• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Uradno: Facebook prekinil sporni eksperiment v šestih državah

Končano je odmevno testiranje dveh ločenih virov novic na Facebooku, ki je med drugim močno omejilo organski doseg založnikov in blagovnih znamk. Eksperiment na Slovaškem, v Srbiji, Gvatemali, Šri Lanka, Boliviji in Kambodži naj bi celo povečal število lažnih novic.

Foto: Pixabay

V eksperimentu so (vsaj na papirju) preverjali odziv uporabnikov na dva ločena vira novic. In sicer bi v prvem videli izključno objave prijateljev in družin ter objav blagovnih znamk oziroma medijev (označen kot Explore Feed, ki pa ga je preverjal le malokdo. Verjetno zato, ker ga ni skoraj nihče opazil). Sporen je bil torej zato, ker je Facebook »čez noč« odstranil medijske objave iz glavnega vira novic.

»Dobili smo vaš odgovor. Ljudje ne želijo dveh ločenih virov novic. V anketah so izrazili manjše zadovoljstvo z prikazanimi objavami, poelg tega pa se niso čutili nič bolj povezani z družino in prijatelji,« je v sporočilu za javnost zapisal Adam Mosseri, voddja oddelka za razvoj vira novic. Ob tem je zatrdil, da omenjeni eksperiment ni povezan z za februar napovedanimi spremembami, o katerem smo pisali tudi v Marketing magazinu. Kljub temu so tudi digitalni mediji, znani po viralnih vsebinah (beri: Bored Panda in BuzzFeed), zabeležili drastičen padec organskega dosega objav. Zdaj že nekdanjemu prvaku družbenih medijev LittleThings je organski doseg padel za 75 odstotkov in je zato prenehal z delovanjem.

Kot je pred časom za MM zapisal Robert Schmitzer, direktor digitalnega razvoja v medijski hiši Delo, smo bili del omenjenega eksperimenta tudi v Sloveniji. Takrat  se je v primeru Slovenskih novic zgodilo, da je dobesedno čez noč, brez pojasnila ali opozorila, drastično zgrmel doseg medijskih objav na Facebooku. »Če smo prej doseg posamezne objave Slovenskih novic kot enega največjih slovenskih strani na Facebooku z več kot 210 tisoč všečkarji, merili v (deset-) tisočih, se je iz usodne novembrske nedelje na ponedeljek doseg naše posamezne objave zmanjšal na okoli 10. Torej deset (!) ljudi. Sprememba se je zgodila v roku ene ure: ob 21:35 smo imeli še objavo z dosegom preko 11.500 uporabnikov, naslednja objava ob 22:35 pa je dosegla 11 ljudi. Izračunali smo tekoči tedenski padec s Facebooka: bil je, pozor: 99,87 odstotka!« v blogu pojasnjuje Schmitzer.