• Facebook
  • Twitter
  • RSS

10 korakov do uspešnega nativnega oglaševanja

Nativno oglaševanje »tekmuje« z uredniškimi vsebinami, zato mora biti skrbno načrtovano in izvedeno. Čeprav ste kot oglaševalci navajeni, da ljudem »prodajate«, se v nativnih oglasih temu izognite in poskrbite za ustvarjanje prefinjene zgodbe, ki se bo popolnoma stopila z medijem.

Nativno oglaševanje ni omejeno le na pisne članke. Glavni cilj je ponuditi vrednost z visokokakovostno vsebino. (Foto: Dreamstime)

Najprej nekaj osnov. Nativno oglaševanje je oblika plačljivega medija, ki se staplja z okoljem, v katerem je objavljeno in ga posnema. To okolje je neodvisna platforma, kar na primer pomeni, da ne gre za lastni medijski kanal blagovne znamke. Nativni oglasi so bolj podobni novinarstvu in zabavni industriji v primerjavi s tradicionalnim oglaševanjem. Vsebina mora biti relevantna, uporabna/informativna, zabavna ali navdihujoča. Mora biti videti tako kot vsebina, ki jo ljudje iščejo, ko brskajo po določenih medijih, ne glede na to, ali je to revija, časopis, YouTube ali Facebook. Prodajni vidik je prefinjeno vtkan v samo vsebino.

Nativno oglaševanje je druga najbolj priljubljena skovanka v marketingu, takoj za vsebinskim marketingom. Očitno ne brez razloga: nativni oglasi dosegajo tudi do 60 odstotkov višje stopnje vpletenosti potrošnikov. Urad za interaktivno oglaševanje (IAB) je v svojem poročilu zabeležil 33-odstotno povečanje odziva na nativne oglase, ki se pojavljajo na kredibilnih spletnih straneh in v aplikacijah. V času, ko se stopnje klika na klasične formate oglasov drastično znižujejo in so že blizu ničle, je tako smiselno, da si pobližje pogledamo ta bolj »prefinjen« in manj agresiven marketinški pristop.

Mediji, ko so The New York Times, BuzzFeed in The Guardian, so že skočili na ta vlak in vzpostavili hišne studie za pripravo sponzoriranih vsebin, ki pomagajo blagovnim znamkam ustvarjati privlačne zgodbe na njihovih medijskih platformah. Ne glede na to, ali ste medij, zaposleni v oglaševalski agenciji ali pa iščete načine za večjo izpostavljenost svoje blagovne znamke, vam bodo zagotovo prav prišli ti uporabni nasveti na poti do kakovostnega nativnega oglaševanja.

1. Kdo je vaše občinstvo?

Prvi korak posega v same osnove marketinga. Da bi lahko ustvarjali privlačne zgodbe, morate vedeti, koga ciljate. Kdo je vaš kupec? Kakšna so njegova/njena zanimanja? Kakšno vsebino spremlja? Zdaj razmislite o primernem mediju, ki ustreza vašemu kupcu (so to revije, YouTube, poslovni časopisi, Facebook ali kaj drugega?).

2. Vzpostavite tesno sodelovanje

Ko ste opredelili pravi medij tako za vašo blagovno znamko kot tudi za vašega potrošnika, izkoristite partnerjevo znanje. Lepota nativnega oglaševanja je v tem, da imajo prav vsi vpleteni koristi od sodelovanja. Na primer, da izberete lokalni dnevni časopis. Njegova vodstvena ekipa je vaš najboljši svetovalec, ki vas bo vodil k ustvarjanju učinkovitih prispevkov, ki se dobro ujemajo z njihovimi uredniškimi vsebinami.

3. Notranji viri

Vsaka blagovna znamka ima zgodbo. Vsak izdelek ima zgodbo. Obstajajo možnosti, da imajo ljudje, ki vas obdajajo, izredne ideje in izkušnje, ki so jih pripravljeni deliti. Zdaj pa preizkusite in preoblikujte to notranje znanje v nekaj relevantnega za širše občinstvo. Nič ni narobe, če govorite o svojem izdelku, dokler je to povsem naravni del celotne zgodbe in je koristno za bralca.

4. Pomoč strokovnjakov

Nima smisla zanemarjati dejstva, da se interesi blagovne znamke vedno dotikajo poslovnih rezultatov. Enako velja tudi za oglaševalce. Zato boste podzavestno vedno hoteli prodajati izdelek. Ker pa govorimo o stapljanju vaše vsebine z uredniško, vam priporočamo, da poiščete pomoč profesionalnih piscev in novinarjev. Kot neodvisni strokovnjaki bodo lahko zasnovali zanimiv prispevek okoli vašega izdelka in izločili nepotreben prodajni element.

5. Cilji in KPI-ji

Merjenje učinkov nativnega oglaševanja je lahko varljivo. Najprej opredelite svoje osebne cilje. Kaj hočete doseči z nativnim oglasom? Nato se malo sprostite, ko gre za ROI, CTR in drugo. CTR, stopnja klika, je sicer dober začetni kazalnik, ali je vaša vsebina dovolj privlačna, a ne gre v globine. Veliko boljša možnost je spremljanje, koliko časa potrošnik nameni vaši vsebini. Ponovno, nativno oglaševanje zahteva uredniški pristop. Zato so komentiranje, deljenje in dolžina pomikanja po spletni strani navzdol veliko ustreznejši kazalniki. Če je možno, vključite sledljivo povezavo, ki vam bo pomagala spremljati promet in konverzije, ki jih spodbudijo nativni prispevki.

6. Formati

Prišli smo do najpomembnejše točke, ki pa bo preprosta, če ste upoštevali prve tri. Obilje medijskih platform pomeni, da lahko izbirate med raznolikimi oblikami nativnih oglasov. Nativno oglaševanje ni omejeno le na pisne članke. Glavni cilj je ponuditi vrednost z visokokakovostno vsebino. Odvisno od vaše zgodbe in medija gre lahko za kar koli, od videoposnetkov do poddaj, od člankov do sponzoriranih objav na Facebooku (kar koli pač učinkuje pri vašem občinstvu in okolju medija).

7. Kakovostna vsebina

Medtem ko je proces nastajanja zanimive vsebine plod skupnih prizadevanj, ko se združijo različna znanja z namenom doseči kar najboljši rezultat, obstajajo določeni dokazano učinkoviti elementi. Na primer kakovostne fotografije, ki prikazujejo resnične ljudi, in določeni naslovi (čustveni, poučni, takšni, ki rešujejo probleme …). Na spletu boste našli številne študije, ki vam bodo pomagale pri takšnih prefinjenih podrobnostih. Ne se spuščati na spolzko področje uporabe vab za klike. Ne pozabite, da morate zagotoviti vrednost – od vrha do dna.

8. Znamčenje

Glede na to, da »tekmujete« z uredniškimi vsebinami, bo močno znamčenje pustilo slab vtis. Odvisno od konteksta poskusite ostati bolj ali manj subtilni. Cenili vas bodo zaradi drugih vidikov, na primer, ko boste nekoga nasmejali ali mu ponudili odličen nasvet za okrasitev stanovanja.

9. Transparentnost

Ta točka je tesno povezana z osmo. Nativni prispevki morajo biti jasno označeni kot sponzorirana oziroma oznamčena vsebina. S transparentnostjo boste vzpostavili zaupanje in povečali verodostojnost blagovne znamke ter spodbudili ljudi, da poiščejo več informacij o vaši ponudbi. Spoštujte svoje bralce in medijske partnerje.

10. Čas

Ne nazadnje upoštevajte dejstvo, da je nativno oglaševanje časovno izjemno zahtevno, rezultati pa se izkažejo šele v daljšem obdobju. Pomislite na hitro hrano v primerjavi s prefinjenim doživetjem v ugledni restavraciji. Ali pa na hitre ponudbe v tradicionalnem oglaševanju v primerjavi s skrbno zasnovano oznamčeno vsebino z visoko vrednostjo. Vzemite si čas, da poiščete zanimivo zgodbo, testirajte različne formate in razmislite o svoji izkušnji za še večji uspeh.

Članek je bil prvotno objavljen v novembrski, 437. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]