• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Ne pričakujemo, da se bosta cedila med in mleko«

Ena največkrat nagrajenih hrvaških agencij Imago Ogilvy je konec novembra pod imenom ImagoBold tudi uradno odprla pisarno v Ljubljani. Direktor Imaga Damir Ciglar napoveduje svež veter na slovenski kreativni sceni, z njim pa smo se pogovarjali o snovanju ljubljanske ekipe, praznovanju 25-letnice delovanja agencije in sodelovanju z mrežo Ogilvy.

Damir Ciglar, ustanovitelj in direktor agencije Imago Ogilvy

Znana vodja naročnikov, kreativna ekipa še v fazi nastajanja

Kot je za MM pojasnil Damir Ciglar, je proces ustanavljanja slovenske pisarne trajal precej dlje, kot so načrtovali. Vstop na slovenski trg so namreč napovedali že junija 2016. »Ekipo smo začeli sestavljati konec prejšnjega leta in nekatere člane tudi že angažirali. To se je izkazalo za prehitro odločitev, zato moramo nekatere sodelavce poiskati na novo,« komentira Ciglar. Vodja naročnikov bo Eva Frass, ki ima izkušnje z vodenjem projektov že v zagrebški pisarni, prav tako pa je že predstavljala novoustanovljeno agencijo potencialnim naročnikom. Kreativna ekipa še ni v celoti sestavljena. »Dogovarjali smo se z znanim slovenskim kreativnim direktorjem, vendar je sporazum zaradi dolžine procesa dogovarjanj padel v vodo. Verjamem, da bomo imeli v povezavi s tem kmalu dobre novice.«

Slovensko kreativno sceno vidi kot močno, a stagnirajočo

Za kako močnega (oglaševalskega) igralca gre, ni treba veliko brskanja po spominu. V letošnjem B-reportu, letnem pregledu največkrat nagrajenih kreativnih del ustvarjalcev iz držav nekdanje Jugoslavije, je zmaga na regijski in lokalni ravni pripadla prav agenciji Imago Ogilvy za Janino oglaševalsko akcijo »Krilo ljubezni«. Akcija je med drugim Hrvaški prinesla tudi prvega kanskega leva. In kako sami vidijo slovensko kreativnost? »Slovenska kreativna scena je resnično močna in na zavidljivi ravni. Ves čas jo spremljamo, številnim projektom resnično zavidamo. Če pogledam od zunaj, pa se mi zdi, da je v zadnjem času stagnirala, saj ni več tako ustvarjalnih izbruhov ali disruptorjev,« opaža Ciglar. Verjame, da ImagoBold prinaša konkurenčnost na slovenski trg. Prizadevali si bodo za kreativni preboj, ki jim ga bodo lahko zavidali drugi, pravi Ciglar.

Vstopajo previdno, a z izkušnjami in pomočjo mreže Ogilvy

Tako kot na Hrvaškem si je tudi v Sloveniji agencija začrtala dolgoročne cilje. Če so svoj položaj v domovini gradili vztrajno in dosledno, v Sloveniji računajo na izkušnje in pomoč mreže. »Želeni položaj želimo pridobiti hitrejše in pogumnejše. Skratka, krepko (ang. bold),« se pošali Ciglar, ki si pri vstopu na slovenski trg ne dela utvar. »Moram priznati, da smo v pogovorih s slovenskimi kolegi in potencialnimi sodelavci pogosto slišali, da je naša odločitev zelo pogumna poteza in da morda ni primeren čas za odprtje nove agencije. Ne pričakujemo, da se nam bosta cedila med in mleko,« je previden Ciglar. Verjame, da lahko ImagoBold s kreativnim in strateškim pristopom, z integracijo s hrvaško izpostavo in s pomočjo mreže Ogilvy (del oglaševalskega holdinga WPP) pridobi konkurenčno prednost in v slovenskem oglaševanju pusti svoj pečat.

Sodelovali že na prvih natečajih

Ne moremo mimo vprašanja o slovenskih naročnikih. Čeprav je slovenska pisarna uradno odprta šele nekaj tednov, so že sodelovali na nekaj natečajih. Po besedah sogovornika bo ImagoBold še naprej zagotavljal storitve naročnikom, s katerimi je sodeloval na Hrvaškem. Zaradi prisotnosti na obeh trgih jim bodo lahko zagotavljali celovitejše rešitve. »Seveda so tu še naročniki mreže Ogilvy, s katerimi se zelo veselimo sodelovanja,« poudarja Ciglar in doda, da je odprtje slovenske pisarne eden izmed rezultatov sodelovanja z mrežo Ogilvy. Sodelovanje z matično mrežo se po njegovem mnenju razvija v pravo smer. »Čedalje več smo prisotni v sistemih mreže in uporabljamo njena znanja in orodja. Celoten proces je malce počasnejši, kot smo želeli in bili navajeni. Hitrosti dogajanja in odločanja v tako velikih sistemih ne moremo primerjati z našo nestrpnostjo in željo po »akciji«,« pravi sogovornik. Sami namreč prisegajo na načelo »Ne poskušaj, ampak naredi.« (»Do, never try«).

Namesto proslave družbeno odgovorna akcija

Zadnji del pogovor nanese na praznovanje. Imago je pisarno v Sloveniji odprl v luči praznovanja 25-letnice ustanovitve. Kot nam zadovoljno pove Ciglar, so jubilej proslavili na način, ki ga najboljše obvladajo – z novim projektom. »Namesto proslave in samohvale smo se odločili za pogled v prihodnost. Z družbeno odgovorno akcijo smo opozorili na pogubno izseljevanje mladih talentov iz Hrvaške. Na simboličen način smo rajši izselili duhove preteklosti, s katerimi smo še vedno preobremenjeni. Hkrati gre za enega glavnih vzrokov izseljevanja mladih, vključno s kreativci. Saj si vendar želimo dobrih kreativcev vsaj še za naslednjih 25 let, kajne?«