• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Spletna trgovina kot umetniško doživetje

Spletna trgovina SUÌ, ki so jo zasnovali v novomeški spletni agenciji Ideaz, je na tekmovanju za nagrade WEBSI osvojila nagrado za najboljšo spletno trgovino. Kot je zapisala žirija, stran v prvi vrsti deluje kot umetniška galerija in šele nato kot spletna trgovina. Pri njenih snovalcih smo se pozanimali, s kakšnimi izzivi so se soočali, po čem se spletna trgovina razlikuje od konkurenčnih in kako so jo sprejele prve uporabnice.

Z leve proti desni so Miro Koljanin (Drawing Art), Tilen Šali (Agencija Ideaz), Simona Korošec (SUI) ter Sara Vodopivec in Nika Papić (obe iz Agencije Ideaz). (Foto: Piqant photography)

SUÌ fine geometry je slovenska znamka ročno izdelanega sodobnega in geometričnega nakita iz posebnih vrst lesa in akrilnega stekla, ki ga izdelujeta Simona Korošec in Jakob Rožnik. Nakit sta najprej začela predstavljati na Facebooku in Instagramu in naletela na navdušen sprejem uporabnic, zato sta se odločila, da vzpostavita spletno trgovino in naredita nov korak na področju širjenja in gradnje znamke tako na slovenskem kot tudi širšem evropskem trgu.

Spletno trgovino, ki jo najdete na naslovu suifinegeometry.com, so v spletni agenciji Ideaz izdelali na podlagi dizajna, ki so ga zasnovali v studiu DrawingArt. Kot pravi Tilen Šali, soustanovitelj agencije, ki je tudi vodil projekt vzpostavitve spletne trgovine, je bil največji izziv, s katerim so se soočili, kako pregledno in učinkovito izpostaviti ter predstaviti kolekcije in njim pripadajoče modele sodobnega in ročno izdelanega nakita. Med pomembnejšimi izzivi izpostavlja še preprostost spletnega nakupa, pridobivanje novih stikov, hitro in učinkovito prikazovanje strani na vseh napravah ter večjezičnost. Lastnika sta si namreč želela izčiščene in pregledne spletne trgovine, ki bo sledila osnovni filozofiji in značaju blagovne znamke ter bo na voljo v dveh jezikovnih različicah, slovenščini in angleščini. »Pomemben cilj je bil tudi kratek nakupni proces, saj smo želeli uporabnika čim hitreje pripeljati k nakupu. Poleg tega smo morali upoštevati še preprosto uporabo sistema za upravljanje vsebin, generiranje potencialnih stikov in izpostavitev možnosti sodelovanja s trgovinami po svetu B2B. Obenem pa smo morali zasledovati dobro prilagodljivost mobilnim uporabnikom,« pripoveduje Šali.

Med največjimi posebnostmi spletne trgovine SUÌ njeni snovalci izpostavljajo interaktivnimodni dnevnik (»lookbook«), niz fotografij kolekcije nakita z modeli v obliki galerije.

Dizajn po meri, ki ustreza značaju znamke

Kot pravi, rešitev v primerjavi s konkurenčnimi spletnimi trgovinami najbolj izstopa po po meri izdelanem dizajnu in interaktivnem modnem dnevniku (»lookbooku«). »Gre za niz fotografij kolekcije z modeli v obliki galerije, kjer obiskovalci dobijo občutek, kako je kolekcija zasnovana in kako je posamezni kos nakita dejansko videti na telesu. S klikom na del fotografije, na katerem je izbrani kos nakita SUÌ, lahko prikličejo več informacij o izdelku in tako hitro izvedejo nakup s ponovnim klikom. Spletna stran je v tem primeru najprej galerija dizajna in nato spletna trgovina. Ustvarili smo tudi smiselno strukturo predstavitve izdelkov po kategorijah, brez odvečnega filtriranja in izgube časa,« razlaga Šali in dodaja, da je zelo pomemben tudi dober fotografski in videomaterial, s katerim prepričate obiskovalca. Po njegovih besedah namreč ni dovolj, da je s privlačnimi fotografijami prikazan samo nakit, temveč je pomemben celoten urbani videz, ki ga zasledujejo uporabnice znamke SUÌ.

Po Šalijevih besedah je na spletu veliko trgovin, ki so si med seboj zelo podobne, saj uporabljajo enako predlogo z le malo osebne note, s čimer obiskovalca prikrajšajo za posebno izkušnjo, ki bi mu jo morale ponuditi že v osnovi. »To zlasti velja pri nakupu izdelka, kot je drugačen in ročno izdelan nakit. Naročnik se je zato odločil za minimalistični dizajn po meri, ki ustreza značaju znamke, saj je imel jasno vizijo, kakšen občutek želi vzbuditi pri obiskovalcu in kakšno izkušnjo nakupnega procesa mu želi ponuditi. Želel je poudariti umetniško izkušnjo, saj ga ta tudi navdihuje pri snovanju kolekcij. Brskanje po spletni strani mora predstavljati lepo doživetje, premišljen dizajn pa se mora odražati na vseh korakih te izkušnje,« pripoveduje Šali. Ker so želeli dodati nekaj, po čemer bi se SUÌ razlikoval od podobnih trgovin, so se poigrali s postavitvijo fotografij na določenih odsekih, pa tudi z geometrijskimi liki v ozadju, kar SUÌ tudi predstavlja, torej »prefinjeno geometrijo«.

Z učinkovito kategorizacijo so poskušali vzpostaviti kolekcije in izdelke, z združevanjem minimalističnega dizajna, sodobnih principov uporabniške izkušnje in jasno strukturirane spletne strani pa še preprost in pregleden meni. Za zahtevnejše uporabnike, ki uporabljajo zaslone višje ločljivosti, so uporabili tudi fotografije visoke ločljivosti, pri čemer so sledili vodilu hitrega nalaganja strani.

»Izjemno visok odstotek uporabe mobilnih naprav pri dostopu do spleta v ciljni skupini znamke SUÌ nas je vodil, da na spletni strani v zaključni nakupni fazi pripravimo tako imenovani »one page checkout«, kjer uporabniki na eni strani vnesejo svoje podatke in nakup opravijo brez prijave,« dodaja Šali.

Primarna ciljna skupina spletne trgovine so ženske med 25. in 35. letom, torej mlade, urbane uporabnice spleta, ki do spleta primarno dostopajo preko pametnega telefona.

Urbane uporabnice in lovci na dizajnerske izdelke

Primarna ciljna skupina spletne trgovine so ženske med 25. in 35. letom, torej mlade, urbane uporabnice spleta, ki do spleta primarno dostopajo preko pametnega telefona. »Te uporabnice zelo aktivno uporabljajo družbena omrežja in sledijo najsodobnejšim modnim trendom. So na začetku svojih kariernih poti, pretežno delujejo na bolj kreativnih delovnih mestih. Zavedajo se vrednosti lokalnih in ročno izdelanih proizvodov,« razlagajo v agenciji.

Druga ciljna skupina pa je B2B-segment, v prvi vrsti lastniki fizičnih in drugih mednarodnih spletnih trgovin, na primer trgovine s konceptom in oblikovalske trgovine, ki stalno iščejo zanimive in dobro zasnovane izdelke. »Ti uporabniki redno obiskujejo oblikovalske sejme in klikajo po spletnih straneh, Instagramu in Facebooku – venomer so na lovu za novimi blagovnimi znamkami, ki bi navdušile njihove kupce,« se pomena teh kupcev zavedajo snovalci spletne trgovine.

Kot pravi Tilen Šali, so uporabniško izkušnjo gradili po določenih smernicah, ki veljajo na področju spletne trgovine, željah naročnika in postavitvi vsebin po pomembnosti. »Uporabniška izkušnja je danes zelo pomembna, saj predstavlja prelomno črto med izgubo obiskovalca, ki ga je treba obdržati na strani. Imamo namreč vse manj časa za pregledovanje besedil, podob ali strani, ki nas vizualno ne prevzamejo. Ko pa obiskovalca obdržimo na strani, ga lahko spremenimo v aktualnega kupca proizvodov,« navaja Šali.

Spletna trgovina kot glavno stičišče marketinških aktivnosti

Spletna trgovina je po vzpostavitvi postala glavno stičišče za različne marketinške aktivnosti naročnika, kot so družbena omrežja – v prvi vrsti že omenjena Facebook in Instagram –, mediji, sejmi, razstave in nova kreativna sodelovanja. Pozneje so na naročnikovo željo dodali še profil Soundcloud, saj mu glasba po Šalijevih besedah predstavlja bogat vir navdiha, ki ga je želel podeliti tudi z obiskovalci trgovine.

Projekt vzpostavitve spletne trgovine je trajal tri mesece. Na vprašanje, kakšni so bili prvi odzivi uporabnikov, odgovarjajo, da so bili polni navdušenja in pohval o dobro zasnovani in delujoči spletni strani. »Pridobili smo dodatno zaupanje obstoječih kupcev, obenem pa beležimo že zelo dobre nove prodajne rezultate z evropskega trga. Pridobivamo tudi prošnje za distribucijo nakita na različne svetovne trge. Vse več je tudi objav v medijih, na modnih blogih, dobili smo tudi povabila za sodelovanje na različnih umetniških in oblikovalskih sejmih ter prijave na e-novice,« o prvih rezultatih poročata lastnika trgovine, ki razmišljata tudi o njeni nadgradnji. Najprej bodo poskrbeli še za novo jezikovno različico, dodali pa bodo tudi več videovsebinv okviru predstavitve izdelkov in dogodkov.

Pri projektu spletne trgovine SUÌ so sodelovali:

Naročnik: Simona Korošec, s. p.

Idejna zasnova in vodenje projekta v podjetju: Simona Korošec in Jakob Rožnik

Oblikovalec UI/UX: Miro Koljanin (DrawingArt)

Spletna arhitektura: Simona Korošec in Miro Koljanin

Postavitev in programiranje: Ideaz

Vodja projekta v agenciji: Tilen Šali

Vodja programiranja: Andrej Mernik

Foto in video z modeli: OSM films (Tina Lagler in Blaž Miklič)

Članek je bil prvotno objavljen v decembrski, 438. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected].