro prestižne znamke. Oglaševalska osebnost leta si lahko postal že pri 34-ih letih.

Agencija leta je postala agencija Pan. Na fotografiji med drugim Mitja Petrovič (z dolgimi lasmi), Darja Žontar in Eva Aljančič.

Sedmi slovenski oglaševalski festival, ki sta ga organizirala Marketing magazin in SOZ (takrat še Slovensko oglaševalsko združenje), je potekal 12. maja 1998 v Cankarjevem domu. Za nagrade se je potegovalo 408 del: 71 televizijskih oglasov, 150 tiskanih oglasov in plakatov, 50 drugih tiskanih sredstev, 40 radijskih oglasov, 20 spletnih strani, 46 koledarjev, 23 letnih poročil in osem celostnih akcij. Festival je spremljalo 600 udeležencev. 

Nagrado za oglaševalca leta, ki so ga izbirali člani SOZ, je prejelo Delo. Predvsem zaradi izredne akcije »Delovi novinarji«, v kateri so »nastopali« Mitja Meršol, Ervin Hladnik Milharčič in Marko Crnkovič. Akcija za Delo, ki so jo ustvarili v Luni (Stojan Pelko, Mitja Milavec, Jure Apih, Miha Hočevar, Gregor Vesel, Sašo Podgoršek), je prejela tudi glavno nagrado za televizijski oglas – zlato situlo. 

Kreativni direktor akcije »Delovi novinarji« Stojan Pelko je postal kreativni direktor leta najboljše celostne oglaševalske akcije. Za nagrado je prejel zlato uro znamke Tag Heuer. 

Najboljša celostna oglaševalska akcija in oglaševalec leta: časopisna hiša Delo.

Zlato situlo za najboljši tiskani oglas je prejel Formitas za Citroenov oglas »Evolucija« (Andrej Pompe, Dušan Grobovšek), agencija Pan pa za radijski oglas za Daewoo »Dej še enkrat« (Sonja Pangeršič Litaj, Mitja Petrovič). Pan je postal tudi agencija leta.

Oglaševalska osebnost leta je postal 34-letni Igor Arih, ki najprej ni verjel, da je možno, da bi jo prejel že tako mlad, saj gre vendar »za življenjsko delo« in se je upravičeno bal, da je zdaj vsega konec. Gledano z današnje perspektive si niti predstavljati ne moremo, da bi nekdo dobil nagrado za življenjsko delo pri tako rosno mladih letih. Ampak očitno so bili takšni časi. 

V festivalski žiriji so bili Tomaž Pangeršič Litaj (Pan), Lučka Peljhan (I & S Aladin), Maja Hawlina (Avanta), Stojan Pelko (Luna), Janko Hočevar (Studio marketing JWT), Jani Vozel (Pozitiv), Jaka Judnič (Montes) ter Marko Vičič (Futura), ki je bil tudi predsednik žirije.

Žirijo MM za ocenjevanje celostnih oglaševalskih akcij so sestavljali Janez Damjan (predsednik), Iča Rojšek, Stane Bernik, Majda Širca, Jure Apih, Igor Švent in Bojan Krajnc.

V žiriji MM za ocenjevanje letnih poročil so bili Mile Gregorič, Stane Bernik, Ranko Novak in Jure Apih.

Žirijo MM za ocenjevanje koledarjev pa Stane Bernik, Jure Apih, Igor Arih, Milan Pajk, Marjan Pavčnik in Meta Dobnikar.

Podobo festivala je oblikoval Studio marketing (Radovan Arnold, Matevž Medja, Janez Čadež, Janez Rakušček, Draga Arrigler).

P. S. Če redno spremljate Marketing magazin in slovensko oglaševalsko industrijo, vam je večina imen znanih. Prav vsi še vedno delajo v oglaševanju. Očitno le ni vse tako slabo.