• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Poslovil se je Ingvar Kamprad, ustanovitelj Ikee (1926-2018)

V 91. letu starosti je umrl Ingvar Kamprad, ustanovitelj pohištvenega velikana Ikea. Gre za človeka, ki je za vedno spremenil naš odnos do pohištva. Ne verjamete? Če ta zapis berete doma ali pri prijateljih, se le ozrite naokoli.

Svoj pečat je Kamprad pustil tudi v uradnem logotipu podjetja, ki nosi začetnici svojega imena in priimka. Foto: IKEA

Čeprav ne gre za »sveto« podjetniško ime, kot so Steve Jobs, Richard Branson ali Bill Gates, pa njegovo podjetje zagotovo je. Ingvar Kamprad je Ikeo, enega najbolj znanih švedskih izvoznih artiklov in eno najprepoznavnejših blagovnih znamk na svetu ustanovil leta 1943, ko mu je bilo le 17 let.

Podjetniško žilico je sicer (po)kazal že v otroštvu, saj je že od petega leta naprej s kolesom prodajal pisala, okraske in podobno. Danes ima Ikea več kot 400 trgovin v 49 državah. Podjetje je iz majhnega pohištevenga podjetja zraslo v blagovno znamko, ki je bolj kot katero koli pohištveno podjetje vplivalo na notranjo opremo naših domov in funkcionalnost pohištva nasploh.

»Le tisti, ki spijo, ne delajo napak«

Čeprav se je redno pojavljal na seznamih najbogatejših Zemljanov, ni slovel po razkošnem življenju. Skrival je svojo podobo pred mediji, ki so mu nadeli vzdevek »Skopuh«. Vozil se je s 15 let starim avtomobilom, kupoval rabljena oblačila ali oblačila z razprodaj in velikokrat jedel v Ikeinih menzah. Največkrat je letel kot običajen potnik, kar je zahteval tudi od svojih podrejenih.

Filozofija preprostosti in varčnosti sta bila po njegovem prepričanju tudi glavna razloga, zakaj je Ikei uspelo. Znan je tudi po rekih, kot je »Nimam časa za smrt«, »Le tisti, ki spijo, ne delajo napak« in »Zelo me jezi, ko nam rečejo, da smo najboljše podjetje na svetu. Zagotovo smo na pravi poti, a nismo še tam.«

Oglaševalska velesila

Ikea je kot močna blagovna znamka dobro »podprta« tudi z oglaševalskega vidika. Izstopajo predvsem oglasi, ki so nastali v sodelovanju s švedsko agencijo Åkestam Holst. Kampradu v čast spodaj objavljamo nekaj Ikeinih oglasov, med katerimi je res težko izbrati najboljše. Seveda ste bralci vabljeni, da prispevate svoje najljubše. Ikea se je s svojimi humorja polnimi akcijami pogosto lotevala tekmecev iz drugih panog, na primer primerjave z ikonično torbo Balenciaga.

Akcija: "Cook this Page" (2017), agencija Leo Burnett Toronto

Akcija: "Wonderful Life" (2016), agencija: Mother London

Akcija: "REtail Therapy" (2016), agencija: Åkestam Holst 

Akcija: "The Other Letter" (2014), agencija: McCann Madrid

Akcija: "Let's Relax" (2016), agencija: Acne

Akcija: "Every Other Week" (2017), agencija: Åkestam Holst

Akcija: "Improve Your Private Life" (2015), agencija: Asia Pacific Singapor